مجری سقف یوبوت

با توجه به پیشرفت مصالح و نیازهای افراد به ساخت سازه های منحصر به فرد، طرح ها و ایده های نوینی وارد صنعت ساختمان شد که هر کدام تحولاتی را در این صنعت ایجاد کردند. هر کدام از این نوآوری ها خود در بخش هایی از ساختمان تاثیرگذار بودند، از جمله این ایده ها می توان به سقف یوبوت اشاره کرد. این سقف جزو سقف های مجوف (توخالی) بوده که مانند هر کدام از سقف ها، مزایا و معایب خاص خود را داشته است. در ادامه به دیتیل سقف یوبوت اشاره خواهیم کرد.

سقف یوبوت دال مجوف ، سقف چند لایه ای است که با قرار گرفتن پلاستیک های مستطیل شکل توخالی در میان دو لایه بتنی با بستر میلگرد است که درواقع علاوه بر سبکی نسبتا مناسب، مقاومت بالایی را نیز ایجاد می‌کند. این سقف به دلیل فضای خالی‌ بین آن از سقف دال بتنی سبک تر بوده و همچنین مقاومت خوبی را فراهم می کند که مجری سقف یوبوت می تواند در دهانه های متنوعی این سقف را اجرا نماید.

مشاوره اختصاصی کلوک

در صورتی که قصد دریافت مشاوره و یا همکاری در پروژهای ساختمانی را دارید ، میتوانید با کارشناسان کلوک تماس بگیرید. شرکت ساختمانی کلوک با تجربه ای ارزشمند و اجرای پروژه های موفق ، آماده پذیرش و همکاری با متقاضیان گرامی می باشد.

شرکت-کلوک

کاربرد سقف یوبوت

سازندگان و مجریان سازه با توجه به نوع سازه و کاربری، درباره نوع سقف تصمیم می گیرند و بعضاً خود کارفرما نیز سقف مورد نیاز را پیشنهاد می دهد. در هر دو حالت مجری سقف یوبوت توانایی اجرای این نوع سقف را در دهانه‌های مختلف با انواع کاربری را دارد و اجرای سقف یوبوت محدودیتی در نوع سازه با دهانه های بلند را ندارد.

ساختمان های مسکونی

به دلیل استفاده از فضای کامل یک ساختمان و همچنین با ارزش شدن زمین در بعضی از مناطق، این نیاز را به وجود می آورد که فضاهایی با محیط های باز و بدون ستون را طراحی کنیم. استفاده از سقف یوبوت و کوبیاکس این امکان را به وجود می آورد که شما فضای بزرگتری را تامین کنید.

ساختمان های تجاری

سقف یوبوت به دلیل عملکرد مناسب در برابر ارتعاش و خیز، این امکان را به وجود می آورد که بتوان در محیط های پر رفت و آمد مانند ساختمان های تجاری، دهانه های بزرگی را اجرا کرد و هزینه پروژه را توجیه نمود. در اینجا نمونه ای از قالب یوبوت به نمایش در آماده است.

مجری-سقف-یوبوت

ساختمان های درمانی و آموزشی

به دلیل عملکرد مناسب سقف های یوبوت در برابر نیروهای زلزله، باعث شده تا در سازه های درمانی و آموزشی از این سقف به دلیل اهمیت ویژه ای که دارند استفاده شود.

ساختمان های صنعتی

به دلیل صلبیت بالا و عملکرد مناسب در برابر زلزله، معمولا سقف سازه های صنعتی با اهمیت را از نوع یوبوت اجرا می کنند. این سقف ارتعاشات ناشی از دستگاه ها را جذب کرده و در مجموع عملکرد سازه را در برابر این ارتعاشات بهبود می بخشد.

لیست محصولات

برای دریافت فایل PDF محصولات کلوک ، بر روی دکمه “دانلود لیست محصولات” کلیک کنید.

محصولات-کلوک

برخی از

پروژه های کلوک

شما می توانید در پایین برخی از پروژه های شرکت ساختمانی ، کلوک را مشاهده کنید.

پروژه-بام-پونک-کلوک
پروژه ساختمان سازی بام پونک
پروژه-زعفرانیه-کلوک
پروژه مشارکت در ساخت زعفرانیه
پروژه-خاقانی-کلوک
پروژه مشارکت در ساخت خاقانی
پروژه-سلمانشهر-کلوک
پروژه سلمانشهر
tritium-2
پروژه تریتیوم
پروژه-عظیمیه-کلوک
پروژه عظیمیه
پروژه-گرمدره-شرکت-کلوک
پروژه گرمدره
پروژه-باغ-فیض-شرکت-کلوک
پروژه باغ فیض

تاریخچه سقف یوبوت

یوبوت در سال 2000 توسط یک شرکت ایتالیایی به نام دالی فرم برای اولین بار ابداء و استفاده شد. این شرکت با فعالیت بر روی دال ها به نوعی از سقف دست پیدا کرد که با ایجاد فضای خالی در بین بتن و سبک سازی آن، مقاومت قابل قبولی را دریافت کند. بعد از معرفی این سقف توسط شرکت دالی فرم، به سرعت مورد استقبال مهندسین و شرکت های مطرح در سرتاسر جهان قرار گرفت و موفق به کسب تاییدیه‌ هایی توسط موسسات پژوهشی ایتالیایی و آلمانی رسید.

این سقف در سال 1387 وارد ایران گردید و توسط وزارت مسکن و شهرسازی و مرکز تحقیقات ساختمان مورد تایید قرار گرفته و تا کنون به عنوان سقف یوبوت دال مجوف مورد استفاده قرار می گیرد.

ویژگی یوبوت چیست؟

  • ضخامت و وزن کم : با توجه به قرار گرفتن قطعه مکعب مستطیل پلاستیکی (بلوک یوبوت) در میان دو لایه بتنی باعث شده تا علاوه بر حفظ استحکام، وزن سقف را نیز کاهش و در مجموع قیمت سقف یوبوت را بکاهد.
  • مقاومت و سختی زیاد : اجرای دو سفره میلگردی در بالا و پایین سقف باعث شده تا یوبوت جزو سقف هایی با مقاومت و سختی بالا باشد؛ ولی این نکته حائز اهمیت است که با توجه به سختی بالای این سقف شما باید تاثیر زلزله را در هنگام طراحی اعمال کنید.
  • امکان اجرا در پلان های نامنظم : این سقف به دلیل سختی بالا و وزن سبکش باعث شده تا پیمانکار سقف یوبوت این نوع سقف ها را برای سازه هایی با پلان نامنظم به کارفرمایان پیشنهاد دهد. وزن سبک این سقف باعث شده تا در دهانه های بلند خیز کمتری نسبت به دال بتنی دهد و در نهایت محدودیت خیز برطرف شود.
  • ویژگی عایق صدا یا آکوستیک : این سقف به دلیل فضای خالی موجود در بلوک های پلاستیکی، عایق صدا و حرارت نسبتا خوبی است و می توان در مکان های مذهبی، آموزشی و سالن های اجتماعات استفاده کرد.

نحوه اجرای سقف یوبوت

در ابتدا مجری سقف یوبوت قالب های سقف را می بندد و سپس سفره زیرین را به صورت عمودی و افقی بر اساس نقشه اجرایی مش بندی کرده، بعد قالب های پلاستیکی را قرار داده و سفره دوم آرماتور را می بافد.

برای مرحله بتن ریزی باید این نکته را در نظر بگیرید که بتن سقف یوبوت از روانی کافی برخوردار بوده و اسلامپ کمی داشته باشد (می توانید از روان کننده ها در سقف استفاده کنید). در صورت استفاده از قالب تک لایه، باید بتن ریزی در دو مرحله به دلیل اجرای دقیق انجام شود. به صورت خلاصه می توانید نحوه اجرای سقف یوبوت را ملاحظه کنید:

  1. قالب بندی سقف
  2. آرماتوربندی شبکه زیرین
  3. قرار دادن بلوک های یوبوت در کنار یکدیگر
  4. آرماتوربندی شبکه بالایی
  5. بتن ریزی سقف که در صورت تک لایه بودن قالب باید در دو مرحله اجرا گردد
  6. برداشتن قالب های سقف
سقف-یوبوت

هزینه اجرا سقف یوبوت

هزینه ساخت سقف یوبوت به عوامل مختلفی بستگی دارد. عواملی مانند طول دهانه ، جزئیات سقف ، ارتفاع طبقات و شرایط اجرا در قیمت سقف یوبوت تاثیرگذار خواهند بود. معمولا پیمانکار سقف یوبوت با بررسی شرایط پروژه، قیمت را مشخص می کند. جهت اطلاع از شرایط و قیمت اجرای سقف یوبوت می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیتیل سقف یوبوت

جزئیات سقف یوبوت دال مجوف بدین صورت است که دو لایه بتنی با آرماتورگذاری در بالا و پایین مکعب پلاستیکی قرار می گیرد. مکعب های پلاستیکی که به اصطلاح بلوک های یوبوت شناخته می شوند، به شکلی هستند که حفره هایی در میان آنها قرار دارد تا بتن به راحتی بتواند در میان آن وارد سفره زیرین شده و ویبراتور نیز به راحتی آن را پخش کند.

سقف یوبوت دهانه و ابعاد این سقف

غالباً سقف ها بر اساس بار مرده و طول دهانه آن طراحی می شوند. پیمانکار سقف یوبوت معمولا جداولی را ارائه می دهد که شما می توانید بر اساس طول دهانه ، ضخامت سقف را مشاهده و هزینه اجرا سقف یوبوت را به صورت تقریبی تخمین بزنید.

مزایا و معایب استفاده از یوبوت

با بررسی مزایا و معایب سقف یوبوت خواهید توانست تا تصمیم مناسب تری را برای انتخاب نوع سقف سازه خود داشته باشید.

مزایای سقف یوبوت

  • کاهش مصالح : وجود فضای خالی در بلوک های یوبوت باعث کاهش مصالح می شود.
  • ایجاد فضای بیشتر برای پارکینگ : به دلیل ساخت دهانه های بلند ، فضای مناسب برای پارکینگ ایجاد می شود.
  • حذف سقف کاذب : به دلیل مسطح بودن زیر سقف و همچنین نداشتن تیرهای فرعی با عمق زیاد، سقف کاذب برای یوبوت نیاز نبوده و خود عاملی در کاهش هزینه ها است.
  • عایق صوتی و حرارتی : به دلیل خلاهای موجود در داخل این سقف ، ویژگی عایق بودن سقف در برابر حرارت و صدا را مهیا می سازد.
  • کاهش تعداد شمع های پی در خاک های سست : به دلیل اجرای ستون های کمتر در سازه، نیاز پی به شمع در خاک های سست کاهش می یابد.

معایب سقف یوبوت

  • هزینه بر بودن تهیه قالب ها : تهیه قالب های یوبوت معمولا هزینه بر بوده و بعضا ممکن است که مجری سقف یوبوت در منطقه احداث پروژه در دسترس نباشد.
  • بتن ریزی دشوار : معمولا بتن ریزی این سقف به دلیل وجود بلوک های یوبوت، کار دشواری بوده و باید تمهیدات لازم برای نوع بتن و اجرای آن در نظر گرفته شود.
  • نگهداری سخت قالب ها : به دلیل طول عمر کوتاه قالب های یوبوت و تغییر شکل تدریجی آنها، نمی شود در زمانی طولانی قالب ها را انبار کرد. معمولا زمان مناسب برای نگه داری 4 ماه است.
  • نفوذ بتن درون قالب : در صورت شکستگی قالب ها، بتن درون آنها نفوذ می کند و پیش فرض های در نظر گرفته شده برای طراحی سقف را از بین می برد.

مقایسه سقف یوبوت و کوبیاکس

هر دوی این سقف ها از نوع سقف های مجوف یا توخالی هستند و درواقع سقف یوبوت و کوبیاکس تقریبا از لحاظ اجرا و عملکرد مشابه یکدیگر هستند و شما می توانید از هر دو سقف برای دهانه های کوچکتر از 11 متر استفاده کنید؛ ولی سقف کوبیاکس به دلیل ضعیف بودن در برش یکطرفه دال، در دهانه های بیشتر از 11 متر استفاده نمی شود. ضمن اینکه سقف یوبوت قیمت متفاوتی با سقف کوبیاکس دارد.

کلوک پیمانکار سقف یوبوت

شرکت ساختمانی کلوک علاوه بر اجرای سقف بابل دک و پیمانکاری سقف وافل ، در زمینه ساخت سقف های یوبوت بروزترین خدمات را ارائه می دهد. توجه به نکات ایمنی ، استفاده از بروزترین تجهیزات ، پیش بردن پروژه طبق نقشه و بودجه تعیین شده ، توجه به درخواست های کارفرمایان از جمله نقاط قوت کلوک به حساب می آید.

از دیگر زمینه های کاری کلوک می توان به مدیریت پیمان پروژه های مختلف ، مشارکت در ساخت و همینطور قبول پیمانکاری ساختمان اشاره کرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا همکاری در اجرای پروژه های مختلف می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

پرسش و پاسخ

یوبوت نوع جدیدی از سقف های چند لایه ای می باشد که با قرارگرفتن قالب های مخصوص تو خالی پلاستیکی شکل ، در میان دو لایه بتن با بستر میلگرد اجرا می شود.

قالب بندی سقف ، آرماتوربندی شبکه زیرین ، چیدن منظم بلوک های یوبوت ، بتن ریزی و در نهایت برداشتن قالب ها از جمله مراحل اجرا می باشند.

شرکت ساختمانی کلوک با تجربه ای ارزشمند و کادری مجرب ، آماده پذیرش پروژه های کارفرمایان گرامی می باشد. حفظ ایمنی و سلامت، رعایت حقوق شهروندی، اعتماد، همکاری و تعهد از جمله نکات عملکرد کلوک می باشد.

سایر

مقالات کلوک
اجرای-نمای-خشک-سرامیک

نمای خشک

نمای خشک ساختمان این سوال ممکن است برای بسیاری از افراد ایجاد شود که نمای

اجرای-اسکلت-بتنی-وافل

اسکلت بتنی وافل

اسکلت بتنی وافل پیش از ورود به مبحث اسکلت بتنی وافل بد نیست بدانید که

اسکلت-بتنی-متری-چند

هزینه ساخت اسکلت بتنی

هزینه اسکلت بتنی فوندانسیون، سقف، مقدار میلگرد مصرف‌شده را باید جزو فاکتورهایی بدانیم که تأثیر

مجری-استخر

پیمانکار استخر

پیمانکار استخر قطعا شما هم با واژه‌ی پیمانکار در پروژه ‌هایی که مربوط به ساخت

Kelouk_footer

کلوک با سال ها تجربه در صنعت ساختمان آماده همکاری با شما کارفرمایان محترم می باشد.

شبکه های اجتماعی

Call Now Button