قالب وافل

جهت خرید و اطلاع از قیمت روز قالب وافل ساختمانی ، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

خرید-قالب-وافل

قالب وافل ساختمانی

سقف وافل ، نوعی سیستم برای ساخت سقف می‌باشد که از بزرگ‌ترین مزایای آن، می‌توان به حذف بتن اضافه و ناکارآمد اشاره کرد. سقف وافل به دو نوع یک‌طرفه و دوطرفه تقسیم‌بندی می‌شود. برای ساخت و تولید این سقف‌ها، به قالب وافل نیاز داریم که قابل جداسازی و استفاده مجدد هستند. کارفرما، در شرایطی از سقف وافل یک طرفه استفاده می‌کند که افزایش فاصله ستون‌ها و حذف تیرهای آویزدار میانی، از اهمیت بالایی برخوردار نباشد. اما در شرایطی که موارد گفته شده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشند، استفاده از سقف و قالب وافل یک طرفه منطقی نیست و در این شرایط، سقف و قالب وافل دو طرفه را جایگزین می‌نماییم. سقف وافل یک طرفه، جایگزین همان سقف‌های سنتی یا تیرچه بتنی می‌باشند.

مشاوره اختصاصی کلوک

در صورتی که قصد دریافت مشاوره و یا همکاری در پروژهای ساختمانی را دارید ، میتوانید با کارشناسان کلوک تماس بگیرید. شرکت ساختمانی کلوک با تجربه ای ارزشمند و اجرای پروژه های موفق ، آماده پذیرش و همکاری با متقاضیان گرامی می باشد.

شرکت-کلوک
قیمت-قالب-وافل-دوطرفه

انواع قالب وافل

این قالب ها نقش مهمی در اجرای سقف وافل دارند و ابعاد و شکل عملکرد آن را تعیین می کند، این قالب با توجه به کاربرد آن به دو قالب وافل یک طرفه و دو طرفه تقسیم می شود.

قالب وافل یک طرفه

این قالب ها مدولار و پازلی هستند، به این معنی که دارای پیچ و مهره می‌باشند. این قالب‌ها، دارای عرض ثابت ۶۰ سانتی‌متر، ارتفاع ثابت ۲۵ سانتی‌متر و طول متغیر هستند. وجود یک سری قطعات ۵۰ و ۱۰ سانتی‌متری و اصطلاحاً درپوش‌های ۱۵ سانتی‌متری، باعث متغیر شدن طول این قالب‌ها با توجه به نیاز هر پروژه می‌شود.

برای این مدل سقف می‌توان گفت حدود ۷۰٪ سقف را باید با این قالب پوشاند برای مثال در سقفی با متراژ ۱۰۰ مترمربع باید در ۷۰ متر مربع آن سقف وافل یک طرفه استفاده کرد. باقی ۳۰٪ سقف را هم ناخالصی‌هایی چون تیر، ستون، آسانسور، پله و .. تشکیل می‌دهد.

قالب وافل یک طرفه قفل دار

قالب وافل یک طرفه ابزاریست که برای ساخت سقف بتنی به طور موقت در اسکلت سقف تعبیه میشود و در پایان کار و پس از اتمام بتن ریزی از سقف خارج میشود. در روش سقف وافل یک طرفه فشار و انتقال بار در یک راستا منتقل می شود در واقع سیستم باربری این روش چیزی شبیه به سیستم سقفی تیرچه است .به عبارت دیگر وافل یک طرفه همان تیرچه یک طرفه می باشد که به جای استفاده از یونولیت سقفی از قالب های غیرماندگار پلاستیکی استفاده می شود. سقف وافل یک طرفه در مقایسه با وافل دوطرفه به علت مصرف میلگرد و بتن کمتر ، کم هزینه تر است اما عملکرد ضعیف تری نسبت به وافل دوطرفه دارد .

قالب های قفل دار در ابعاد 80*80*28 ، 60*60*25 و 60*60*18 موجود می باشد. درصد بالایی از استفاده بازار ، قالب های قفل دار با ابعاد 80*80*28 می باشد. جهت خرید و اطلاع از قیمت قالب وافل قفل دار می توانید با کارشناسان کلوک تماس بگیرید.در حال حاضر سقف های وافل با مزیت های فوق العاده خود به جهت استفاده از بتن کم تر و کاهش شدید هزینه های مصرفی، به عنوان مناسب ترین گزینه ها برای استفاده در ساختمان سازی ها می باشند. خدمات و پروژه های خود را می توانید به مجموعه ما با چندین سال سابقه به همراه بهترین نیرو های متخصص بسپارید.

لیست محصولات

برای دریافت فایل PDF محصولات کلوک ، بر روی دکمه “دانلود لیست محصولات” کلیک کنید.

محصولات-کلوک

برخی از

پروژه های کلوک

شما می توانید در پایین برخی از پروژه های شرکت ساختمانی ، کلوک را مشاهده کنید.

پروژه-بام-پونک-کلوک
پروژه ساختمان سازی بام پونک
پروژه-زعفرانیه-کلوک
پروژه مشارکت در ساخت زعفرانیه
پروژه-خاقانی-کلوک
پروژه مشارکت در ساخت خاقانی
پروژه-سلمانشهر-کلوک
پروژه سلمانشهر
tritium-2
پروژه تریتیوم
پروژه-عظیمیه-کلوک
پروژه عظیمیه
پروژه-گرمدره-شرکت-کلوک
پروژه گرمدره
پروژه-باغ-فیض-شرکت-کلوک
پروژه باغ فیض

قیمت قالب وافل یک طرفه

قیمت یکی از مهم ترین فاکتورها برای خرید قالب وافل می‌باشد. قیمت مواد اولیه همواره دارای نوسانات بسیاری است و همین موضوع سبب شده تا قیمت این قالب‌ها نیز متغیر باشد. شرکت ساختمانی کلوک ، با حذف واسطه‌ها همواره تمام تلاش خود را برای ارائه محصول با قیمت‌هایی مناسب و مقرون به صرفه کرده است. مشتریان گرامی می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرند.

قالب وافل دو طرفه

این قالب ها یکی از سیستم های اجرای سقف وافل و ابزاری برای ساخت سقف بتنی است که بطور موقت در اسکلت بتنی قرار گرفته و بعد از بتن‌ریزی، از سقف ساختمان خارج می‌شود. مکانیزم انتقال بار در سقف‌های وافل دو طرفه، در دو جهت و همانند سیستم دال دو طرفه است، با این تفاوت که بجای استفاده از دال‌های سنگین و دائمی، با استفاده از قالب پلیمری سبک و قابل استخراج، بتن ناکارآمد از سقف حدف شده و شکلی مشبک به سقف داده می‌شود. یکی از مزایای قابل ملاحظه استفاده از قالب‌های وافل دو طرفه، پوشش دهانه بلند است.

قالب-وافل-بتن
لیست-قیمت-قالب-وافل

قیمت قالب وافل دوطرفه

متغییر بودن شرایط ساخت و ساز در پروژه های مختلف اعم از شهر اجرای پروژه، متراژ، تعداد و ارتفاع طبقات، زمان اجرا و… امکان قیمت گذاری ثابت بروی پروژه های ساختمانی با کمک این قالب ها را دشوار می‌کند، اما بطور کلی با توجه به متراژ، کاربری و نقشه پروژه، تعداد قالب بکار رفته در سقف مشخص شده و در دو حالت کرایه یا خرید در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

تفاوت وافل یک طرفه و دوطرفه

قالب وافل دو طرفه و یک طرفه در شکل ظاهری با یکدیگر متفاوت می‌باشند. به طوری که مدل دو طرفه به شکل مربع و وافل یک طرفه به شکل مستطیل است. قیمت این دو قالب نیز با یکدیگر متفاوت می‌باشد. ساده ترین تفاوت این دو قالب در ظاهر و شکل ساختاری آنهاست که به دو صورت مربعی و مستطیل شکل است . قالب یک طرفه دارای طول بیشتر و مدولار بوده در حالی که قالب های دو طرفه مربع های ساده ای هستند که در برخی موارد دارای طرح های خاص می باشند. این قالب ها از لحاظ قیمت گذاری نیز متفاوت از یکدیگر هستند. هزینه اجرای سقف وافل دوطرفه نیز به مراتب بیشتر و عملکرد قوی تری هم نسبت به یک طرفه دارد .

مراحل اجرای قالب وافل بتن

اجرای سقف از اصلی ترین و مهم ترین قسمت های اجرای یک پروژه است که درصورت عدم رعایت قوانین و ضوابط مربوطه میتواند زیان بار باشد .در ادامه به اختصار مراحل اجرای این مدل سقف را بیان می کنیم .

  • زیرسازی سقف به وسیله ی قراردادن پایه های اطمینان (جک های فلزی ، داربست ،اسکافلد)
  • اجرای تیرها
  • چیدمان قالب های وافل
  • آماتوربندی سقف وافل
  • بتن ریزی
  • قالب برداری

مزیت های قالب بتنی وافل

در حال حاضر یکی از متداول ترین و کاربردی ترین سقف ها در کشور سقف با قالب های وافل می باشد. در میان این قالب ها نیز قالب های قفل دار از نوع پیشرفته و حرفه ای ترین نوع می باشند که به دلیل ویژگی های بسیار مثبت خود به عنوان بهترین نوع قالب وافل جهت اجرای سقف اکسپوز شناخته می شود. قالب ها با استفاده از یک پین به یک دیگر قفل می شوند و همین امر اجرای سقف را بسیار آسان تر کرده است. در ادامه با ویژگی های این قالب بیشتر آشنا خواهیم شد.

  • مقاومت بالا در برابر ضربه
  • عدم شکست قالب به علت شبکه قوی در داخل قالب ( قالب قفل دار هنگام پرت شدن به هیچ وجه نمی شکند. )
  • ایجاد نمای اکسپوز سقف به دلیل کنار هم نگه داشتن قالب ها
  • امکان جدا شدن راحت قالب ها از یک دیگر به دلیل سوراخ های تعبیه شده در بدنه ی قالب و امکان قلاب کردن میلگرد ها
  • عدم حرکت و تکان خوردن قالب ها در مرحله های بتن ریزی
فروش-قالب-وافل
قالب-وافل-یک-طرفه-قفل-دار

ابعاد قالب وافل

شناخت انواع و ابعاد قالب های وافل در کنار استفاده از سیستم سقف وافل یک طرفه و دو طرفه، مواردی است که باید به آن ها دقت و توجه زیادی داشت. زمانی که شناخت خوبی از قالب های وافل وجود داشته باشد، انتخاب مناسب تری نیز در میان سقف های وافل صورت می گیرد. به همین دلیل است که مهندسان و پیمانکاران در طراحی و محاسبات سقف ها، به قالب های وافل توجه می کنند چرا که در اجرای دهانه و وزن سقف نیز تاثیرگذارند.

زمانی که پس از طراحی و انتخاب سیستم سقف وافل، سیستم قالب یک طرفه انتخاب شود، قالب های وافل به ابعاد 65 طولی به ارتفاع 25 سانتی متر گزینه ی مناسبی می باشد. چرا که به صورت دکوراتیو در مکان هایی مثل لابی ها، پارکینگ ها، کوریدور ها کاربرد دارد. قالب های قفل دار در ابعاد 80*80*28 ، 60*60*25 و 60*60*18 موجود می باشد.

لیست قیمت قالب وافل

برای کسب اطلاعات در رابطه با قیمت قالب وافل می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید. این اطمینان را به شما می دهیم که شرکت کلوک با قیمت گذاری های مناسب گزینه ای بی نظیر برای شما خواهد بود. علاوه بر این که به دلیل امکان استفاده دوباره از آن ها به طور کلی هزینه های شما مدیریت خواهد شد.

خرید قالب وافل

شما نسبت به نوع پروژه و نوع وافلی که مورد نیاز هست می توانید وافل قفل دار یکطرفه یا دوطرفه را سفارش دهید. اگر هم نیاز به مشاوره دارید می توانید با کارشناسان ما تماس برقرار نمایید تا شما را در زمینه قالب بندی وافل راهنمایی کنند.

عبارات مرتبط

تولید کننده قالب وافلفروش قالب وافل

قالب وافل چیست

قالب-وافل-ساختمانی

سایر

مقالات کلوک
اجرای-نمای-خشک-سرامیک

نمای خشک

نمای خشک ساختمان این سوال ممکن است برای بسیاری از افراد ایجاد شود که نمای

تهاتر-سازه-بتنی

تهاتر اسکلت بتنی

تهاتر اسکلت بتنی تهاتر اسکلت بتنی چیست؟ در تهاتر اسکلت لازم است چه قوانین و

پیمانکاری-ساخت-ساختمان

پیمانکاری ساختمان

پیمانکاری ساختمان جهت اجرای بهتر و سریع تر پروژه های ساختمانی از افراد متخصص و

Kelouk_footer

کلوک با سال ها تجربه در صنعت ساختمان آماده همکاری با شما کارفرمایان محترم می باشد.

شبکه های اجتماعی

Call Now Button