پیش فروش آپارتمان

پیش فروش آپارتمان را میتوان نوعی سرمایه گذاری دانست. در این روش خریدار پیش از اتمام فرآیند ساخت و ساز هزینه مربوطه را میپردازد. از سوی دیگر مالک (و یا سازنده) زودتر به نقدینگی دست پیدا خواهد کرد. از آنجایی که داشتن سرمایه کافی مهمترین اصل برای شروع پروژه های ساخت و ساز در هر ابعادی هستند میتوان گفت پیش فروش یک قرارداد برد برد و به سود طرفین معامله است.

قانون پیش فروش آپارتمان

مطابق با قانون پیش فروش آپارتمان ( و یا پیش فروش هر ملک دیگری) مالک زمین، سرمایه گذارانی که در ازای سرمایه گذاری تعدادی واحد به آن ها اختصاص داده میشود (این واحد ها باید ضمن عقد و به موجب سند رسمی در اختیار آن ها قرار گیرد) و مستاجر زمین در صورتی که به موجب سند رسمی اجازه احداث بنا برروی زمین را داشته باشد اجازه پیش فروش آپارتمان را دارند.

مشاوره اختصاصی کلوک

در صورتی که قصد دریافت مشاوره و یا همکاری در پروژهای ساختمانی را دارید ، میتوانید با کارشناسان کلوک تماس بگیرید. شرکت ساختمانی کلوک با تجربه ای ارزشمند و اجرای پروژه های موفق ، آماده پذیرش و همکاری با متقاضیان گرامی می باشد.

شرکت-کلوک

قرارداد پیش فروش آپارتمان

در ماده 2 قانون پیش فروش چگونگی تنظیم قرارداد و بندهایی که ذکر آنها الزامی است آورده شده است. لازم است در قرارداد ، اسم و مشخصات دو طرف (اشخاص حقیقی یا حقوقی) به صورت کامل ذکر شود. نشانی وقوع ملک، پلاک و دیگر مشخصات ثبتی نیز باید در قرارداد عنوان گردند.

در بند بعدی قرارداد پیش فروش آپارتمان کلیات واحد تحویلی عنوان میشود. که شامل مساحت آپارتمان، شماره واحد، شماره طبقه، پارکینگ، انباری و تعداد اتاق ها میباشد.

مشخصات فنی و معماری بنا نیز باید در قرارداد آورده شود. این مشخصات مواردی را شامل میشود که عرفا در تعیین قیمت نهایی بنا موثر است. کاربری ملک، تعداد طبقات و تعداد واحدها به صورت کلی، مساحت زیربنای کل پروژه، نمای آپارتمان، فضاهای مربوط به مشاعات، آسانسور، سیستم های مربوط به سرمایش و گرمایش، نوع مصالح مصرفی در ساختمان، کابینت و … نیز باید در قرارداد بیان گردد.

قرارداد-پیش-فروش-آپارتمان

تعهدات خریدار

تا اینجای کار مواردی بیان شد که فروشنده باید در قبال آن ها تعهد میداد. اما بند بعدی در خصوص تعهدات خریدار است. اگر قرارداد پیش خرید به صورت تهاتر (معاوضه ملک) باشد باید اطلاعات ملک معوض در قرارداد نوشته شود.

 در غیر این صورت باید تعداد اقساط و چگونگی پرداخت آن ها نیز ذکر گردد. همچنین باید تاریخ پرداخت هر قسط عنوان گردد. در صورتی که پیش فروش کننده به تعهدات خود عمل کند و تا موعد سررسید قسط پروژه تا حدی که متعهد شده بود پیش رود، خریدار نیز ملزم به پرداخت خواهد بود. در صورتی سرپیچی خریدار از پرداخت اقساط (تا یک ماه پس از تاریخ ذکر شده در قرارداد) فروشنده حق فسخ قرارداد را دارد.

برای تحویل واحد در پیش فروش آپارتمان شماره قبوض پرداختی الزامی است. لازم است در قرارداد زمان تحویل قطعی مشخص شود. توجه کنید که واحد پیش فروش شده تا زمان پایان یافتن سازه به نام فروشنده است. به همین دلیل لازم است پس از به اتمام رسیدن کار برای انتقال سند رسمی اقدام نمایید. تاریخ این اقدام برای انتقال نهایی سند نیز باید در قرارداد ذکر شود. مالک مکلف است پس از اقدام خریدار برای ثبت و انتقال سند در دفاتر اسناد رسمی حضور یابد. در غیر این صورت متخلف تلقی میشود.

 در صورتی که پیش فروش کننده ظرف حداکثر ده روز پس از اعلام دفترخانه برای ثبت سند حاضر نشود دفترخانه به ثبت سند به نام پیش خریدار یا نماینده قانونی اش مبادرت میورزد. البته این کار در صورتی قابل انجام است که خریدار به تمامی تعهداتش عمل کرده باشد. یعنی اقساط را پرداخت یا عوض قراردادی را تحویل داده باشد. همچنین این انتقال سند باید پس از اتمام ساختمان و پایان یافتن مدت قرارداد پیش فروش انجام شود.

توجه کنید که در زمان عقد قرارداد حداقل 10 درصد از بهای توافقی مورد وصول خواهد بود. این 10 درصد قابل توافق نیست و حتما باید دریافت شود. البته درصد و مبلغ دریافتی در باقی اقساط قابل توافق میان طرفین است.

برخی از

پروژه های کلوک

شما می توانید در پایین برخی از پروژه های شرکت ساختمانی ، کلوک را مشاهده کنید.

پروژه-بام-پونک-کلوک
پروژه ساختمان سازی بام پونک
پروژه-زعفرانیه-کلوک
پروژه مشارکت در ساخت زعفرانیه
پروژه-خاقانی-کلوک
پروژه مشارکت در ساخت خاقانی
پروژه-سلمانشهر-کلوک
پروژه سلمانشهر
tritium-2
پروژه تریتیوم
پروژه-عظیمیه-کلوک
پروژه عظیمیه
پروژه-گرمدره-شرکت-کلوک
پروژه گرمدره
پروژه-باغ-فیض-شرکت-کلوک
پروژه باغ فیض

نحوه محاسبه قیمت پیش فروش آپارتمان

موارد مختلفی در نحوه محاسبه قیمت دخیل اند. همانطور که قیمت خرید آپارتمان در نقاط مختلف تهران و شهرهای دیگر متفاوت است محله، منطقه و حتی خیابانی که ساختمان بناست در آن ساخته شود تا اندازه زیادی روی قیمت آن اثر دارند.

عموما مواردی چون سال ساخت، جنس مصالح به کار رفته، متراژ و … در تعیین قیمت نهایی سازه موثرند. اما با توجه به اینکه در پیش فروش ساختمان سازه ای برای قیمت گذاری وجود ندارد کار کمی سخت خواهد شد.

در این شرایط خریدار و فروشنده باید از کارشناسان این حوزه برای برآورد دقیق قیمت کمک بگیرند تا در حق هیچکدام اجحاف نشود. البته توجه به اینکه نرخ آپارتمان در نواحی نزدیک به محل ساخت چقدر است میتواند شما را در تخمین نحوه محاسبه قیمت پیش فروش آپارتمان بهتر یاری کند. در پیش فروش هزینه هر متر مربع از آن محاسبه میشود. سپس هزینه هر متر مربع را در متراژ احتمالی آن ضرب میکنند تا قیمت نهایی به دست آید.

توجه داشته باشید که در نهایت ممکن است متراژ آپارتمان پس از اتمام کار با متراژی که در قرارداد ذکر شده است یکی نباشد. در این شرایط امکان فسخ قرارداد برای خریدار محفوظ است. البته در صورتی که این اختلاف سبب شده باشد تا متراژ نهایی سازه 5 درصد کمتر از متراژی باشد که طرفین درباره آن به توافق رسیده اند. در صورتی که این اختلاف 5 درصدی سبب بیشتر شدن متراژ نهایی شود خریدار موظف است مابه التفاوت را پرداخت نماید.

هر چند در پیش فروش آپارتمان عموما بنایی برای بازدید و مطمئن شدن از امکانات آن وجود ندارد اما میتوان از امکاناتی که قرار است بنا در آینده داشته باشد اطلاع یافت. تراس، انباری، پارکینگ، طبقه ای که آپارتمان در آن قرار گرفته است، آسانسور و مواردی از این دست در تعیین قیمت نهایی موثرند. به علاوه شما میتوانید با بیان جزئیات و رصد نقشه آپارتمان از پیش رفتن پروژه مطابق با ادعای فروشنده اطمینان حاصل نمایید.

شرایط-پیش-فروش-آپارتمان

شرایط پیش فروش آپارتمان

از اصلی ترین شرایط پیش فروش انعقاد توافق میان طرفین است. این توافق باید به گونه ای باشد که منافع و رضایت دو طرف را در بر داشته باشد.

جمع بندی پیش فروش ساختمان

مسلما پیش فروش آپارتمان همانند سایر انواع معامله ملک دارای مزایا و معایب خاص خود است. نکته ای که باید در این بخش به آن توجه نمایید این است که آیا این پیش خرید و سرمایه گذاری برای شخص شما مناسب است یا خیر.

به تنظیم تمام بندهای قرارداد توجه ویژه ای داشته باشید تا در صورت تخلف فروشنده امکان استناد به قرارداد را داشته باشید. پیش از عقد قرارداد به هیچ عنوان وجهی را برای فروشنده واریز نکنید. بهتر است در پیش فروش آپارتمان سازه ای را انتخاب نمایید که کار آن تا اندازه ای پیش رفته است.

پیش-فروش-آپارتمان

پرسش و پاسخ

توجه به موقعیت مکانی ملک ، صلاحیت سازنده و خوش نامی ، رزومه و نمونه کارهای سازنده و همینطور وضعیت مالی او از جمله نکات مهم می باشد.

پرداخت هزینه کمتر توسط خریدار ، پرداخت پول بصورت قسطی ، نظارت خریدار بر روند اجرای ساختمان از جمله مزایای خرید پیش فروش ملک می باشد.

سایر

مقالات کلوک
قانون-تهاتر-ملک

تهاتر ملک

تهاتر ملک معاملات ملک در بازار امروز روش های گوناگونی دارند. تهاتر ملک نیز یکی

اجرای-سقف-وافل

پیمانکار سقف وافل

پیمانکار سقف وافل سقف وافل جزو سازه‌های ساختمانی نوظهوری است که برای ساخت‌وساز سقف‌هایی با

زیرسازی-نما-ساختمان

زیر سازی نما

زیرسازی نما زیرسازی نما در واقع عملیاتی است که باید برای اجرای برخی از نماها

Kelouk_footer

کلوک با سال ها تجربه در صنعت ساختمان آماده همکاری با شما کارفرمایان محترم می باشد.

شبکه های اجتماعی

Call Now Button