تراس گاردن

تراس گاردن یا همان تراس سبز که به آن بالکن سبز نیز گفته می‌شود راهکاری نوین برای مقابله با احساس خفگی ناشی از آپارتمان نشینی است. آن‌هم این روزها که دیگر خبری از خانه‌های دل‌باز ویلایی نیست و هر روز شاهد افزایش آپارتمان‌ها هستیم. حتی اگر در یک آپارتمان بزرگ و آن‌چنانی نیز زندگی می‌کنید باز هم محال است که گاهی دلتان برای دقایقی نشستن در یک حیاط زیبا و دل‌نشین پر نکشد. با همه این‌ها اگر آپارتمانتان بالکن یا تراس داشته باشد باید بگوییم که هنوز جایی برای امیدواری وجود دارد؛ زیرا در این صورت به‌راحتی می‌توانید برای طراحی فضای سبز در بالکن اقدام نمایید.

با اجرا تراس گاردن درواقع بالکن و تراس معمولی‌تان به محیطی دل‌انگیز و سرسبز تبدیل می‌شود. ناگفته نماند که آلاچیق تراس ، گلدان برای لبه تراس ، نیمکت چوبی تراس و غیره از دیگر موارد زینت‌بخش برای فضای بالکن محسوب می‌شوند؛ که اتفاقاً همین‌ها گوناگونی خاصی به انواع تراس گاردن می‌بخشند. حتی اگر سری به نمونه تراس بزنید می‌بینید که طراحی فضای سبز در بالکن در اکثر موارد با تنوع زیادی همراه بوده است. نکته اصلی در مورد طراحی فضای سبز در بالکن این است که پیاده‌سازی آن به آپارتمان‌ها محدود نمی‌شود؛ یعنی حتی برای تراس ویلاها نیز می‌توان بکار برد.

مشاوره اختصاصی کلوک

در صورتی که قصد دریافت مشاوره و یا همکاری در پروژهای ساختمانی را دارید ، میتوانید با کارشناسان کلوک تماس بگیرید. شرکت ساختمانی کلوک با تجربه ای ارزشمند و اجرای پروژه های موفق ، آماده پذیرش و همکاری با متقاضیان گرامی می باشد.

شرکت-کلوک

ویژگی‌ها و مزایای بالکن سبز

حال که متوجه شده‌اید تراس گاردن یعنی چه ، بد نیست نگاهی به ویژگی‌ها و مزایای بالکن سبز داشته باشیم. مزیت اصلی تراس گاردن در این است که جلوه‌ای زیبا به بالکن و تراس خانه می‌بخشد؛ اما از دیگر امتیازات اجرای بالکن سبز این است که فضایی بی‌استفاده را به محلی برای کشت سبزیجات و پروش گل و گیاه تبدیل می‌کند. چنانچه طراحی بالکن سبز در ابعاد وسیعی انجام گیرد حتی می‌توان روف گاردن (باغ بام) را نیز در آن پیاده نمود. در این صورت دیگر لزومی ندارد که سر و ته اجرا و پیاده‌سازی این بالکن را با مواردی همچون گلدان برای لبه تراس و یا نیمکت چوبی تراس هم بیاورید.

البته اگر به دنبال طراحی فضای سبز در بالکن نیستید و تنها می‌خواهید که تراسی زیبا و شیک داشته باشید پیشنهاد می‌دهیم که از جعبه‌های گل (فلاور باکس) استفاده کنید. این جعبه‌ها درواقع همان گلدان برای لبه تراس هستند که به‌راحتی بر روی نرده‌ها و لبه دیوار بالکن نصب می‌شوند. در این صورت با پرداخت هزینه‌ای مقرون به صرفه موفق به اجرا تراس گاردن می‌شوید؛ حتی می‌توانید خودتان وارد عمل شوید و یک بالکن سبز با اندازه ای جمع و جور را ترتیب دهید. می‌بینید که آوردن تکه‌ای از طبیعت به خانه خود، آن‌قدرها هم کار سختی نیست.

تراس-گاردن

مراحل ساخت و طراحی فضای سبز در بالکن

پس از آگاهی از این که تراس سبز چیست ، نوبت به بررسی مراحل اجرا می‌رسد. توجه داشته باشید که طراحی فضای سبز برای بالکن به دانشی تخصصی احتیاج دارد. این‌طور نیست که صرفاً با مشاهده نمونه تراس آن را کاری آسان بدانید و بخواهید شخصاً برای ساختش دست به کار شوید. بلکه لازم است کار را به کاردانش بسپارید و در نهایت نیز بالکن سبز را به همان شیوه ایده آلتان تحویل بگیرید. به ویژه که شرکت‌های متعددی به طور تخصصی در این زمینه به فعالیت می‌پردازند.

در این صورت کافی است که به سراغ یک شرکت معتبر یا پیمانکار ساختمان مجرب بروید و از آن‌ها بخواهید که کارشناس نصب و اجرای تراس گاردن را به خانه‌تان بفرستند. پس از بررسی اوضاع و احوال تراس به خصوص مساحت آن، نوبت به طراحی فضای سبز در بالکن می‌رسد. البته که می‌توانید در تمامی مراحل از طراحی گرفته تا نصب و اجرا بالکن سبز نظارتی همه جانبه داشته باشید و نظر خود را اعمال کنید.

برخی از

پروژه های کلوک

شما می توانید در پایین برخی از پروژه های شرکت ساختمانی ، کلوک را مشاهده کنید.

پروژه-بام-پونک-کلوک
پروژه ساختمان سازی بام پونک
پروژه-زعفرانیه-کلوک
پروژه مشارکت در ساخت زعفرانیه
پروژه-خاقانی-کلوک
پروژه مشارکت در ساخت خاقانی
پروژه-سلمانشهر-کلوک
پروژه سلمانشهر
tritium-2
پروژه تریتیوم
پروژه-عظیمیه-کلوک
پروژه عظیمیه
پروژه-گرمدره-شرکت-کلوک
پروژه گرمدره
پروژه-باغ-فیض-شرکت-کلوک
پروژه باغ فیض

هزینه اجرا تراس گاردن

قیمت تراس گاردن حاصل جمع موارد مختلفی همچون هزینه طراحی، مخارج کاشت چمن، هزینه طراحی و ساخت سازه‌های چوبی و فلزی است؛ البته یک سری مخارج جانبی نیز وجود دارد. به این صورت که هرچه بالکن سبزتان مجهزتر باشد طبیعتاً ساخت و اجرای آن خرج بیشتری روی دستتان خواهد گذاشت. از جمله این مخارج می‌توان به طراحی و اجرای آب نما ، باربیکیو، روف گاردن و حتی هزینه‌های لازم برای آبیاری و نورپردازی فضای سبز اشاره کرد. جا دارد این نکته را متذکر شویم که قیمت اجرای تراس گاردن و ساخت فضای سبز در بالکن بسته به فصل اجرا، متغیر خواهد بود.

بالکن-سبز

فضای سبز بالکن

اگر خاطرتان باشد طراحی بالکن سبز با استفاده از گلدان و فلاور باکس معرف حضورتان قرارگرفته است. در این نوع از تراس‌ها فرصتی در اختیارتان قرار می‌گیرد تا انواع گل‌ها و سبزی‌های دلخواهتان را پرورش بدهید. نوع دیگر تراس گاردن که اتفاقاً طرفداران خاص خودش را دارد استفاده از کف‌پوش‌های چوبی است. استفاده از مبلمان روش دیگری برای طراحی تراس گاردن محسوب می‌شود. به‌کارگیری نرده‌های چوبی نیز جزو موارد نسبتاً رایج در طراحی و اجرای این بالکن‌ها است.

این نرده‌ها تیری برای دو نشان هستند زیرا نه‌تنها زیبایی قابل‌توجهی به تراس می‌دهند بلکه ایمنی محیط را نیز دوچندان می‌کنند. در آخر نوبت به دیوار سبز می‌رسد که یکی از طراحی‌های چشمگیر و محبوب است. اگر برای طراحی فضای سبز در بالکن از دیواری استفاده شود که گیاهان پیچکی روی آن قرار بگیرند در این صورت می‌توان آن را دیوار سبز نامید؛ که از قضا جلوه بسیار منحصر به فرد و چشم‌نوازی به بالکن می‌بخشد. همانطور که اشاره شد طراحی بالکن آپارتمان نیازمند سلیقه و اندکی حوصله می باشد. بنابراین با صرف هزینه و سپردن کار به طراح حرفه ای اینکار ، بهترین عملکرد را بدست خواهید آورد.

کلوک مجری و طراح انواع تراس گاردن

شرکت ساختمانی کلوک با 20 سال تجربه در زمینه طراحی و اجرای پروژه های گوناگون ساختمانی ، این آمادگی را دارد تا در زمینه های مختلف نظیر اجرای انواع تراس گاردن ، مشارکت در ساخت و ساز ، اسکلت بتنی و فلزی ، مدیریت پیمان ساخت و بسیاری از خدمات دیگر با همکاران و کارفرمایان محترم همکاری داشته باشد.

حفظ ایمنی و سلامت، رعایت حقوق شهروندی، اعتماد، همکاری، تعهد، انعطاف، مسئولیت پذیری، صداقت، ارتباط قوی و در نظر گرفتن سرمایه سرمایه گذاران و بسیاری از نقاط قوت،عملکرد اصولی و درست شرکت ساختمانی کلوک می باشد.

پرسش و پاسخ

تراس گاردن یا همان تراس سبز که به آن بالکن سبز نیز گفته می‌شود ، مکانی در قسمت تراس و بالکن آپارتمان های امروزی می باشد که با هدف ایجاد یک فضای سبز و دلنشین در داخل محیط های بسته و کوچک ساختمان های امروزی ایجاد می شود.

افزایش جذابیت و زیبایی محیط ساختمان ، ایجاد فضایی دلنشین به دور از هر گونه استرس و هیاهوی شهری ، امکان ورزش کردن ، رشد و پرورش انواع گل و گیاه و موارد بسیاری دیگر از این دست ، از جمله مزایای تراس سبز می باشد.

شرکت ساختمانی کلوک با تجربه ای ارزشمند و کادری مجرب ، آماده پذیرش پروژه های کارفرمایان گرامی می باشد. حفظ ایمنی و سلامت، رعایت حقوق شهروندی، اعتماد، همکاری و تعهد از جمله نکات عملکرد کلوک می باشد.

سایر

مقالات کلوک
شرایط-مشارکت-در-ساخت

مشارکت در ساخت

مشارکت در ساخت مشارکت در ساخت در واقع نوعی قرارداد است که در حوزه پیمانکاری

اجرای-سقف-وافل

پیمانکار سقف وافل

پیمانکار سقف وافل سقف وافل جزو سازه‌های ساختمانی نوظهوری است که برای ساخت‌وساز سقف‌هایی با

قرارداد-مدیریت-پیمان-ساخت-و-اجرا

مدیریت پیمان

مدیریت پیمان ساخت مدیریت پیمان نوعی قرارداد است که، با توجه به قوانین ذکر شده

Kelouk_footer

کلوک با سال ها تجربه در صنعت ساختمان آماده همکاری با شما کارفرمایان محترم می باشد.

شبکه های اجتماعی

Call Now Button