ویلای کلاسیک

یکی از چشمنواز ترین مدل های طراحی و ساخت ویلا ، ویلای کلاسیک می باشد. این مدل از طراحی بیش تر به دوران یونان و رم باستان بر می گردد. ستون های بلند ، سرستون های تراشیده ، نمای سنگی جذاب ، طاق های بلند به همراه قوس های بسیار زیبا و چشم نواز و بسیاری موارد دیگر ، همگی سبب شده اند طراحی ویلای کلاسیک زیبا تر از نمونه های دیگر امروزی به چشم آید. در واقع رمز جذابیت در ویلای کلاسیک طراحی متقارن و هماهنگ آن می باشد.

وجود طراحی خاص این مدل ویلا سبب شده است تا به بیننده حس خاص بودن ، عظمت و ارزش بالای آن به وضوح نمایان باشد. مورد دیگر به طراحی داخلی ویلا کلاسیک مربوط می شود. در واقع یک نوع توازن و هارمونی بین نمای بیرونی و داخلی ویلا برقرار است. از ویژگی های طراحی داخلی این نوع بنا می توان به مواردی همچون بکارگیری سنگ های قیمتی و ابعاد بزرگ ، دیوار های بلند و ارتفاع به نسبت بیشتر سقف از کف سالن ، پنجره های بلند و متقارن ، کاغذدیواری مجلل ، استفاده از آینه های کشیده و قدی و در آخر بکار گیری مجسمه های مختلف اشاره کرد.

مورد دیگر که در نمای داخلی ویلای دوبلکس کلاسیک بسیار اهمیت دارد ، بهره گیری هوشمندانه از روشنایی طبیعی و مصنوعی جهت افزایش جذابیت داخلی ساختمان می باشد. این مورد با استفاده از بالکن های متناسب با محیط بنا و همینطور بکارگیری پنجره های مرتفع انجام میگیرد.

در طراحی ویلا کلاسیک با توجه به انواع تزئینات خارجی و داخلی ، همینطور استفاده بیشتر از نمای سنگی ، جز گران قیمت ترین مدل های ساخت ویلا به حساب می آید.

مشاوره اختصاصی کلوک

در صورتی که قصد دریافت مشاوره و یا همکاری در پروژهای ساختمانی را دارید ، میتوانید با کارشناسان کلوک تماس بگیرید. شرکت ساختمانی کلوک با تجربه ای ارزشمند و اجرای پروژه های موفق ، آماده پذیرش و همکاری با متقاضیان گرامی می باشد.

شرکت-کلوک

خصوصیات و ویژگی های مهم طراحی ویلای کلاسیک

طراحی و ساخت ویلا انواع مختلفی دارد. مواردی نظیر ویلای مدرن ، ویلای سنتی و ویلای کلاسیک جدید هر کدام المان های مشخصی را جهت طراحی دارند. توجه به این ویژگی ها در هنگام طراحی سبب می شود که بنایی بسیار با کیفیت و بی عیب و نقص را داشته باشیم.

در اینجا قصد داریم تا به چند نمونه از خصوصیات مهم طراحی ویلاهای کلاسیک اشاره کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

وجود تقارن در طراحی

وجود تعادل و نظم در طراحی یک مشخصه ویژه به حساب می آید. در طراحی ویلای دوبلکس کلاسیک ، بکار بردن تقارن سبب ایجاد هماهنگی بیشتر بین قسمت های مختلف خواهد شد. وجود تقارن در طراحی حس صلابت و قدرت را انتقال می دهد. وقتی که میان تورفتگی ها و بیرون زدگی های گچ بری داخلی ، بالکن ها و پنجره ها ، ستون های داخل و خارج ساختمان و همینطور اجزای تزئینی موجود در محیط ساختمان یک توازن و تقارنی حکم فرما باشد ، به مراتب تاثیرگذاری بیشتری را خواهد داشت. این موضوع در پلان ویلای کلاسیک بسیار مورد توجه قرار خواهد گرفت.

ستون های بلند و سنتوری

از مهمترین المان های ویلای کلاسیک خارجی و داخلی می توان به وجود ستون های بلند و کشیده اشاره کرد. ستون ها در قسمت جلویی و نمای اصلی ساختمان ، همنیطور در قسمت بالکن و تراس مورد استفاده قرار میگیرد. این ستون ها می توانند بصورت نمادین باشند و یا اینکه بار سازه را تحمل کنند.

حکاکی و ایجاد نقش های برجسته بر روی ستون ها سبب افزایش جذابیت دو چندان آنها خواهد شد. مورد دیگری که بر افزایش چشم نوازی ویلای کلاسیک ساده تاثیر می گذارد، استفاده از سنتوری می باشد. سنتوری در واقع یک بنای مثلی شکل است که بر بالای ورودی اصلی ساختمان قرار میگیرد. داخل آن با ایجاد نقش های متنوع و جذاب به گیرایی بیشتر نمای بیرونی ویلا کمک خواهد کرد. در بخش های مختلفی نظیر بالکن ها نیز می توان از سنتوری با ابعاد کوچکتر استفاده کرد.

ویلای-کلاسیک-جدید

توجه به تناسب رنگ ها

مورد دیگر در طراحی ویلا کلاسیک مدرن و ساده ، به موضوع بکارگیری رنگ های متناسب مربوط می شود. مبحث رنگها بسیار اهمیت دارد. درواقع رنگ نمای بیرونی و داخلی ساختمان به نوعی معرف نوع بنا و اصالت آن می باشد. در طراحی این مدل ویلا از رنگ های عمدتا خنثی مورد استفاده قرار میگیرد. سفید و قهوه ای شیری ، رنگ طلایی و برنزی و همینطور بکار بردن رنگ مشکی سبب افزایش لوکس بودن بنا ، حس ظرافت و صلابت ویلا خواهد شد.

برخی از

پروژه های کلوک

شما می توانید در پایین برخی از پروژه های شرکت ساختمانی ، کلوک را مشاهده کنید.

پروژه-بام-پونک-کلوک
پروژه ساختمان سازی بام پونک
پروژه-زعفرانیه-کلوک
پروژه مشارکت در ساخت زعفرانیه
پروژه-خاقانی-کلوک
پروژه مشارکت در ساخت خاقانی
پروژه-سلمانشهر-کلوک
پروژه سلمانشهر
tritium-2
پروژه تریتیوم
پروژه-عظیمیه-کلوک
پروژه عظیمیه
پروژه-گرمدره-شرکت-کلوک
پروژه گرمدره
پروژه-باغ-فیض-شرکت-کلوک
پروژه باغ فیض

تزئینات و ظریف کاری

وجود نقش برجسته های متنوع ، گچ بری های چشم نواز ، تراش کاری ستون ها و بکار بردن سرستون های تزئینی ، حجاری ها و مواردی از این دست سبب خواهد شد که ویلای کلاسیک به عنوان یک بنای بسیار لوکس و جذاب قلمداد شود.

موضوع دیگر به تزئینات داخلی ساختمان مربوط می شود. مواردی نظیر آینه کاری و توجه به نازک کاری ویژه سبب فاخرتر شدن محیط داخلی خواهد شد. استفاده از المان ها و دکوراسیون متوازن با ویلا کلاسیک موضوعی است که نمی توان براحتی از آن گذشت. انتخاب مبلمان مناسب همچون مبل های استیل ، استفاده از فرش های دست باف و سنتی ، تابلوهای نقاشی جذاب و پرده های هماهنگ با محیط داخلی از جمله مواردی است که رعایت آن بر جذابیت محیط تاثیر خواهد گذاشت.

بکارگیری چوب در تزئینات داخلی

نقش های برجسته و حکاکی بر روی چوب برای هر بیننده ای جذاب است. رنگ خاص چوب سبب می شود که براحتی با سایر رنگ ها توازن ایجاد شود. همینطور بکارگیری در نرده ها و یا بخش های مختلف محیط مانند سقف سبب لوکس تر شدن بنا و ایجاد حس آرامش برای افراد شود.

متریال مورد استفاده در ساخت ویلای کلاسیک در ایران

عمده متریال مورد استفاده در طراحی و ساخت ویلای کلاسیک کوچک و بزرگ ، سنگ می باشد. استفاده از سنگ حس قدرت و لوکس بودن بنا را انتقال می دهد. بهترین گزینه جهت طراحی داخلی و خارجی ویلا ، سنگ مرمر است. البته سنگ تراورتن نیز می تواند گزینه ایده آلی برای نمای خارجی ویلا به حساب آید. موردی که پیش می آید هزینه طراحی ویلا کلاسیک با سنگ خواهد بود. بطور کلی استفاده از سنگ سبب افزایش هزینه ها خواهد شد. نما را جذاب تر می کند اما در عوض هزینه بیشتری را می بایست پرداخت کنید. سیمان سفید گزینه ای بصرفه و اقتصادی به حساب می آید اما در عوض آن زیبایی و جذابیت را نخواهد داشت.

طراحی پلان ویلای کلاسیک

در طراحی پلان ویلاهای کلاسیک ، عموما به تفکیک پذیری و معین کردن هر فضا با کاربری مشخص اشاره می شود. این درحالی است که در پلان ویلاهای مدرن به یکپارچه بودن فضا و به حداقل رساندن فضاهای جداگانه تاکید دارد. بطور کلی پلان ویلای کلاسیک به یک فضای اصلی و سالن مرکزی که به وسیله آن به بخش های عمومی و خصوصی دیگر بنا منتقل می شویم ، تقسیم می شود. موردی که بسیار اهمیت دارد توجه به محل قرارگیری راه پله و نقش محوری آن در نمای داخلی ساختمان است.

ویلا دوبلکس کلاسیک

یکی از طرح های جذاب و مورد علاقه کارفرمایان ، ویلا دوبلکس کلاسیک می باشد. در این مدل از طراحی ویلا ، دو طبقه به وسیله راه پله ای از درون ساختمان به هم متصل شده اند. اصول طراحی پلان ویلا کلاسیک بصورت دوبلکس به اینصورت است که طبقه دوم برای قرارگیری اتقاق های خواب در نظر گرفته شده است. در واقع هدف از این نوع طراحی افزایش تعداد اتاق خواب و بزرگ تر کردن سالن پذیرایی طبقه اول می باشد. این نوع طرح برای زمین هایی که متراژ کمتری دارند بسیار ایده آل می باشد. انعطاف پذیری در طراحی پلان ویلای دوبلکس بسیار زیاد است.

کلوک بهترین شرکت طراحی ویلا کلاسیک

شرکت ساختمانی کلوک با انجام پروژهای متعدد ویلای لوکس و همینطور انواع ویلای کلاسیک ، آماده پذیرش پروژه های کارفرمایان گرامی می باشد. تیم مهندسی کلوک مجری پروژه ها و سازه های بزرگ، نماهای بتنی، فلزی، مدرن و کلاسیک است طی 20 سال سابقه درخشان با پشت سر گذاشتن پروژه های ناب در سطح جهانی توانسته است، محبوبیت زیادی بین معماران و مهندسان ساخت و ساز پیدا کند.

از دیگر فعالیت های شرکت کلوک می توان به پیمانکاری ساخت و ساز ، اجرای انواع سازه های اسکلت بتنی ، مشارکت در ساخت ، مجری انواع سقف های مختلف و مدیریت پیمان ساخت و اجرا اشاره کرد. حفظ ایمنی و سلامت ، رعایت حقوق شهروندی ، مسئولیت پذیری ، صداقت ، ارتباط قوی و در نظر گرفتن سرمایه سرمایه گذاران از جمله نقاط قوت کلوک می باشد.

پرسش و پاسخ

این مدل از طراحی بیش تر به دوران یونان و رم باستان بر می گردد. ستون های بلند ، سرستون های تراشیده ، نمای سنگی جذاب ، طاق های بلند و … از جمله ویژگی های بارز آن می باشند.

شرکت ساختمانی کلوک با تجربه ای ارزشمند و کادری مجرب ، آماده پذیرش پروژه های کارفرمایان گرامی می باشد. حفظ ایمنی و سلامت، رعایت حقوق شهروندی، اعتماد، همکاری و تعهد از جمله نکات عملکرد کلوک می باشد.

سایر

مقالات کلوک
پیمانکار-سقف-یوبوت

مجری سقف یوبوت

مجری سقف یوبوت با توجه به پیشرفت مصالح و نیازهای افراد به ساخت سازه های

قرارداد-مدیریت-پیمان-ساخت-و-اجرا

مدیریت پیمان

مدیریت پیمان ساخت مدیریت پیمان نوعی قرارداد است که، با توجه به قوانین ذکر شده

مجری-سفت-کاری

پیمانکار سفت کاری

سفت کاری ساختمان برای احداث یک ساختمان مراحل و قسمت های مختلفی وجود دارد. اولین

Kelouk_footer

کلوک با سال ها تجربه در صنعت ساختمان آماده همکاری با شما کارفرمایان محترم می باشد.

شبکه های اجتماعی

Call Now Button