تهاتر اسکلت بتنی

تهاتر اسکلت بتنی چیست؟ در تهاتر اسکلت لازم است چه قوانین و مقرارتی را در نظر داشته باشیم؟ آیا تهاتر سازه بتنی توصیه میشود؟ رسیدن به پاسخ این سوالات در گرو مطالعه ادامه این مقاله است.

تهاتر اجرای اسکلت بتنی

در رابطه با تهاتر اسکلت سازه بتنی شاید پرداختن به معنای تهاتر خالی از لطف نباشد. تهاتر به معنی الزام به انجام تعهد به صورت دو طرفه است. به این صورت که طرفین متقابلا دینی بر گردن یکدیگر دارند و در صورتی که یکی از طرفین قرارداد در انجام تعهدات خود کوتاهی نماید امکان پیگرد قانونی و ملزم نمودن او به اجرای تعهد وجود دارد. تهاتر را میتوان بروزرسانی ای از معاملات پایاپای گذشته دانست. تهاتر شامل سه زیرمجموعه است که تهاتر قهری، تهاتر قضائی و تهاتر قراردادی را شامل میشود.

مشاوره اختصاصی کلوک

در صورتی که قصد دریافت مشاوره و یا همکاری در پروژهای ساختمانی را دارید ، میتوانید با کارشناسان کلوک تماس بگیرید. شرکت ساختمانی کلوک با تجربه ای ارزشمند و اجرای پروژه های موفق ، آماده پذیرش و همکاری با متقاضیان گرامی می باشد.

شرکت-کلوک

در تهاتر اسکلت بتنی گاه افراد اقدام به تعویض و یا تاخت زدن سازه بتنی با ملک میکنند. در حالت کلی تهاتر به این صورت است که دو دین برابر، یکدیگر را از ارزش ساقط میکنند. پس لازم است توافقاتی که طرفین در قبال یکدیگر متعهد به انجام آن میشوند ارزش یکسانی داشته باشد. این ارزش گذاری یا با موافقت طرفین تهاتر تعیین میشود و یا از یک کارشناس بی طرف برای مشخص نمودن بهای عوضین کمک میگیرند. در تهاتر عنوان میشود که دیون باید از یک جنس باشند. در صورتی که دیون از یک جنس نباشند تهاتر در دسته تهاتر قراردادی میگنجد.

تهاتر اجرای اسکلت بتنی یکی از راه های به سرانجام رسانیدن معامله است. به معاملاتی که طرفین در آن دست به تهاتر میزنند معاملات تهاتری میگویند. در این معاملات نیاز حداقلی به نقدینگی وجود دارد و به دلیل کاهش نقدینگی در کشور تمایل به این نوع معاملات روز به روز بیشتر گردیده است.

یکی دیگر از مزیت های معاملات تهاتری و تهاتر اجرای اسکلت بتنی زمانی است که طرفین قصد دارند به سود بیشتری برسند. با استفاده از تهاتر پیمانکاران دیگر نگرانی درباره تامین مواد و مصالح لازم برای پیشبرد پروژه ندارند. بلکه میتوانند آن را به صورت تهاتر به شرکت های مربوطه و پیمانکاران واگذار کنند.

تهاتر-اسکلت-بتنی

تهاتر سازه بتنی

تهاتر سازه بتنی و تهاتر سقف بتنی دو مدل از پرطرفدارترین و پرکاربردترین انواع تهاتر سازه هستند. سازه ها اکثرا به صورت تمام بتنی ساخته نمیشوند. اما به دلیل مزیت های بیشماری که اجرای سازه با بتن به دنبال دارد پیمانکاران عموما بخش هایی مانند سقف و اسکلت بندی را به صورت بتنی پیاده سازی میکنند. در تهاتر سازه بتنی گاه با پیمانکاران و سازندگان توافق میشود که در ازای انجام همه یا بخشی از پروژه ملکی به آن ها تعلق یابد. ملک واگذاری شده به پیمانکار میتواند بخشی از پروژه در حال ساخت باشد.

تهاتر اسکلت همیشه حالت قراردادی به خود میگیرد به این صورت که پیمانکار موظف است سازه را مطابق با نظر کارفرما پیش ببرد. البته در مواقعی تهاتر سازه بتنی آماده با ملک (و یا هر عوض دیگری) انجام میگیرد. به این معنی که سازه مطابق با قرارداد و نظر کارفرمای قبلی تا اندازه ای پیش رفته است و روند ساخت پروژه بنا به دلایلی متوقف گردیده است.

برخی از

پروژه های کلوک

شما می توانید در پایین برخی از پروژه های شرکت ساختمانی ، کلوک را مشاهده کنید.

پروژه-بام-پونک-کلوک
پروژه ساختمان سازی بام پونک
پروژه-زعفرانیه-کلوک
پروژه مشارکت در ساخت زعفرانیه
پروژه-خاقانی-کلوک
پروژه مشارکت در ساخت خاقانی
پروژه-سلمانشهر-کلوک
پروژه سلمانشهر
tritium-2
پروژه تریتیوم
پروژه-عظیمیه-کلوک
پروژه عظیمیه
پروژه-گرمدره-شرکت-کلوک
پروژه گرمدره
پروژه-باغ-فیض-شرکت-کلوک
پروژه باغ فیض

شرایط و قوانین تهاتر اسکلت بتنی

با این اوصاف تهاتر برای اسکلت بتنی را میتوان یکی از معامله های پرطرفدار دانست که قوانین خاص خود را دارد. برای داشتن تجربه ای مثبت در نتیجه تهاتر ملک لازم است قرارداد مربوطه با دقت و توجه کافی تهیه و تنظیم شود. کوتاهی در این بخش ممکن است ضررهای جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

بند اول قرارداد تهاتر اسکلت بتنی به مشخص کردن روابط طرفین و مشخصات آن ها میپردازد. در صورتی که اشخاص حقوقی طرفین معامله باشند حضور نمایندگان قانونی آن ها الزامی است. از جمله مشخصاتی که ذکر آن در قرارداد لازم است میتوان به نام و نام خانوادگی، شماره ملی و یا شماره ثبت شرکت، نشانی، شماره تلفن و شماره همراه اشاره نمود. گاه طرفین قرارداد با عناوین کارفرما و پیمانکار مشخص میشوند. اما گاهی از عناوینی چون طرف اول و طرف دوم و یا معاوض و متعاوض نیز استفاده میشود.

قرارداد تهاتر اسکلت بتنی

در صورتی که هر دو یا یکی از طرفین قرارداد ، از جمله اشخاص حقوقی باشند لازم است مدارک مربوط به نماینده یا نمایندگان قانونی دقیقا مورد بررسی قرار گیرد. همچنین لازم است حدود اختیارات نماینده به صورت دقیق کنترل شود تا راه بر متخلفین بسته شود.

تمام مواردی که رعایت آن برای طرفین معامله حائز اهمیت است باید در قرارداد ذکر شود. تعهدات پیمانکار ساختمان و کارفرما و همچنین تاریخ تحویل عوض نیز باید دقیقا مشخص شود. در صورت تمایل طرفین میتوانند جریمه ای برای دیرکرد تعیین نمایند تا ضرر و زیان احتمالی (در صورت تاخیر) جبران شود. به علاوه لازم است عوض قرارداد به صورت دقیق مشخص شود. در غیر این صورت ممکن است در حق یکی از طرفین اجحاف شود.

طریقه تهیه مصالح، تاریخ آغاز عملیات، تاریخ تحویل به صورت دقیق و چگونگی اجرای پروژه از جمله دیگر مواردی است که باید به صورت دقیق در قرارداد تهاتر اسکلت بتنی ذکر شود. همچنین لازم است در یکی از بندها محل اجرای پروژه به همراه نشانی عنوان شود. باید تمام مراحلی که پیمانکار موظف به انجام آن هاست دقیقا در قرارداد ذکر شود. علاوه بر این لازم است نقشه های ترسیم شده ابتدایی بنا در اختیار پیمانکار و در پیوست قرارداد باشند.

تهاتر-اجرای-اسکلت-بتنی

نکات قابل توجه

پیش از هرگونه اقدام برای تهاتر اسکلت لازم است ابتدا از متراژ بنا و کاری که قرار است انجام شود به درستی آگاه باشید. علم به این موارد کمک میکند تا از ارزش کار و قیمت نهایی با خبر شوید و روند تهاتر یا معاوضه را به صورت عادلانه تری پیش ببرید.

در تهاتر اسکلت بتنی توجه داشته باشید که اجرای اسکلت بتنی مراحل متفاوتی دارد، این مراحل شامل پی، ستون، تیرهای اصلی، سقف و دیوار است. هر یک از این مراحل خود شامل زیر مجموعه های متفاوتی است که باید به درستی و کامل انجام شوند. با گروه پیمانکار درباره اینکه کار را تا چه مرحله ای پیش خواهند برد به توافق برسید و آن ها را موظف نمایید که پروژه را مطابق با نظرات تیم مهندسی و نظارت هماهنگ نمایند. بهتر است برای جلوگیری از هرگونه اشتباه و یا سهل انگاری جریمه ای را تعیین و آن را در قرارداد ذکر نمایید.

برای اطمینان از کیفیت کار مخصوصا در پروژه های بزرگ لازم است آزمایش هایی در جهت سنجش مقاومت و کیفیت بتن به کار رفته در اسکلت بتنی انجام گیرد. بهتر است تیم پیمانکار را نسبت به این مسئله آگاه نمایید تا بی دقتی در این باره موجب از دست رفتن زمان و هزینه نگردد. به علاوه توصیه میشود از نمونه کارهای تیم بازدید نمایید و درباره خوش قولی آن ها در جامه عمل پوشانیدن به تعهداتشان اطمینان حاصل کنید.

سخن پایانی

تحقیق درباره طرف مقابل قرارداد تهاتر اسکلت بتنی به هر دو طرف توصیه میشود. علاوه بر آنکه باید ارزش ریالی عوضین مشخص شود لازم است بهایی را تحت عنوان درصد قابل کاهش یا افزایش برای موارد پیش بینی نشده در نظر داشته باشید. به عنوان مثال بهای بتن در هر متر مکعب محاسبه شده و برآورد قیمتی برای کل پروژه صورت میگیرد. در صورتی که بهای بتن دچار تغییر شود میتوان درصد قابل کاهش و قابل افزایش را اعمال کرد. لازم است تیم نظارت و مهندسین ناظر پروژه به درستی تمام مراحل کار را در نظر داشته باشند. در صورتی که پیمانکار مطابق با قرارداد به تمام وعده های ذکر شده عمل کرد کارفرما نیز ملزم به تسلیم عوض و پرداخت بهای تعیین شده است.

لازم است از اسناد و قرارداد عقد شده و پیمان های صورت گرفته کپی هایی تهیه شده و در اختیار طرفین قرار داده شود.

تهاتر-سازه-بتنی

پرسش و پاسخ

در تهاتر برای اسکلت بتنی طرفین اقدام به تاخت زدن سازه بتنی با ملک می کنند. اینکار یکی از راه های به سرانجام رسانیدن معامله است.

تحقیق درباره طرف مقابل قرارداد ، همینطور می بایست ارزش ریالی عوضین مشخص شود لازم است بهایی را تحت عنوان درصد قابل کاهش یا افزایش برای موارد پیش بینی نشده در نظر داشته باشید.

سایر

مقالات کلوک
نکات-خرید-آپارتمان

خرید آپارتمان

خرید آپارتمان خرید آپارتمان مقوله ای است که افراد بسیاری در طول زندگی خود با

نمودار-تورم-ملک

تورم ملک

تورم ملک تورم ملک واژه ایست که امروزه بسیار به گوش میخورد. به همین دلیل

آلاچیق-تراس

تراس گاردن

تراس گاردن تراس گاردن یا همان تراس سبز که به آن بالکن سبز نیز گفته

Kelouk_footer

کلوک با سال ها تجربه در صنعت ساختمان آماده همکاری با شما کارفرمایان محترم می باشد.

شبکه های اجتماعی

Call Now Button