پیمانکار اسکلت بتنی

سازه هایی که در فرایند اجرای ستون ها ، سقف ها و پی ساختمان از بتن استفاده شود ، سازه بتنی نام دارد. برای ساخت این نوع بنا نیاز است به پیمانکار اسکلت بتنی مراجعه کنید. به علت تخصص و داشتن تجربه های متعدد ، اجرای اسکلت بتنی توسط پیمانکار این حوزه پیشنهاد می شود. پیش از اینکار بهتر است تا با مواردی از جمله شرایط و جزئیات قرارداد ، همینطور وظایف پیمانکار اسکلت بیشتر آشنا شوید.

در نمونه قرارداد پیمانکار اسکلت بتنی به مواردی از جمله مدت زمان قرارداد و اجرای پروژه ، مشخصات فنی ملک ، شرایط فسخ قرارداد و موارد فورس ماژور اشاره می شود. همینطور از جمله وظایفی که می بایست از یک پیمانکار سازه بتنی انتظار داشته باشیم می توان به تامین و استخدام نیروی متخصص ، اجرای پروژه طبق زمان و مفاد قرارداد و رعایت کامل نکات ایمنی اشاره کرد. در ادامه به تفضیل درباره هر یک از این نکات اشاره خواهیم کرد.

مشاوره اختصاصی کلوک

در صورتی که قصد دریافت مشاوره و یا همکاری در پروژهای ساختمانی را دارید ، میتوانید با کارشناسان کلوک تماس بگیرید. شرکت ساختمانی کلوک با تجربه ای ارزشمند و اجرای پروژه های موفق ، آماده پذیرش و همکاری با متقاضیان گرامی می باشد.

شرکت-کلوک

قرارداد پیمانکاری اسکلت بتنی در تهران

برای جلو بردن هریک از بخش های سفت کاری ساختمان نیازمند بکارگیری نیروی متخصص می باشیم. زمانی که نوبت اجرای اسکلت بتنی می رسد ، بحث قرارداد با طرف پیمانکار پیش خواهد آمد. در قرارداد پیمانکاری اسکلت بتنی با توجه به مباحث خواسته شده از طرف کارفرما و توانایی های مجری اسکلت بتنی ، انجام دقیق هر یک از بخش های اجرای اسکلت ساختمان با ذکر شرایط مشخص خواهد شد. برای تنظیم یک نمونه قرارداد مناسب نیاز است تا بصورت کامل تمامی جوانب را بررسی کنید و وظایف هر یک از طرفین را مشخص نمایید. به این نکته توجه داشته باشید که مواردی مثل دریافت ضمانت اجرا و همنیطور جبران خسارت های احتمالی می تواند در پیشبرد پروژه شما بسیار تاثیرگذار باشد. در ادامه به برخی از مفاد این نوع قرارداد اشاره خواهیم کرد.

موضوع قرارداد

موضوع قرارداد پیمانکاری اسکلت بتنی در واقع همان فعالیت هایی می باشد که می بایست توسط پیمانکار ساختمان انجام گیرد. حمل و پمپاژ و ویبره کردن بتن ، فرایند اجرای گروت برای زیربیس ، تهیه و اجرای بتن با شن و ماسه شسته یا شکسته و … می تواند از جمله مواردی باشد که به عنوان موضوع قرارداد اضافه شده و شرح کاملی از هریک با ذکر جزئیات الحاق شود.

اسناد و مدارک لازم برای قرارداد پیمانکاری اسکلت بتنی

مشخصات عمومی و فنی که می بایست توسط کارفرما به مجری اسکلت بتنی منتقل شود در همین بخش قرار خواهد گرفت. همنیطور این بخش شامل گزارش های کاری و دستورالعمل هایی که توسط طرف پیمانکار اجرا شده است ، شامل خواهد شد و به عنوان مدرک ضمیمه قرارداد می شود. بهتر است با ذکر دقیق اسناد و مدارک مختلف ، در صورت بروز هرگونه مشکل احتمالی بتوان بصورت دقیقی ایراد را برطرف کرد.

پیمانکار-اسکلت-بتنی

مبلغ و هزینه های قرارداد

در قرارداد می بایست به مبلغ توافق شده مابین کارفرما و پیمانکار اسکلت بتنی ، همنیطور شیوه پرداخت بصورت کاملا شفاف اشاره شود. در واقع یکی از مهمترین بخش های این نوع قرارداد مباحث مالی و نحوه پرداخت می باشد. برای جلوگیری از هر گونه اختلاف احتمالی و بروز مشکل بهتر است تا در همان شروع کار بصورت دقیق به این موضوع پرداخته شود. معمولا شیوه پرداخت به 3 صورت شامل تهاتر با آپارتمان ، بصورت چک مدت دار و در نهایت پرداخت نقدی می باشد.

برخی از

پروژه های کلوک

شما می توانید در پایین برخی از پروژه های شرکت ساختمانی ، کلوک را مشاهده کنید.

پروژه-بام-پونک-کلوک
پروژه ساختمان سازی بام پونک
پروژه-زعفرانیه-کلوک
پروژه مشارکت در ساخت زعفرانیه
پروژه-خاقانی-کلوک
پروژه مشارکت در ساخت خاقانی
پروژه-سلمانشهر-کلوک
پروژه سلمانشهر
tritium-2
پروژه تریتیوم
پروژه-عظیمیه-کلوک
پروژه عظیمیه
پروژه-گرمدره-شرکت-کلوک
پروژه گرمدره
پروژه-باغ-فیض-شرکت-کلوک
پروژه باغ فیض

شرایط فسخ قرارداد

طبیعی است که همه قرارداد ها بصورت 100 درصد تکمیل و اجرا نخواهند شد و بعضی از آنها بنا به دلایلی متوقف می شوند. اما موضوعی که در اینجا اهمیت پیدا میکند ضرر و زیانی است که به هریک از طرفین وارد خواهد شد. به همین دلیل بهتر است تا در قرارداد اجرای اسکلت بتنی به شرایط فسخ قرارداد و مواردی که به طرفین این اجازه را می دهد تا از مسئولیت خود شانه خالی کند اشاره ای دقیق شود. همینطور میزان ضرر و زیان در صورت فسخ قرارداد توسط هر یک از طرفین ذکر شود.

تعهدات پیمانکاران اسکلت بتنی و کارفرما

تعهدات و وظایف پیمانکار و کارفرما از جمله مواردی است که می بایست در قرارداد بصورت دقیق ذکر شود. مواردی مثل شیوه رعایت دستورالعمل ها توسط پیمانکار ، انجام مراحل مختلف پروژه ، تعهدات کارفرما در قبال پیمانکار سقف بتنی و … از جمله این موارد می باشد. با شفاف سازی و ذکر تعهدات بین طرفین از مشکلات و اختلافات احتمالی پیش آمده جلوگیری خواهد شد.

نکات فنی در اجرای اسکلت بتنی

برخی از موارد و نکاتی که پیمانکار سازه بتنی در هنگام اجرای پروژه می بایست رعایت کند ، از این جمله می باشد:

  • توجه به قرارگیری صحیح آرماتورها و بستن آنها
  • بر اساس مقررات ساختمانی ، خم کردن میله ها بصورت سرد
  • توجه به طول خم هریک از میلگردها
  • بکارگیری دستگاه مکانیکی دقیق جهت خم کردن میلگردها
  • بکارگیری مفتول و گیره های فولادی جهت بستن آرماتورها
  • توجه به قرارگیری خرک ها و هر یک از بخش ها در جای درست خود
  • کنترل قالب بندی قبل از بتن ریزی و اطمینان از اینکه در هنگام بتن ریزی دچار سانحه نشود
  • کنترل قالب ها بابت اینکه درزی در میان آنها وجود نداشته باشد
  • کنترل کیفیت بتن قبل از اجرای مرحله بتن ریزی
  • نظارت کامل پیمانکار اسکلت بتنی بر شیوه اجرای هر یک از مراحل بتن ریزی
  • توجه به مشخصات بتن مورد استفاده در سازه و سقف بتنی با توجه به رعایت مقررات ملی ساختمان
  • توجه به مرحله بعد از بتن ریزی و زمان باز کردن قالب ها

وظایف مجری اسکلت بتنی

اجرای کلیه عملیات مطابق با نقشه و توافق های انجام شده با طرف کارفرما بدون هیچگونه کمی و کاستی ، از جمله وظایف پیمانکار اسکلت بتنی می باشد. برطرف کردن ایرادات و مشکلات فنی پیش آمده نیز از دیگر وظایف پیمانکار می باشد. پیمانکار اسکلت بتنی با مصالح موظف است که تمامی مراحل را در محل پروژه حضور داشته باشد. در صورتی که این امکان برای طرف پیمانکار وجود نداشته باشد نیاز است تا نماینده ای را با اطلاعات کامل اجرایی و فنی لازم به محل اجرای پروژه ارسال کند.

مورد دیگر به مبلغی با عنوان اجرای تضمینی پروژه با هدف حسن انجام کار که توسط کارفرما از پیمانکار گرفته می شود مربوط خواهد شد. طبق این موضوع مجری اسکلت بتنی وظیفه دارد که پروژه را بصورت تمام و کمال بودن وجود ایرادات فنی به طرف کارفرما تحویل دهد. همینطور طبق قرارداد می بایست مطمئن باشد که پس از اتمام پروژه و رضایت کارفرما ، این تضمین پس گرفته شود.

مورد بعدی به اجرای اسکلت بتنی با توجه به زمان و هزینه از پیش تعیین شده می باشد. پیمانکار موظف است تا طبق زمان بندی مراحل پروژه را جلو ببرد زیرا در صورت تاخیر و عقب افتادن هر یک از بخش ها ، امکان ایجاد ضرر مالی وجود خواهد داشت.

در نهایت طرف پیمانکار موظف است تا در اجرای هر یک از بخش های اسکلت بتنی ساختمان ، تمامی موارد و نکات ایمنی را رعایت کند. همینطور از ابزارآلات استاندارد و با کیفیت جهت اجرای پروژه استفاده نماید.

مزیت های اسکلت و سقف بتنی

استفاده از اسکلت های بتنی امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. سازه های بتنی مزایای بسیاری دارند. مصالح تشکیل دهنده بتن ، مصالحی به نسبت ارزان و بومی می باشد. همینطور تهیه و استفاده از بتن های آماده در ابعاد مختلف در بازار امکان پذیر است. شکل پذیری بتن از دیگر محاسن به حساب می آید. به این صورت که با استفاده از قالب های مناسب و دلخواه امکان تغییر در اندازه و قطر هر یک از ستون ها وجود خواهد داشت.

بتن در مقایسه با سازه های فلزی مقاومت به مراتب بیشتری در مقابل آتش سوزی دارد. این ویژگی سبب می شود که یک سازه بتنی مدت زمان زیادی در آتش قرار بگیرد و فرو نریزد. این اتفاق سبب خواهد شد تا فرصت مناسب برای مهار آتش و نجات جان افراد ایجاد شود.

مورد بعدی به مقاومت بتن در برابر رطوبت و آب مربوط می شود. سازه های بتنی در صورتی که در تماس با آب و رطوبت باشند ، به مراتب واکنش کمتری در مقایسه با نمونه فلزی خواهند داشت. در واقع روکش بتنی سبب خواهد شد که هیچگونه تماسی بین میلگرد ها با رطوبت وجود نداشته باشد.

هزینه اجرای کمتر در کنار مقاومت بالای سازه با گذشت زمان از دیگر مزایای آن به شمار می رود.

پیمانکار اسکلت بتنی در تهران

شرکت ساختمانی کلوک مجری اسکلت بتنی در تهران و سایر نقاط کشور می باشد. تخصص و تعهد کلوک باعث شده است تا همواره شاهد بهترین عملکرد در پروژه های مختلف ساختمانی باشیم. از دیگر خدمات این شرکت می توان به مشارکت در ساخت و ساز ، اجرای انواع سازه های بتنی و مدیریت پیمان پروژه های مختلف اشاره کرد.

پرسش و پاسخ

اجرای کلیه عملیات مطابق با نقشه و توافق های انجام شده ، اجرای پروژه با توجه به زمان و هزینه از پیش تعیین شده ، رعایت تمامی موارد و نکات ایمنی و استفاده از ابزارآلات استاندارد و با کیفیت از جمله این موارد می باشد.

شرکت ساختمانی کلوک با تجربه ای ارزشمند و کادری مجرب ، آماده پذیرش پروژه های کارفرمایان گرامی می باشد. حفظ ایمنی و سلامت، رعایت حقوق شهروندی، اعتماد، همکاری و تعهد از جمله نکات عملکرد کلوک می باشد.

سایر

مقالات کلوک
اجرای-نمای-خشک-سرامیک

نمای خشک

نمای خشک ساختمان این سوال ممکن است برای بسیاری از افراد ایجاد شود که نمای

مجری-استخر

پیمانکار استخر

پیمانکار استخر قطعا شما هم با واژه‌ی پیمانکار در پروژه ‌هایی که مربوط به ساخت

پیمانکار-سقف-یوبوت

مجری سقف یوبوت

مجری سقف یوبوت با توجه به پیشرفت مصالح و نیازهای افراد به ساخت سازه های

اسکلت-بتنی-متری-چند

هزینه ساخت اسکلت بتنی

هزینه اسکلت بتنی فوندانسیون، سقف، مقدار میلگرد مصرف‌شده را باید جزو فاکتورهایی بدانیم که تأثیر

Kelouk_footer

کلوک با سال ها تجربه در صنعت ساختمان آماده همکاری با شما کارفرمایان محترم می باشد.

شبکه های اجتماعی

Call Now Button