اسکلت بتنی وافل

پیش از ورود به مبحث اسکلت بتنی وافل بد نیست بدانید که سازه‌ها به‌طور کلی به دو شیوه ساخته می‌شوند:

  • اسکلت بتنی

  • اسکلت فلزی

از طرفی سقف وافل قابلیت اجرا بر روی هر دو نوع این سازه‌ها را دارد. منظور از اسکلت بتنی وافل نیز ساخت سقف وافل در سازه‌های بتنی است. در تعریف دقیق‌تر از اسکلت بتنی وافل باید آن را به دو جزء تفکیک کنیم. بخش اول به اسکلت بتنی مربوط می‌شود؛ یعنی سازه‌ای متشکل از بتن یا بتن آرمه. ناگفته نماند بتن آرمه ترکیبی از شن، ماسه، سیمان، پولاد (میلگرد ساده یا آج‌دار) است. دومین بخش قابل توجه در سازه اسکلت ، سقف وافل است؛ یعنی سقفی مشبک و بتنی با ظاهری شیک و زیبا که اتفاقاً اجرای آن صرفه اقتصادی نیز دارد.

مشاوره اختصاصی کلوک

در صورتی که قصد دریافت مشاوره و یا همکاری در پروژهای ساختمانی را دارید ، میتوانید با کارشناسان کلوک تماس بگیرید. شرکت ساختمانی کلوک با تجربه ای ارزشمند و اجرای پروژه های موفق ، آماده پذیرش و همکاری با متقاضیان گرامی می باشد.

شرکت-کلوک

ویژگی های اسکلت بتنی سقف وافل

اسکلت بتنی سقف وافل ویژگی‌های قابل توجهی دارد که باعث تمایز آن از دیگر سقف‌ها شده است. بارز‌ترین ویژگی‌های اسکلت بتنی وافل به شرح زیر است:

قالب بندی سقف

قالب بندی سقف به شکل دال کاسه‌ای از آب درمی‌آید. همین نوع خاص قالب بندی امتیازی ویژه برای سقف وافل ایجاد می‌کند؛ چرا که با به کارگیری این نوع اسکلت ، بار و وزن کمتری به سقف تحمیل می‌گردد. توجه داشته باشید همین امر به خودی خود موجب افزایش مقاومت سقف وافل شده است. به مدد قالب بندی منحصر به فرد، سقف وافل گزینه مناسبی برای پوشاندن دهانه‌های بزرگ محسوب می‌شود.

مقاومت

برای آسوده شدن خیالتان از بابت مقاومت سقف وافل باید بگوییم که ابعاد قالب وافل به شکل دو طرفه است. به اضافه این که اسکلت های بتنی وافل در هر چهار سوی خود تکیه‌گاهی محکم دارند. ناگفته نماند که وافل سقفی با دال دو طرفه است؛ بنابراین در اسکلت بتنی سقف های وافل تقسیم بار صورت می‌گیرد و باربری در دو سمت آن انجام می‌شود. با این حساب ابعاد قالب وافل تأثیر به سزایی در مزایا و ویژگی‌های آن دارد.

کاهش حجم بتن ریزی

در اسکلت بتنی وافل بتن‌ریزی به شیوه‌ای مستمر، منظم و یکپارچه انجام می‌گیرد. علاوه بر یکپارچگی، از روان کننده هم استفاده نمی‌شود. همین امر باعث برتری این سقف نسبت به سایر شیوه‌های دال مجوف شده است. به طور کلی حجم بتن‌ریزی سقف وافل کمتر از دیگر سقف‌ها است؛ بنابراین کاهش حجم بتن‌ریزی را باید ویژگی منحصر به فرد این سقف‌ها دانست.

اسکلت-بتنی-وافل

لیست محصولات

برای دریافت فایل PDF محصولات کلوک ، بر روی دکمه “دانلود لیست محصولات” کلیک کنید.

محصولات-کلوک

بازیافت پذیری

از دیگر ویژگی‌های اسکلت بتنی وافل باید به بازیافت پذیری قالب‌های آن اشاره کنیم؛ بنابراین این قالب‌ها هیچ ضرری برای محیط زیست و طبیعت نخواهند داشت؛ چرا که پس از استفاده کامل از آنها و با تمام شدن عمر مفیدشان بازیافت می‌شوند.

قالب‌های وافل به طور مجدد و برای اجرای سقف‌های بعدی نیز قابل استفاده هستند. محبوبیت این نوع اسکلت را نباید بی ربط به این مورد از ویژگی‌های سقف وافل دانست.

برخی از

پروژه های کلوک

شما می توانید در پایین برخی از پروژه های شرکت ساختمانی ، کلوک را مشاهده کنید.

پروژه-بام-پونک-کلوک
پروژه ساختمان سازی بام پونک
پروژه-زعفرانیه-کلوک
پروژه مشارکت در ساخت زعفرانیه
پروژه-خاقانی-کلوک
پروژه مشارکت در ساخت خاقانی
پروژه-سلمانشهر-کلوک
پروژه سلمانشهر
tritium-2
پروژه تریتیوم
پروژه-عظیمیه-کلوک
پروژه عظیمیه
پروژه-گرمدره-شرکت-کلوک
پروژه گرمدره
پروژه-باغ-فیض-شرکت-کلوک
پروژه باغ فیض

تضمین ایمنی و هزینه

از ویژگی‌های اصلی تضمین ایمنی ساختمان و کاهش وزن آن است؛ یعنی با اجرای این نوع سقف ، دیگر لزومی به استفاده از بلوک‌های سقفی باقی نمی‌ماند؛ بنابراین به مدد اسکلت بتنی وافل ، آنچه عایدتان می‌شود ساختمانی سبک وزن و ایمن در برابر حوادثی همچون زلزله است.

در بیانی کلی می‌توان گفت که هزینه سقف وافل پایین‌تر از دیگر سقف‌ها است. کمتر بودن قیمت وافل از ویژگی‌های تمایز دهنده این سقف محسوب می‌شود. منتها تخمین هزینه نیازمند حساب و کتابی دقیق است. با این تفاسیر برای محاسبه هزینه سقف وافل باید به مقدار مصالح مصرفی دقت شود. این مصالح تأثیر قابل توجهی بر قیمت وافل می‌گذارند.

اصول طراحی اسکلت بتنی وافل

در یک تقسیم بندی از سقف وافل، آن را به دو قسم یک طرفه و دو طرفه تفکیک کرده‌اند. اساس این تقسیم بندی محاسبه نسبت طول به عرضه دهانه است. اصول طراحی سقف وافل برای هرکدام از انواع ذکر شده، متفاوت خواهد بود. بنیان طراحی اسکلت بتنی سقف وافل یک طرفه مشابه با سقف تیرچه یونولیت است.

به طور معمول طراحی نقشه سازه وافل یک طرفه بر اساس جدول‌هایی یکسان صورت می‌گیرد. محتویات این جدول شامل ضخامت، عرض تیرچه، عمق تیرچه و شیوه دقیق میلگرد گذاری است؛ البته گاهی اوقات جدول مذکور برای طراحی اسکلت بتنی وافل جوابگو نخواهد بود؛ بنابراین نقشه سازه وافل به یاری مدل‌سازی و طراحی‌های موردی، تهیه می‌شود.

مراحل ساخت اسکلت بتنی سقف وافل

شمع بندی، اولین مرحله

به منظور ساخت سقف وافل در ابتدای امر باید بستری مناسب برای سازه سقف آماده شود. این بسترسازی با تجهیزاتی شامل جک، لوله داربست و داربست‌های مدولار انجام می‌گیرد؛ منتها برای به کارگیری هر یک از آنها باید اوضاع و احوال پروژه در نظر گرفته شود. در نهایت به این بسترسازی و آماده‌سازی، شمع بندی می‌گویند.

شاسی گذاری

بعد از نصب جک یا داربست، بستر لازم برای تکمیل اسکلت بتنی وافل مهیا می‌شود. از اینجا به بعد باید روی جک‌ها شاسی کشی انجام گیرد. به این علت که جک و داربست هیچ‌کدام به تنهایی قدرت تحمل وزن قالب‌ها یا تخته‌های زیر سقف را ندارند.

چیدن قالب‌های سقف

بعد از شاسی گذاری، زمان چیدن قالب‌های وافل فرا می‌رسد؛ البته به منظور افزایش ایمنی اسکلت بتنی وافل راهی وجود دارد. مبنی بر این که قبل از چیدن قالب‌ها، روی شاسی کشی از ورقه‌های فلزی یا تخته‌های سه لایه استفاده شود. سپس با خیال راحت می‌توانید برای چیدن قالب‌های سقف وافل اقدام کنید.

آرماتوربندی

آرماتوربندی تأثیر قابل توجهی بر سازه سقف وافل دارد. بعد از چیدن قالب‌های وافل لازم است بین و روی آنها آرماتوربندی شود.

بتن‌ریزی

بعد از اجرای آرماتور باید به سراغ بتن‌ریزی بروید. بتن‌ریزی سقف وافل با استفاده از پمپ‌های هوایی و زمینی انجام می‌شود. حجم بتن ریزی سقف وافل با توجه به میزان مساحت و زیربنا مشخص خواهد شد.

باز کردن قالب‌ها، آخرین مرحله

بعد از بتن‌ریزی باید صبر کنید تا بتن‌ها سفت شوند. پس از آن برای باز کردن شاسی‌ها و جک دست به کار شوید. در این صورت است که می‌توانید قالب‌ها را از داخل بتن خارج کنید.

خدمات کلوک

شرکت ساختمانی کلوک با تجربه ای ارزشمند و کادری مجرب ، پیمانکار سقف وافل با بروزترین تجهیزات می باشد. رعایت نکات ایمنی ، توجه به مطالبات کارفرمایان و پیش برد پروژه با توجه به برنامه تعریف شده ، از جمله ویژگی های برتر کلوک می باشد.

شما برای اطمینان از کیفیت اجرای پروژه و انجام کار با توجه به بودجه و زمان تعیین شده ، نیازمند پیمانکار ساختمان با تجربه و متعهد می باشید. کلوک این اطمینان را می دهد که بهترین خدمات را به متقاضیان ارائه دهد. از دیگر زمینه های کاری کلوک می توان به مشارکت در ساخت و ساز ، همینطور مدیریت پیمان پروژه اشاره کرد.

پرسش و پاسخ

مراحلی نظیر شمع بندی ، شاسی گذاری ، چیدن قالب ‌های مخصوص وافل ، آرماتوربندی و در نهایت بتن ریزی از جمله این موارد می باشند.

شرکت ساختمانی کلوک با تجربه ای ارزشمند و کادری مجرب ، آماده پذیرش پروژه های کارفرمایان گرامی می باشد. حفظ ایمنی و سلامت، رعایت حقوق شهروندی، اعتماد، همکاری و تعهد از جمله نکات عملکرد کلوک می باشد.

سایر

مقالات کلوک
مجری-سقف-بابلدک

سقف بابل دک

سقف بابل دک سقف بابل دک یا همان سقف عرشه حبابی رویکردی جدید در به

قرارداد-مدیریت-پیمان-ساخت-و-اجرا

مدیریت پیمان

مدیریت پیمان ساخت مدیریت پیمان نوعی قرارداد است که، با توجه به قوانین ذکر شده

اسکلت-بتنی-متری-چند

هزینه ساخت اسکلت بتنی

هزینه اسکلت بتنی فوندانسیون، سقف، مقدار میلگرد مصرف‌شده را باید جزو فاکتورهایی بدانیم که تأثیر

Kelouk_footer

کلوک با سال ها تجربه در صنعت ساختمان آماده همکاری با شما کارفرمایان محترم می باشد.

شبکه های اجتماعی

Call Now Button