سقف بابل دک

سقف بابل دک یا همان سقف عرشه حبابی رویکردی جدید در به کارگیری دال بتنی است. اگر می‌خواهید بدانید سقف بابل دک چیست باید بگوییم؛ شبکه‌ای از حباب‌های پیش‌ساخته شده در کارخانه در مجاورت میلگردهای نگهدارنده قرار می‌گیرند. در نتیجه این همراهی، سقف حبابی بابل دک BubbleDeck ایجاد می‌گردد. ظهور سقف های بابل دک باعث تحولی بزرگ در ساخت و ساز شده است.

 چرا که اجرای سقف بابل دک منجر به حذف کامل بتن می‌شود. به ویژه که بتن با قرارگیری در میانه سقف، از نظر ساختاری کاربرد چندانی ندارد و بی‌فایده است. در چنین شرایطی استفاده از سقف بابلدک به طور قابل ملاحظه‌ای از بار مرده ساختمان می‌کاهد؛ البته برای اجرای صحیح سقف های بابل دک باید به سراغ پیمانکار خبره و کار بلد بروید. با توجه به شرایط ویژه و تعداد محدود پروژه های اجرا شده به این شیوه ، تعداد مجری سقف بابل دک نسبت به مدل های دیگر کمتر می باشد.

بابل دک و سقف کوبیاکس هر دو از اقسام دال مجوف محسوب می‌شوند. با این حال تفاوت سقف بابل دک و کوبیاکس غیر قابل انکار است. این تفاوت‌ها در هنگام اجرا به چشم می‌آید. به طور کلی پیش از تصمیم گیری برای اجرای سقف حبابی بابل دک BubbleDeck و دیگر سقف‌ها باید بررسی همه جانبه‌ای صورت بگیرد.

مشاوره اختصاصی کلوک

در صورتی که قصد دریافت مشاوره و یا همکاری در پروژهای ساختمانی را دارید ، میتوانید با کارشناسان کلوک تماس بگیرید. شرکت ساختمانی کلوک با تجربه ای ارزشمند و اجرای پروژه های موفق ، آماده پذیرش و همکاری با متقاضیان گرامی می باشد.

شرکت-کلوک

روش‌های اجرای سقف بابلدک

نحوه اجرای بابل دک تا حد زیادی به تصمیم پیمانکار سقف بابل دک و مجری سقف بابلدک بستگی دارد. به طور معمول برای اجرای سقف بابلدک سه شیوه وجود دارد؛ که دو شیوه آن شامل به کارگیری سقف بابلدک پیش ساخته در کارخانه و سقف بابلدک نیمه پیش‌ساخته می‌شود. سومین روش اجرای سقف بابلدک پیاده‌سازی آن به شکل شبکه‌ای از توپ و میلگرد است.

سقف های بابل دک پیش ساخته در کارخانه

برای اجرای سقف بابل دک به این شیوه، ابتدا باید فوندانسیون در کارخانه اجرا شود. در همین راستا نیز ستون، دیوار برشی یا بادبند ساخته می‌شوند. در این شیوه آنچه در کارخانه ساخته می‌شود، سازه‌ای با شکل‌های گوناگون و سطح کیفی بالا به اضافه بتن است. سپس نوبت به بتن‌ریزی می‌رسد و بعد از آن نیز کف شبکه باید مش بندی شود.

سقف های بابلدک نیمه پیش ساخته

در اجرای بابل دک به صورت نیمه پیش‌ساخته، قسمت انتهایی شبکه به اندازه 6 تا 7 سانتی متر بتن‌ریزی می‌شود. در این صورت است که شبکه حباب‌ها به شکل پنل‌های نیمه پیش‌ساخته ایجاد می‌گردد. حسن اصلی به کارگیری این مدل‌های پیش‌ساخته در کاسته شدن مدت زمان ساخت و ساز است.

پیمانکار-سقف-بابل-دک

مجری سقف بابل دک به صورت شبکه‌ای از توپ و میلگرد

روش دیگری که برای نصب سقف عرشه حبابی وجود دارد، به صورت شبکه‌ای متشکل از میلگرد و توپ است. به همین منظور در وهله اول باید یک سری محاسبه اولیه و طراحی توسط کارشناسان این امر انجام گیرد. این حساب و کتاب‌ها بر اساس ابعاد، اندازه و نقشه‌های اجرایی صورت می‌گیرد. در گام بعدی به موازات تولید آن اجرای فوندانسیون، ستون و بنا بر نیاز دیوار برشی (بادبند) نیز شروع می‌شود.

در همین حین میلگردهایی برای تقویت قالب‌بندی زیر سقف گذاشته می‌شود. از اینجا به بعد سقف های حبابی به کار گرفته می‌شوند. به مدد آن‌ها میلگردهای تقویتی و شبکه‌ها به طور یکپارچه در جای درست خود قرار می‌گیرند. این شیوه نیازی به مش بندی ندارد؛ در نتیجه روال اجرای آسان و سریع پیش می‌رود و همچنین جلوی اتلاف میلگرد نیز گرفته خواهد شد.

بعد از یکپارچه شدن میلگرد و توپ باید به سراغ عملیات بتن‌ریزی برویم. پس از آن با طی شدن زمان استاندارد، دیگر می‌توانید قالب‌ها را از زیر سقف باز کنید؛ البته در این مرحله هم به پیمانکار سقف بابل دک و مجری سقف بابل دک توانمند و متخصص نیاز خواهید داشت.

برخی از

پروژه های کلوک

شما می توانید در پایین برخی از پروژه های شرکت ساختمانی ، کلوک را مشاهده کنید.

پروژه-بام-پونک-کلوک
پروژه ساختمان سازی بام پونک
پروژه-زعفرانیه-کلوک
پروژه مشارکت در ساخت زعفرانیه
پروژه-خاقانی-کلوک
پروژه مشارکت در ساخت خاقانی
پروژه-سلمانشهر-کلوک
پروژه سلمانشهر
tritium-2
پروژه تریتیوم
پروژه-عظیمیه-کلوک
پروژه عظیمیه
پروژه-گرمدره-شرکت-کلوک
پروژه گرمدره
پروژه-باغ-فیض-شرکت-کلوک
پروژه باغ فیض

مزایای بابل دک Bubble Deck و سقف‌های حبابی

بابل دک مزایای فراوانی در دو جنبه فنی و اقتصادی دارد. مزایای اقتصادی سقف های بابلدک به شرح زیر است:

  • حجم بتن‌ریزی و میلگرد مصرفی در کل سازه کاهش می‌یابد.
  • پایین آمدن مخارج سفت کاری ، هزینه تأسیسات الکتریکی و مکانیکی
  • فراهم بودن امکان حذف سقف کاذب
  • کاسته شدن از نیاز به نیروی کار
  • کم‌تر شدن مخارج ساخت و ساز اسکلت بتنی
  • کوتاه شدن زمان نصب و اجرا به میزان 20 الی 40 درصد
  • آسان‌تر شدن روند نصب و اجرا و عدم احتیاج به نصاب متخصص
  • کاسته شدن از انرژی مصرفی برای رفع نیازهای تأسیساتی ساختمان‌های عمومی (این مزیت به ویژه در بیمارستان ها خودش را نشان می‌دهد)

مزایای سقف بابل دک از نظر فنی

  • مقدار مصالح فوندانسیون کاهش یافته و از آن سو ابعاد دهانه بین ستون‌ها افزایش می‌یابد.

  • با افزایش طول دهانه فرصتی برای حذف ستون‌ها دست می‎‌دهد؛ به تبع آن نیز می‌توان طراحی بی‌همتا و چشم‌گیری انجام داد.

  • تیرها و آویزهای سازه حذف می‌شوند.

  • سرعت اجرای به طور محسوسی افزایش می‌یابد؛ به ویژه اگر برای نصب از تکنیک نیمه پیش‌ساخته استفاده شود.

  • با کاهش مصالح مصرفی فضای مفید ساختمان افزایش می‌یابد.

  • افزایش ایمنی در برابر زلزله و اثرات مخرب آن

  • حذف بتن غیر سازه‌ای موجب کاهش مصرف بتن شده است.

  • میزان به کارگیری مصالح ساختمانی در مقایسه با ساختمان‌های بتنی و فلزی معمولی، کاهش می‌یابد.

  • سقف بابلدک عایق صوتی و حرارتی کاملاً مناسبی محسوب می‌شود.

  • این سقف در مقابل آتش‌سوزی و حریق مقاوم‌تر از دیگر سقف‌ها است.

  • ارتفاع مفید ساختمان افزایش می‌یابد. در حقیقت تعداد طبقات ساختمان افزایش می‌یابد.

  • کاسته شدن از بار مرده سقف. در واقع این سقف در مقایسه با سقف‌های معمولی وزن کمتری دارد.

  • از مخارج اجرای تأسیسات الکتریکال و مکانیکال کاسته می‌شود؛ دلیل آن نیز به حذف تیرها و همچنین از بین رفتن مشکلات ناشی از آویزها، باز می‌گردد.

  • در این نوع سقف به راحتی می‌توان برای اجرای لوله‌کشی، سیم‌کشی، سیستمی گرمایشی- سرمایشی اقدام کرد.

  • سقف بابل دک با محیط زیست و طبیعت نیز سازگار است؛ چرا که در نصب آن از توپ‌های پلاستیکی و بازیافت پذیر استفاده می‌شود. به اضافه این که حجم بتن مصرفی نیز به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است.

سقف-بابل-دک

معایب سقف بابل دک

اکنون که با مزایای سقف بابل دک آشنا شده‌اید، نوبت به بررسی معایب آن می‌رسد.

مهم‌ترین معایب سقف بابل دک به مخارج اجرای آن مربوط می‌شود. به خصوص که تجهیزات استفاده شده در این سقف‌ها گران قیمت است؛ در نتیجه به کارگیری بابل دک در پروژه‌های کوچک به صرفه نخواهد بود. بگذارید این طور بگوییم مجموع هزینه پرداختی برای این سقف در ساختمان‌های کوچک بالا و گران است.

کلوک مجری سقف های بابل دک

انتخاب پیمانکار ساختمان مناسب جهت اجرای انواع سقف های بابلدک اهمیت بسیاری دارد. پیمانکاری که بتواند با توجه به زمان بندی مشخص شده و بودجه تعیین شده ، بهترین کیفیت ممکن را ارائه دهد. شرکت کلوک با تجربه ای ارزشمند و اجرای پروژه های گوناگون ، آماده همکاری و پذیرش پروژه های کارفرمایان گرامی می باشد. شرکت ساختمانی کلوک پیمانکار سقف بابلدک بصورت تخصصی و ویژه می باشد.

از دیگر خدمات کلوک می توان به مدیریت پیمان و همینطور مشارکت در ساخت و ساز اشاره کرد. رعایت نکات ایمنی ، ارائه بهترین خدمات و کیفیت ، توجه به خواسته های کارفرمایان و اجرای پروژه ها با بروزترین ابزار و تجهیزات از جمله ویژگی های کلوک می باشد.

پرسش و پاسخ

سقف حبابی بابل دک BubbleDeck نسل جیدی از سقف های امروزی می باشد. این سقف شبکه ای از حباب های توپی از پیش ساخته شده است که در مجاورت میلگرد به روش اصولی قرار میگیرد.

این مدل سقف به 3 صورت پیش ساخته شده در کارخانه ، نیمه پیش ساخته و اجرا بصورت شبکه ای از توپ و میلگرد می باشد.

شرکت ساختمانی کلوک با تجربه ای ارزشمند و کادری مجرب ، آماده پذیرش پروژه های کارفرمایان گرامی می باشد. حفظ ایمنی و سلامت، رعایت حقوق شهروندی، اعتماد، همکاری و تعهد از جمله نکات عملکرد کلوک می باشد.

سایر

مقالات کلوک
اجرای-نمای-خشک-سرامیک

نمای خشک

نمای خشک ساختمان این سوال ممکن است برای بسیاری از افراد ایجاد شود که نمای

مجری-استخر

پیمانکار استخر

پیمانکار استخر قطعا شما هم با واژه‌ی پیمانکار در پروژه ‌هایی که مربوط به ساخت

اسکلت-بتنی-متری-چند

هزینه ساخت اسکلت بتنی

هزینه اسکلت بتنی فوندانسیون، سقف، مقدار میلگرد مصرف‌شده را باید جزو فاکتورهایی بدانیم که تأثیر

Kelouk_footer

کلوک با سال ها تجربه در صنعت ساختمان آماده همکاری با شما کارفرمایان محترم می باشد.

شبکه های اجتماعی

Call Now Button