قرارداد پیمانکاری ساختمان

قرارداد پیمانکاری ساختمان یکی از انواع رایج و گوش آشنا از قراردادهای پیمانکاری است. طبق قرارداد پیمانکاری ساختمان با مصالح و دیگر اقسام آن، شخص پیمانکار متعهد به انجام یک سری موارد می‌شود؛ یعنی تعهد می‌دهد امور مربوط به ساخت و ساز (تهیه مصالح، حمل و نقل، اجرا) را برای کارفرما انجام دهد. با این اوصاف طرفین قرارداد پیمانکاری ساخت و ساز افراد زیر هستند:

  • کارفرما

  • پیمانکار

  • مهندس مشاور

مشاوره اختصاصی کلوک

در صورتی که قصد دریافت مشاوره و یا همکاری در پروژهای ساختمانی را دارید ، میتوانید با کارشناسان کلوک تماس بگیرید. شرکت ساختمانی کلوک با تجربه ای ارزشمند و اجرای پروژه های موفق ، آماده پذیرش و همکاری با متقاضیان گرامی می باشد.

شرکت-کلوک

موارد لازم به ذکر در قرارداد پیمانکاری ساختمان صفر تا صد و هر نوع قرارداد پیمانی دیگر، به شرح زیر است:

  • مشخصات طرفین قرارداد پیمانکاری ساختمان

  • موضوع قرارداد پیمانکاری

  • مدت زمان پروژه

  • مبلغ مورد توافق و سایر موضوعات درج شده در متن قرارداد پیمانکاری

  • مشخصات فنی پروژه و محاسبه‌های انجام شده

  • هزینه قرارداد به دو صورت کلی و تفکیک شده با جزئیات

  • شرایط توافق شده برای پرداخت هزینه‌ها

  • ضمانت اجرای تعیین شده بابت تأخیر هر یک از طرفین در اجرای قرارداد

  • نحوه نظارت بر عملکرد پیمانکار ساختمان

  • تعهداتی که پیمانکار عهده‌دار شده است.

  • تعهدات کارفرما

  • مواردی که منجر به فسخ قرارداد می‌شود.

  • اختلافات ایجاد شده از قرارداد و چگونگی حل و فصل آنها

قرارداد-پیمانکاری-ساختمان

انواع قرارداد پیمانکاری ساختمان

با مطالعه مطلب پیش رو انواع قرارداد پیمانکاری ساختمان تا حدودی دستتان آمده است. این تنوع به صورت زیر است:

  • قرارداد پیمانکاری تک نفره ( قرارداد پیمانکاری با کارگر / قرارداد پیمانکاری فردی )

  • قرارداد پیمانکاری امانی

  • قرارداد پیمانکاری ساخت و ساز صفر تا صد

  • قرارداد پیمانکاری درصدی

برخی از

پروژه های کلوک

شما می توانید در پایین برخی از پروژه های شرکت ساختمانی ، کلوک را مشاهده کنید.

پروژه-بام-پونک-کلوک
پروژه ساختمان سازی بام پونک
پروژه-زعفرانیه-کلوک
پروژه مشارکت در ساخت زعفرانیه
پروژه-خاقانی-کلوک
پروژه مشارکت در ساخت خاقانی
پروژه-سلمانشهر-کلوک
پروژه سلمانشهر
tritium-2
پروژه تریتیوم
پروژه-عظیمیه-کلوک
پروژه عظیمیه
پروژه-گرمدره-شرکت-کلوک
پروژه گرمدره
پروژه-باغ-فیض-شرکت-کلوک
پروژه باغ فیض

قرارداد پیمانکاری تک نفره

این نوع قرارداد به نام قرارداد پیمانکاری فردی نیز شناخته می‌شود. در واقع کارفرما به انعقاد قرارداد پیمانکاری با کارگر می‌پردازد. پروژه ساختمانی را به شخص کارگر می‎‌سپارد و سپس بر روی مبلغی به عنوان دستمزد توافق می‌کنند.

قرارداد پیمانکاری امانی

طبق آن از تهیه نیروی کار متخصص گرفته تا ابزار و ماشین‌آلات و غیره همه و همه به عهده خودِ کارفرما است. البته این نوع قرارداد پیمانکاری برای پروژه‌های نسبتاً کوچک مناسب است.

قرارداد پیمانکاری ساختمان صفر تا صد

در این نوع قراردادهای ساختمانی توافقی بین پیمانکار و کارفرما صورت می‌گیرد. مبنی بر این که پیمانکار مبلغ مشخصی را دریافت کند و صفر تا صد پروژه ساختمانی را به عهده گیرد. در واقع می‌توان آن را قرارداد پیمانکاری ساختمان با مصالح نیز دانست.

قرارداد پیمانکاری ساختمان درصدی

در این نوع قرارداد سود و منافع حاصله بین طرفین قرارداد تقسیم می‌شود. مهم‌تر از همه این که کارفرما تنها یک سری هزینه‌های از پیش تعیین شده را به پیمانکار می‌پردازد؛ یعنی خرج و مخارج کارگران، ماشین‌آلات، مصالح و غیره. لازم به ذکر است که فاکتور این مخارج باید از قبل به تائید کارفرما رسیده باشد.

نکات مهم و نحوه بستن قرارداد پیمانکاری

در هنگام انعقاد قرارداد پیمانکاری باید یک سری نکات مهم را در نظر داشته باشید تا خدای ناکرده بعدها دچار ضرر و زیان مالی نشوید. این موارد مهم و قابل توجه به شرح زیر است:

  • حواستان باشد بندی به متن قرارداد پیمانکاری اضافه شود مبنی بر این که پیمانکار اجرای آن را شخصاً عهده‌دار گردد. از نظر حقوقی بخواهیم بگوییم یعنی اجرای تعهدات قراردادی قائم به شخص پیمانکار شود؛ در نتیجه پیمانکار حق ندارد موضوع قرارداد را به دیگری منتقل کرده و خودش از اجرای آن شانه خالی کند.
  • عرف قراردادها این طور حکم می‌کند که مخارج آب، برق و حتی گاز مصرفی در پروژه به طور تمام و کمال توسط کارفرما پرداخته شود.
  • از آن سو دستمزد نیروی کار، تأمین مصالح مورد نیاز، ماشین‌آلات، ابزار کار و هرچه که برای اجرای پروژه لازم است را پیمانکار باید فراهم کند. به طور کلی تمامی مخارج مستقیم و جانبی اجرای موضوع قرارداد به عهده پیمانکار است.
  • از دیگر مسئولیت‌های پیمانکار باید به پرداخت حق و حقوق نیروی کار انسانی اشاره کرد؛ یعنی حقوق و سنوات ، پاداش، عیدی کارگران همه و همه باید طبق قانون کار پرداخت شود.
  • یکی از بندهای مهمی که باید در قرارداد پیمانکاری ساختمان آورده شود، مربوط به ساعات کار است. پیمانکار باید متعهد شود ساخت و ساز در ساعت‌هایی باشد که برای همسایگان مزاحمتی ایجاد نگردد و آسایششان از بین نرود؛ البته معمولاً این نیز ذکر می‌شود که تنها با اجازه کارفرما می‌توان خارج از اوقات مقرر فعالیت نمود.
  • اگر در مقام کارفرما هستید حتماً قید کنید که اگر مشکلات فنی و کمی و کاستی‌ها به صادر شدن حکم تخریب ساختمان منجر شود، جبران خسارت به عهده پیمانکار است.
  • پرداخت مخارج لازم برای تجهیز کارگاه نیز در حدود مسئولیت پیمانکار است. این کار را باید در نهایت دقت و کیفیت انجام دهد. به طوری که پروژه بدون هیچ مشکلی انجام گیرد.

قرارداد پیمانکاری ساختمان شرایط عمومی و اختصاصی آن

کافی است نگاهی به نمونه قرارداد پیمانکاری درصدی ساختمان یا متن قرارداد پیمانکاری بیندازید. می‌بینید که در تنظیم قرارداد پیمانکاری ساختمان باید دسته‌ای از شرایط عمومی و اختصاصی رعایت شود. منظور از شرایط عمومی قرارداد همان تعهداتی است که در فرم خام قرارداد پیمانکاری به عهده کارفرما و پیمانکار گذاشته می‌شود. شرایط عمومی درج شده در قرارداد پیمانکاری فردی ، قرارداد پیمانکاری با کارگر و غیره را نمی‌توان تغییر داد.

اکنون متوجه شدید که قرارداد پیمانکاری چیست . با شرایط عمومی مندرج در قرارداد پیمانکاری تک نفره و سایر انواع آن آشنا شدید. دیگر نوبت به بررسی شرایط اختصاصی موجود در قرارداد می‌رسد. این شرایط در نمونه قرارداد پیمانکاری ساخت ویلا و نمونه قرارداد پیمانکاری خدماتی به وضوح مشخص است. شرایط اختصاصی را در واقع باید مکمل مفاد عمومی قرارداد پیمانکاری ساختمان دانست. در نتیجه نباید با شرایط عمومی قرارداد در تضاد باشد و به نوعی آن را نقض کند.

کلوک پیمانکار برتر منطقه یک تهران

نکات ذکر شده را در نمونه قرارداد پیمانکاری خدماتی و انواع قرارداد پیمانکاری پیاده کنید تا اجرای مفاد قرارداد تر و تمیز و بدون هیچ مشکلی انجام شود. توصیه می‌کنیم پیش از انعقاد قرارداد پیمانکاری ساختمان حسابی تحقیق کنید. همه جوانب امر را بسنجید و حتی از افراد خبره مشورت بگیرید. در این صورت دیگر جایی برای هیچ‌گونه نگرانی باقی نمی‌ماند.

شرکت ساختمانی کلوک با تجربه ای ارزشمند و کادری مجرب ، همواره به دنبال ارائه بهترین خدمات و رعایت اصول ایمنی بوده است. از دیگر زمینه های کاری این شرکت می توان به مشارکت در ساخت و ساز ، همینطور مدیریت پیمان انواع پروژه های مختلف و با مقیاس بزرگ اشاره کرد.

پرسش و پاسخ

از انواع آن می توان به قرارداد پیمانکاری تک نفره ، قرارداد امانی ، قرارداد پیمانکاری ساخت و ساز صفر تا صد و همینطور قرارداد درصدی اشاره کرد.

مواردی نظیر مشخصات طرفین قرارداد پیمانکاری ساختمان ، مدت زمان پروژه ، شرایط توافق شده برای پرداخت هزینه‌ها و نحوه نظارت بر عملکرد پیمانکار نوشته شود.

شرکت ساختمانی کلوک با تجربه ای ارزشمند و کادری مجرب ، آماده پذیرش پروژه های کارفرمایان گرامی می باشد. حفظ ایمنی و سلامت، رعایت حقوق شهروندی، اعتماد، همکاری و تعهد از جمله نکات عملکرد کلوک می باشد.

سایر

مقالات کلوک
هزینه-ساخت-ویلا-در-شمال

ساخت ویلا در شمال

ساخت ویلا در شمال این روزها برخورداری از امکان ساخت ویلا در شمال مزیت بزرگی

تیغه-چینی-با-بلوک

تیغه چینی

تیغه چینی اگر دستی در ساخت‌ وساز داشته باشید که بدون شک با مفهوم تیغه

قرارداد-مدیریت-پیمان-ساخت-و-اجرا

مدیریت پیمان

مدیریت پیمان ساخت مدیریت پیمان نوعی قرارداد است که، با توجه به قوانین ذکر شده

اجرای-سقف-وافل

پیمانکار سقف وافل

پیمانکار سقف وافل سقف وافل جزو سازه‌های ساختمانی نوظهوری است که برای ساخت‌وساز سقف‌هایی با

Kelouk_footer

کلوک با سال ها تجربه در صنعت ساختمان آماده همکاری با شما کارفرمایان محترم می باشد.

شبکه های اجتماعی

Call Now Button