پیمانکار استخر

قطعا شما هم با واژه‌ی پیمانکار در پروژه ‌هایی که مربوط به ساخت و ساز و ساختمان است برخورد کرده‌ اید. به طور کلی یک شرکت پیمان‌ کاری عملیات ساخت و ساز را برنامه ریزی و اجرا می‌ کند اما بهتر است که بدانید این حوزه صرفا مربوط به خانه‌ های مسکونی، پیمان‌ کاری تجاری و… نیست و به عبارت دیگر شرکت ‌هایی که در حوزه پیمانکاری ساختمان فعالیت می ‌کنند حوزه ‌های متنوع و تخصصی‌ زیادی را به خود اختصاص داده ‌اند و مجری ساخت پروژه ‌های کثیری هستند. یکی از انواع آنها پیمانکاری ساخت استخر می باشد. در این مطلب قصد داریم تا شما را با جزئیات و ویژگی های یک پیمانکار استخر آشنا کنیم.

پیمانکاری ساخت استخر چیست؟

آب و خواص فوق ‌العاده آن از زمان‌ های قدیم مورد توجه انسان‌ ها بوده است. وجود خزانه ‌های به پا شده که از قدیم به یادگار مانده‌ اند مهر تاییدی بر این نظریه می ‌باشد. خواص موجود در آب انسان‌ ها را ترغیب کرده تا به روش‌ های مختلفی از آن استفاده کنند. با پیشرفت علم در زمینه معماری ساخت استخر روند رو به افزایشی داشته است. از این ‌رو نیاز به افرادی متخصص یا در اصطلاح مجری استخر به منظور طراحی و ساخت این مجموعه احساس شده می‌ شود.

همان‌ طور که گفته شد، پیمانکاری صرفا به ساختمان سازی محدود نیست و می‌ تواند حوزه ‌های متنوعی را در بر بگیرد که یکی از آن‌ ها استخر سازی است. پیمانکاری استخر در یک تعریف مختصر عبارت است از مجموع فعالیت‌ هایی که با حوزه ساخت و ساز یک استخر در ارتباط است. در طی انجام این فعالیت یک فرد حقیقی به عنوان پیمانکار استخر یا یک تیم و شرکتی فرایند تهیه و تولید مصالح، حمل و نقل، مراحل ساخت و اجرای پروژه را در طی قراردادی رسمی که بین دو طرف مکتوب شده است، برعهده می‌ گیرد. همچنین پیمانکار ساخت استخر موظف است طبق مفاد قرارداد، پروژه استخر سازی را تا تاریخ مقرر انجام دهد.

مشاوره اختصاصی کلوک

در صورتی که قصد دریافت مشاوره و یا همکاری در پروژهای ساختمانی را دارید ، میتوانید با کارشناسان کلوک تماس بگیرید. شرکت ساختمانی کلوک با تجربه ای ارزشمند و اجرای پروژه های موفق ، آماده پذیرش و همکاری با متقاضیان گرامی می باشد.

شرکت-کلوک

انواع سازه برای طراحی و اجرای استخر

سازه بتنی

ابتدایی‌ ترین و رایج ‌ترین سازه‌ ای که می‌ توان برای استخر سازی نام برد، سازه‌ های بتنی می ‌باشند. بتن به دلیل استحکام بالا و نفوذ ناپذیری در مقابل آب برای اجرای استخر و جکوزی بسیار مناسب و کاربردی است. این نوع سازه هزینه ساخت استخر را نیز کاهش می‌دهد.

سازه آهنی

این نوع سازه در معماری نوین برای ساخت و احداث استخر رونق بیشتری گرفته است. از این سازه بیشتر برای ساخت استخر در پارکینگ ، روی پشت‌بام‌ها و ساخت استخر در باغ استفاده می‌شود.

سازه شیشه‌ای

این نوع سازه‌ ها از جدید ترین و شیک ‌ترین متریال‌های روی کار آمده است که برای ساخت استخر مدرن درخانه ‌ها و یا باغ ‌ها استفاده می ‌گردد. اگر قصد ساختن این نوع استخر ها را در منزل و یا باغ خود دارید، پیمانکار استخر خانگی می‌ تواند نیاز شما را در این زمینه رفع کند.

پیمانکاری-ساخت-استخر

سازه ونیل

برای ساخت استخر بصورت ونیل ، نیاز است تا از چهارچوب های فلزی و یا حتی پلیمری استفاده شود. همچنین در بعضی موارد از بلوک های بنایی نیز بکار می رود. جنس چهارچوب این استخر ها معمولا تحت تاثیر نیاز مصرف کننده، موقعیت قرارگیری استخر و سقف بودجه در نظر گرفته شده مشخص‌ می‌گردد. 

سازه فایبر گلاس

یکی از نمونه های مدرن استخر ، مدل فایبر گلاس می باشد. در ساخت آن از یک پوسته با جنس فایبر گلاس و یا اکریلیک بکار می رود. این نوع استخر ها به عنوان استخر های روزمینی کاربرد زیادی دارند و از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه هستند.

برخی از

پروژه های کلوک

شما می توانید در پایین برخی از پروژه های شرکت ساختمانی ، کلوک را مشاهده کنید.

پروژه-بام-پونک-کلوک
پروژه ساختمان سازی بام پونک
پروژه-زعفرانیه-کلوک
پروژه مشارکت در ساخت زعفرانیه
پروژه-خاقانی-کلوک
پروژه مشارکت در ساخت خاقانی
پروژه-سلمانشهر-کلوک
پروژه سلمانشهر
tritium-2
پروژه تریتیوم
پروژه-عظیمیه-کلوک
پروژه عظیمیه
پروژه-گرمدره-شرکت-کلوک
پروژه گرمدره
پروژه-باغ-فیض-شرکت-کلوک
پروژه باغ فیض

انواع آب بندی استخر

یکی از مهم‌ ترین قسمت‌ های این پروژه عایق بندی و یا آب بندی می‌باشد که بنابر تنوعات کاربردی و ساختار می ‌توان از آلیاژ ها و متریال‌ های متنوعی استفاده کرد.

سیمان کاری

ساخت و تشکیل ملات با سیمان و ماسه بادی و آب از نمونه ‌هایی برای آب بندی پس از اجرای استخر و جکوزی است که به صورت نرمه کشی با ضخامت زیر نیم سانتی متر بر روی سطح کشیده می ‌شود.

رزین

یکی از پرطرفدار ترین روش‌ های آب بندی استخر، رزین است که در لیست پیشنهادات سازنده استخر یا مجری استخر وجود دارد. در این روش سیمان، بتن با رزین مخلوط می ‌شود که این ترکیب استحکام سیمان و بتن را به دنبال دارد. همچنین این مواد با بالا بردن تراکم مولکول ‌ها امکان نفوذ آب را غیر ممکن می‌ سازد.

کاشی کاری

یکی از مواردی که زیبایی استخر را دو چندان می کند ، کاشی کاری می باشد. از این جهت استفاده از کاشی هایی با جنس مرمر و همینطور کریستال سبب جذابیت بیشتر استخر خواهد شد. به علت این کاشی ها بصورت لعابدار ساخته می شوند، مقاومت بسیار مناسبی در برابر اختلاف دما از خود نشان می دهند.

عایق رطوبتی یا خمیر مایع

ترکیب الیاف مخصوص، پلیمر و مواد دیگر این نوع عایق‌ ها را تشکیل می ‌دهد. بهترین مزایای این خمیر مایه حالت چسبندگی و کشسانی بودن آن است که این ویژگی پس از استفاده بر روی بدنه استخر و خشک شدن آن استحکام بالا با تحمل ویژه حرارتی و برودتی را به دنبال دارد. از این‌رو مجری استخر به خوبی می‌ داند که چگونه استخر شما را مقاوم سازد.

پیمانکار-استخر

انواع استخر از نظر استقرار

استخرهای روی زمین

در این مدل مجری استخر تمامی اتصالات مربوط به برق ، آب و فاضلاب را بصورت ثابت اجرا می کند. این استخر ها با ظرفیت و عمق نسبتا مناسب برای انجام فعالیت‌ های آموزشی و تفریحی بسیار مناسب هستند؛ البته نا گفته نماند، این استخر ها به دلیل عمق کمی که دارند چندان برای پرش و یا شیرجه مساعد نیستند.

 استخرهای بالای زمین

کاسه استخر در این نوع استقرار، بالا تر از سطح زمین قرار دارد. در این نمونه پیمانکاری ساخت استخر قادر است که اتصالات مربوط به آب و فاضلاب و برق را به صورت موقت و یا ثابت قرار دهد. این مدل استخر ها نیز ظرفیت و عمق کمی دارند. همچنین این سازه‌ ها گاها امکان جا به ‌جایی دارند و می ‌توان از آن‌ ها در محیط‌ های دیگر استفاده کرد. ساخت استخر در پارکینگ بیشتر در این سبک انجام ‌می ‌گیرد تا امکان حمل و نقل آن وجود داشته باشد.

استخرهای درون زمین

استخر های درون زمینی در واقع حاصل گود برداری و قرارگرفتن کاسه استخر در درون زمین می ‌باشد. همچنین اتصالات مربوط به آب و فاضلاب، برق تاسیسات جنبی و… آن توسط پیمانکار استخر به صورت ثابت و دائمی انجام می‌ گیرد. بر خلاف دو نمونه قبل این نوع استخر ها برای کلیه ورزش‌ های آبی و یا انجام مسابقات مناسب هستند؛ چرا که ظرفیت و عمق آن‌ ها برای انجام این فعالیت‌ ها مطلوب است. ساخت استخر در باغ بیشتر با این شیوه انجام می‌ شود.

نحوه انجام پیمانکاری ساخت استخر و جکوزی

پیمانکاری این پروژه همانند هر شغل دیگری اصول، چهارچوب و روش خود را دارد. نحوه انجام پیمانکاری ساخت استخر از چند راه قابل اجرا می ‌باشد.

  • در مرحله اول طراحی و اجرای استخر می ‌تواند به صورت مدیریت پیمانی انجام گیرد.

  • در نوع دوم با قیمت از قبل تعیین شده، پیمانکار استخر برای اجرا و ساخت استخر آماده می‌ شود.

  • در نوع سوم طبق نمونه قرارداد پیمانکاری ساخت استخر ، ساخت این مکان به صورت مدیریت پیمان انجام می ‌گیرد. با این تفاوت که معمولا اجرت مجری استخر شامل 12 الی 18 درصد از هزینه‌ های کل احداث آن مکان است.

سازنده استخر به خوبی می‌ داند که ساخت استخر به منظور شنا و یا فعالیت‌ های ورزشی نیازمند اصول و فنون مهندسی از نظر طراحی معماری و محاسباتی دقیق و به روز است. از این‌‌ رو اگر قرار است به ساخت استخر در پارکینگ و… بپردازید، می‌ توانید با استفاده از پیمانکار استخر و یا طراح استخر محیطی لوکس و مهندسی را برای خود رقم بزنید.

قرارداد ساخت استخر

تا اینجا با انواع شیوه های اجرای استخر آشنا شدید. حال نیاز است از مواردی که در نمونه قرارداد ساخت استخر گنجانده می شود مطلع شوید. مواردی از قبیل مشخصات طرفین ، زمان انعقاد قرارداد ، مدت اجرای پروژه توسط مجری ساخت استخر ، مشخصات فنی و نوع استخر ، مبلغ قرارداد ، شیوه پرداخت ، تعهدات کارفرما و شرکت ساخت استخر ، موارد فسخ قرارداد و … از جمله نکات اشاره شده در قرارداد می باشد.

کلوک مجری استخر های مدرن و شیک

اگر به دنبال یک پیمانکار استخر حرفه ای می گردید، می بایست به نمونه کارها و پروژه های انجام شده توسط پیمانکار توجه ویژه ای داشته باشید. از این رو شرکت ساختمانی کلوک با اجرای انواع پروژه های مختلف و کادری مجرب ، آماده همکاری و پذیرش درخواست های کارفرمایان گرامی می باشد. از دیگر خدمات کلوک می توان به مشارکت در ساخت و همینطور اجرای انواع اسکلت بتنی ساختمان اشاره کرد.

پرسش و پاسخ

پیمانکاری صرفا به ساختمان سازی محدود نیست و می‌ تواند حوزه ‌های متنوعی را در بر بگیرد که یکی از آن‌ ها استخر سازی است. در طی انجام این فعالیت یک فرد حقیقی به عنوان پیمانکار استخر یا یک تیم و شرکتی فرایند تهیه و تولید مصالح، حمل و نقل، مراحل ساخت و اجرای پروژه را در طی قراردادی رسمی که بین دو طرف مکتوب شده است، برعهده می‌ گیرد. 

سازه بتنی ، شیشه ای ، ونیل و سازه فایبر گلاس نمونه هایی از این قبیل می باشند.

شرکت ساختمانی کلوک با تجربه ای ارزشمند و کادری مجرب ، آماده پذیرش پروژه های کارفرمایان گرامی می باشد. حفظ ایمنی و سلامت، رعایت حقوق شهروندی، اعتماد، همکاری و تعهد از جمله نکات عملکرد کلوک می باشد.

سایر

مقالات کلوک
اجرای-سقف-وافل

پیمانکار سقف وافل

پیمانکار سقف وافل سقف وافل جزو سازه‌های ساختمانی نوظهوری است که برای ساخت‌وساز سقف‌هایی با

اسکلت-بتنی-متری-چند

هزینه ساخت اسکلت بتنی

هزینه اسکلت بتنی فوندانسیون، سقف، مقدار میلگرد مصرف‌شده را باید جزو فاکتورهایی بدانیم که تأثیر

Kelouk_footer

کلوک با سال ها تجربه در صنعت ساختمان آماده همکاری با شما کارفرمایان محترم می باشد.

شبکه های اجتماعی

Call Now Button