پیمانکار نازک کاری

پس از تمام شدن مراحل ابتدایی ساخت بنا و ساختمان ها و همچنین اتمام سفت کاری نوبت به نازک کاری می ‌رسد. این مرحله یکی از بخش ‌های مهم در ساختمان می باشد و شامل نازک کاری دیوار ، گچ کاری و غیره می باشد. ساختمان ها زمانی تکمیل می‌ شوند که علاوه بر زیر سازی قوی و پایداری که به آن لایه های درونی سازه می ‌گویند؛ نازک‌کاری مناسبی نیز داشته باشند. به طور مثال گچ کاری ساختمان یا برق کشی و کاشی ‌کاری آن باید با کیفیت مطلوبی صورت گرفته باشد. در ادامه به مراحل اجرا و همینطور ویژگی های قرارداد با طرف پیمانکار نازک کاری ساختمان خواهیم پرداخت.

مشاوره اختصاصی کلوک

در صورتی که قصد دریافت مشاوره و یا همکاری در پروژهای ساختمانی را دارید ، میتوانید با کارشناسان کلوک تماس بگیرید. شرکت ساختمانی کلوک با تجربه ای ارزشمند و اجرای پروژه های موفق ، آماده پذیرش و همکاری با متقاضیان گرامی می باشد.

شرکت-کلوک

نازک کاری ساختمان شامل چیست

نازک کاری ساختمان مراحل مختلفی دارد. در ابتدا باید دیوار سازی داخل سازه ها یا دیوار ها صورت گیرد. در مرحله دوم شمشه گیری دیوار ها انجام می شود. پس از این مرحله دیوار ها را با گچ و خاک می پوشانند و نازک کاری سقف ها نیز انجام می ‌شود. بعد از مرحله خاک و گچ، گچ کاریف سفید کاری و همچنین کشته کشی دیوار ها انجام می شود. در مرحله بعدی نصب سنگ های قرنیز دور دیوار ها انجام می گردد که پس از آن نوبت به کف سازی نهایی می رسد. توجه داشته باشد که سطح ها باید از نظر مقاومت در برابر نفوذ، آب بندی و عایق بندی و همچنین عایق صوتی بشوند. برای سرویس های حمام و توالت باید حتما عایق بندی صورت گیرد.مرحله بعدی کاشی کاری دیوار های ساختمان می باشد که پس از این کار، نازک کاری کامل می شود.

در برخی از اوقات به جای نازک کاری و گچ کاری در سقف ها از سقف های کاذب یا پیش ساخته استفاده می گردد. مراحل بعدی شامل انجام عایق کاری ثانویه، تکمیل نمای ساختمان و انجام تمیز کاری می باشد. یکی از مراحل این کار، نازک کاری مدرن یا پاششی می باشد. این کار با استفاده از ماشین های گچ پاش با نسبت و مقیاسی با یک دیگر ترکیب می شود و پمپ مورد نظر مواد را به سر نازل گچ پاش انتقال می دهد. توجه داشته باشید که در این روش یعنی سیستم گچ کاری پاششی مرحله خاک و گچ حذف می ‌شود و این سیستم این توانایی را دارد که گچی با ضخامت ۱۰ سانتی متر را به طور مستقیم روی سیمان یا بتن ایجاد کند. گچ کاری پاششی خواص بسیاری مانند ضد ترک و ضد رطوبت بودن را دارا است. علت این امر این است که کیسه گچ بدون هدر رفتن مستقیمی در دستگاه ریخته می ‌شود و روشی بهینه و به صرفه مخصوصا برای فضا سازی های بزرگ است. انجام هر یک از این بخش ها به عهده پیمانکار نازک کاری خبره می باشد.

نکات مربوط به نازک کاری

برای نازک کاری ساختمان باید به مواردی توجه کنید. برای نمونه اگر قصد دارید این کار را در فصول سرد سال و مخصوصاً زمان ‌هایی که دما به زیر صفر درجه می ‌رسد انجام دهید؛ باید برای جلوگیری از یخ زدن یا فاسد شدن گچ، ساختمان را ایزوله کنید. با این کار می توانید به  راحتی از نفوذ سرما به این وسیله جلوگیری کنید. نکات زیادی هستند که باید آن ها را رعایت کنید تا این کار به بهترین شکل ممکن انجام شود. استفاده از سیستم های گرمایشی و هیتر ها برای حفظ دمای محیط بسیار ضروری است. یکی دیگر از موارد موثر در این شرایط کمک گرفتن از آب گرم جهت ساختن مناطق گرم می باشد. مرحله بعدی سفید کاری ساختمان است که انجام آن احتیاج است. بعد از این که سفیدکاری ساختمان انجام شد اگر سطوح رطوبت دارند باید از ورود ضربه به آن ها جلوگیری کرد و در اسرع وقت و پس از خشک شدن آن ها با رنگ یا کاغذ دیواری آن ها را پوشاند.

نازک-کاری

شیوه های نازک کاری ساختمان

پیمانکار نازک کاری برای انجام عملیات می تواند از دو روش نوین و سنتی پاششی استفاده کند. در روش سنتی از ابزار هایی استفاده می‌شود که ما نام آن ها را شنیده ایم و تا حدودی با آن ها آشنا هستیم. اگر مکان مورد نظر ارتفاع زیادی داشته باشد؛ حتما داربست ها و تخته های بنایی احتیاج است. استاد گچ کار برای انجام کار خود به چند استانبولی، همزن دستی، چند ماله برای ترکیب کردن آب و سیمان و مواد دیگر مانند شمشه های آهنی، چوبی و آلومینیومی احتیاج دارد. برای انجام عملیات به شیوه نوین پاششی به جای ابزار سنتی به ماشین گچ پاش و پمپ باد احتیاج است. البته مراحل نهایی گچ کاری و سفید کاری را نمی توان کاملا به این صورت و با این دستگاه انجام داد. در این مراحل باید از وسایل گچ کاری سنتی و مواردی نوین که کاری مشابه را انجام می ‌دهند باید استفاده شود.

هزینه نازک کاری

یکی از موضوعات مهم در مورد نازک کاری قیمت آن می باشد. موارد مختلفی مثل روش سنتی و پاششی یا این که از چه مدل گچی استفاده می کنیم روی قیمت نازک کاری موثر است. همچنین مصالحی که در این کار مورد استفاده قرار می گیرند مانند گچ های پلیمری که در گچ کاری نوین معمولا گران تر هستند نیز می ‌توانند روی قیمت تأثیر گذار باشند. این روش مزیت هایی دارد به خصوص در سازه های بزرگ که می توان آن را روش مقرون به صرفه ای دانست. توجه داشته باشید که این که تیم مورد نظر فقط مال کشی کنند یا شمش کاری را نیز به صورت کامل انجام دهند در تعیین هزینه نازک کاری تاثیر می گذارد. همچنین هر یک از افرادی که به عنوان ور دست تحت نظارت گچ کار کار خود را انجام می دهند نیز روی قیمت تاثیر گذار هستند.

برخی از

پروژه های کلوک

شما می توانید در پایین برخی از پروژه های شرکت ساختمانی ، کلوک را مشاهده کنید.

پروژه-بام-پونک-کلوک
پروژه ساختمان سازی بام پونک
پروژه-زعفرانیه-کلوک
پروژه مشارکت در ساخت زعفرانیه
پروژه-خاقانی-کلوک
پروژه مشارکت در ساخت خاقانی
پروژه-سلمانشهر-کلوک
پروژه سلمانشهر
tritium-2
پروژه تریتیوم
پروژه-عظیمیه-کلوک
پروژه عظیمیه
پروژه-گرمدره-شرکت-کلوک
پروژه گرمدره
پروژه-باغ-فیض-شرکت-کلوک
پروژه باغ فیض

مراحل نازک کاری ساختمان

یکی از مراحل مربوط به نازک کاری سقف، شمشه گیری می باشد. برای این کار در ابتدا باید نقطه صافی را با ماله و گچ در محل ایجاد کنیم و آن را با شاقول به پایین انتقال دهیم. سپس باید هم باد آن سطح کوچکی را با خاک در پایین دیوار ایجاد کنیم. سپس نقطه را در گوشه دیگر دیوار انتخاب کرده و نقطه صافی را با خاک و گشت در آن ایجاد می‌کنیم. به این وسیله است است که سقف کامل می‌ شود. در سیمان کاری نیز همین اتفاق می ‌افتد؛ اما از ملات سیمان و ماسه به جای خاک و گچ استفاده می شود. زمانی که بخواهیم در نازک‌ کاری از گرد و خاک استفاده کنیم باید ابتدا خاک رس را الک نماییم. بعد آن را با گچ مخلوط کرده و نسبت آن به قدرت و زود گیر بودن آن را مورد بررسی قرار دهیم.  هرچه این ماده زود گیر تر باشد خاک بیش تری احتیاج دارد و نسبت تقریبی آن ۵۰ درصد است. خاک و گچی که جهت تهیه ملات به دست می آید آن را ارزان تر تمام می کند و ملات دیرگیر تری به دست می آید.

پس از اتمام مرحله خاک و گچ نوبت به مرحله سفید کاری می رسد. از دیگر مراحل مربوط به بخش سقف ساختمان، کشت گیری می باشد. از آن جایی که گچ زود گیر می باشد نمی توانید سطح آن را صاف کنید. به همین علت پیش از این که ملات خشک شود و پس از مرحله سفید کاری روی آن را باید یک ورقه ای که کشت آن ده میلی متر ضخامت دارد کشیده شود. سپس باید سطح صاف گردد و در نتیجه برای نقاشی کردن آماده شود. توجه داشته باشید موارد را به مقدار لازم هم بزنید تا از سخت شدن جلوگیری شود. این کار باید بین ده تا بیست دقیقه ادامه پیدا کند تا گچ بیش ترین حجم خود را پیدا کند. تمامی این مراحل به بهترین شکل توسط پیمانکار نازک کاری اجرا می شود.

پیمانکاری نازک کاری ساختمان

در زمان تنظیم قرارداد پیمانکاری اجرای نازک کاری ابتدا باید طرفین قرارداد به صورت دقیقی مشخص شوند و رابطه آن ها با هم کاملاً تعیین شود. طرف قرارداد امکان دارد اشخاص حقوقی یا حقیقی باشند که حضور نمایندگان قانونی شخص حقوقی ضروری است. قرارداد شامل خدماتی است که پیمانکار باید بعد از اتمام قرارداد انجام دهد. در موضوع قرارداد باید نحوه تهیه مصالح و نحوه اجرای پروژه با جزئیات کامل شرح داده شود. همچنین در بخشی از متن قرارداد باید به شرح دادن مشخصات فنی و مصالح مورد استفاده اختصاص پیدا کند. شرح دادن دقیق مشخصات فنی بسیار لازم است؛ زیرا این کار از سوء استفاده کردن پیمانکار و به کار گرفتن مصالح بی‌ کیفیت جلوگیری می کند و او نمی تواند در مورد مصالح مصرفی کم کاری کند.

یکی دیگر از موضوعات قرارداد با پیمانکار نازک کاری ، مبلغ آن می باشد که به وسیله کار فرما معین می شود. البته این مبلغ به وسیله پیمانکار پیشنهاد داده می ‌شود و در نهایت روی مبلغ نهایی توافق انجام می گردد. نحوه محاسبه مبلغ قرار داد به نوع قرار داد بستگی دارد و در هر صورت باید هزینه سود پیمانکار، تهیه مصالح، منابع انسانی، تجهیزات و غیره به صورت کامل در نظر گرفته شوند و به طور کلی در متن قرار داد ذکر گردند. همچنین جزئیات باید به قرارداد پیوست داده شوند یا در متن به آن اشاره شود. همچنین در این مورد باید گفت که اگر تغییراتی مد نظر کار فرما است بهتر است به نحوه محاسبه آن در تبصره اشاره شود.

جزئیات قرارداد با پیمانکار اجرای نازک کاری

بعد از این که توافق روی مبلغ قرار داد انجام شد باید چگونگی روند پرداخت ها نیز تعیین شود. تعداد مراحل پرداخت و میزان پرداخت در هر زمانی باید به صورت کاملا دقیق مشخص شود. شرایط مختلف نیز باید در تغییر نحوه پرداخت پیش بینی شود. هر چه قدر این مراحل دقیق و با جزئیات بیش تری نوشته شوند؛ در آینده اختلافات کم تری رخ می دهد. کار فرما نیز باید به صورت دقیق این مسئله را مشخص کند که هزینه پیمانکار را چگونه پرداخت می کند. این پرداخت می تواند یا به صورت اوراق نقدی یا هر گونه دیگری باشد که باید در قرارداد به آن اشاره گردد.

یکی دیگر از مباحث مورد اختلاف بین پیمانکار اجرای نازک کاری و کار فرما مدت انجام کار می باشد. این مورد در زمان وصول مطالبات پیمانکار و محاسبه میزان تاخیرات ممکن است موجب بروز کشمکش شود. در این بند باید به صورت دقیق مدت زمان انجام کار به تاریخ و روز شروع و پایان معین گردد. همچنین باید روز کاری کارگاه مشخص شود و در نظر گرفتن تعطیلات غیر رسمی یا رسمی نیز تعیین گردد. همچنین نحوه جریمه تاخیرات پیمانکار نیز باید در قرارداد آورده شود. عنوان کردن روز های کاری و تعطیلات کارگاه می ‌تواند موارد بروز اختلاف در زمان محاسبه تاخیرات را کم کند. به طور مثال برخی از کار فرمایان حق هیچ تعطیلی کارگاهی را در تعطیلات رسمی به پیمانکار نمی ‌دهند که باید همه این ها در متن قرارداد ذکر شود. امروزه پیمانکاران نازک کاری به ازای زمانی که در هر پروژه صرف می کند هزینه خواب سرمایه، نیروی انسانی و فرصت های دیگری را که در این زمان تلف شده را می تواند حساب و کتاب کرده و اگر مقصر نباشد انتظار پرداخت آن را از سوی کار فرما دارد.

بروز دیر کرد اگر از سمت هر یک از طرفین قرارداد باشد باید برای طرف دیگر جبران گردد. اگر دیر کرد از طرف کار فرما باشد پیمانکار به تغییر برنامه زمان ‌بندی مجاز است و اگر دیر کرد از طرف پیمانکار باشد باید جریمه ریالی تعیین و از صورت حساب وی کسر شود. همیشه کارفرما در همه پروژه ها بر عمل کرد پیمانکار نظارت می ‌کند و بعد از تایید دستگاه نظارت کار فرما، صورت حساب پیمانکار اجرای نازک‌کاری پرداخت می‌شود. در پروژه ‌های بزرگ دستگاه نظارت در محل پروژه از جانب کارفرما یا مشاور کار فرما حضور دارند و پیمانکار موظف است همه نکات پروژه را به طور کتبی به اطلاع ایشان برساند. تایید کتبی در پروژه‌ های کوچک تر نظارت ممکن است به وسیله خود کار فرما انجام شود. توجه داشته باشید که در قرارداد حتماً باید نحوه نظارت بر کار پیمانکار ساختمان مشخص شود.

تعهدات طرف کارفرما

کارفرما می تواند انجام مواردی را با توافق طرفین در مقابل پیمانکار پروژه تعهد کند. این تعهدات می تواند تنوع بالایی داشته باشد و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. به طور مثال این تعهدات می تواند شامل مواردی مانند تهیه تمام یا قسمتی از مصالح تجهیزات و مسائل مالی و بیمه باشد. در قرارداد هایی که به صورت وضعیت پرداخت می گردند همیشه بند تضمین حسن انجام کار لحاظ می شود که قرارداد اجرای نازک کاری از این دسته می باشد. این بند به این معنی است که در هر بار پرداخت کار فرما مبلغ کم تر از میزان صورت وضعیت پیمانکار به او پرداخت می‌شود و درصدی از آن برای اطمینان از اجرای صحیح کار یا حسن انجام کار نزد او نگه داشته می شود. این مبلغ بعد از این که کار انجام شد از سوی کارفرما تایید شده و به حساب پیمانکار واریز می شود.

ضمانت حسن اجرای تعهدات از طرف پیمانکار نیز در پروژه های بزرگ به خصوص در حالتی که پروژه به صورت مناقصه برگزار می شود باید انجام شود که در زمان عقد قرارداد ضمانت نامه معتبر بانک توسط پیمانکار نازک کاری دریافت می‌ شود. مبلغ ضمانت نامه اغلب به صورت ضریبی از مبلغ پروژه بوده یا به صورت دقیق از سوی کارفرما تعیین می گردد. این ضمانت نامه تا زمانی که در قرارداد مشخص گردد یا انتهای پروژه در اختیار کارفرما است. اگر پیمانکار به صورت غیر قانونی و خارج از اختیارات قید شده در قرارداد از انجام هر کدام از تعهدات خود امتناع ورزد یا خساراتی به کارفرما وارد کند کارفرما می تواند ضمانت نامه را ضبط و وصول کند.

شرایط فسخ قرارداد

توجه کنید که قرار داد می تواند طبق شرایط خاص طرفین نوشته شده و پیمانکار این قابلیت را دارد که در هر شرایطی برای خود حق فسخ و انصراف را درخواست کند. به صورت کلی مواردی مثل تاخیر در شروع پروژه، غیبت غیر موجه در حین عملیات، عدم اجرای دقیق تعهدات قراردادی و قانونی، واگذاری پیمانکاری نازک کاری ساختمان به شخص دیگر و غیره می تواند برای کار فرما حق فسخ ایجاد نماید.

پرسش و پاسخ

گچ بری ، سفید کاری ، عایق کاری سرویس بهداشتی ، کاشی کاری ، اجرای نمای ساختمان ، شمشه گیری دیوار و … از جمله این موارد می باشد.

شرکت ساختمانی کلوک با تجربه ای ارزشمند و کادری مجرب ، آماده پذیرش پروژه های کارفرمایان گرامی می باشد. حفظ ایمنی و سلامت، رعایت حقوق شهروندی، اعتماد، همکاری و تعهد از جمله نکات عملکرد کلوک می باشد.

سایر

مقالات کلوک
مجری-سفت-کاری

پیمانکار سفت کاری

سفت کاری ساختمان برای احداث یک ساختمان مراحل و قسمت های مختلفی وجود دارد. اولین

اجرای-روف-گاردن

مجری روف گاردن

مجری روف گاردن در دنیای مدرن امروز فضای سبز و باز در خانه ها کم

مجری-سقف-بابلدک

سقف بابل دک

سقف بابل دک سقف بابل دک یا همان سقف عرشه حبابی رویکردی جدید در به

Kelouk_footer

کلوک با سال ها تجربه در صنعت ساختمان آماده همکاری با شما کارفرمایان محترم می باشد.

شبکه های اجتماعی

Call Now Button