پیش فروش آپارتمان در تهران

پیش فروش آپارتمان در تهران مقوله ایست که امروزه ذهن بسیاری را به خود مشغول کرده است. در ادامه این مقاله برای بررسی این مسئله همراه ما باشید. هر ملک و یا سازه ای که پیش از تکمیل فرآیند ساخت و ساز به فروش برسد، پیش فروش گردیده است.

پیش فروش آپارتمان یکی از سیاست هایی است که در راستای افزایش توان خرید مردم و نیز به سرانجام رسیدن پروژه ساخت و ساز به کار گرفته شده است. افزایش روز افزون قیمت مسکن از یک سو و تورم و کاهش ارزش پول از سوی دیگر سبب شده است تا بسیاری در صدد پیش خرید آپارتمان در تهران و سایر شهرهای کشور باشند.

ممکن است سرمایه ای که شما در نظر دارید برای خرید مسکن کافی نباشد. در این شرایط با پرداخت زودهنگام بهای منزل نیمه کاره صاحب خانه خواهید شد، البته اگر قصد سکونت آنی داشته باشید پیش فروش آپارتمان در شهر تهران به هیچ عنوان برای شما مناسب نیست. بلکه به دلیل زودتر از موعد پرداخت شدن هزینه ساختمان بهای کمتری نسبت به حالتی که ساختمان تکمیل شده است میپردازید و باید منتظر تکمیل بنا باشید.

مشاوره اختصاصی کلوک

در صورتی که قصد دریافت مشاوره و یا همکاری در پروژهای ساختمانی را دارید ، میتوانید با کارشناسان کلوک تماس بگیرید. شرکت ساختمانی کلوک با تجربه ای ارزشمند و اجرای پروژه های موفق ، آماده پذیرش و همکاری با متقاضیان گرامی می باشد.

شرکت-کلوک

قیمت پیش فروش آپارتمان در تهران

قیمت به عوامل متعددی بستگی دارد. منطقه و محله انتخابی، متراژ، تعداد طبقات ساختمان، کیفیت ساخت سازه و … از جمله عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت پیش فروش آپارتمان در تهران هستند. میتوان گفت در کل پیش خرید آپارتمان در تهران هزینه بالاتری نسبت به سایر شهرها دارد.

شرایط پیش فروش آپارتمان در تهران

شرایط پیش فروش در شهر تهران به چه صورت است؟ باید به چه نکاتی در حین تنظیم قرارداد توجه نماییم؟ هرچند قیمت پیش فروش آپارتمان نسبت به ملک تمام شده هزینه کمتری دارد اما باید توجه داشته باشید که یکی از مهمترین بخش های پیش فروش آپارتمان تنظیم قرارداد است. توجه به این مسئله سبب میشود تا از مشکلات احتمالی در آینده پیشگیری شود.

یکی از این مشکلات فروختن آپارتمان و واحد در حال ساخت به چندین و چند نفر است. گاها پیش می آید که مالک دم از پیش فروش میزند، در حالی که بعدها مشخص میشود چنین آپارتمانی در کار نبوده است. برای جلوگیری از چنین کلاهبرداری هایی لازم است از شرایط پیش فروش آپارتمان در تهران به خوبی مطلع باشید. تنظیم سند در دفاتر رسمی مابین پیش فروشنده و خریدار ، اشاره به موقعیت مکانی ساختمان ، شماره طبقه واحد ، نوع کاربری ، پارکینگ و انباری ، مصالح استفاده شده و … از جمله نکات و شرایط پیش فروش می باشد.

قیمت-پیش-فروش-آپارتمان-در-تهران

برخی از

پروژه های کلوک

شما می توانید در پایین برخی از پروژه های شرکت ساختمانی ، کلوک را مشاهده کنید.

پروژه-بام-پونک-کلوک
پروژه ساختمان سازی بام پونک
پروژه-زعفرانیه-کلوک
پروژه مشارکت در ساخت زعفرانیه
پروژه-خاقانی-کلوک
پروژه مشارکت در ساخت خاقانی
پروژه-سلمانشهر-کلوک
پروژه سلمانشهر
tritium-2
پروژه تریتیوم
پروژه-عظیمیه-کلوک
پروژه عظیمیه
پروژه-گرمدره-شرکت-کلوک
پروژه گرمدره
پروژه-باغ-فیض-شرکت-کلوک
پروژه باغ فیض

سایت پیش فروش آپارتمان در تهران

پیش فروش امروزه به انحاء گوناگونی در حال انجام است. بسیاری از سایت ها در این زمینه فعالیت میکنند. چنین سایت هایی کار واسطه گری میان خریدار و فروشنده را به صورت آنلاین انجام میدهند. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که سایت ها باید پیش از هر گونه اقدام برای پیش فروش و یا پیش خرید ملک اعتبار سنجی شوند.

قرارداد پیش فروش آپارتمان در تهران باید حتما در یکی از دفاتر اسناد رسمی تنظیم شده و به امضای طرفین برسد. توجه کنید که نیمه کاره بودن ملک نباید بهانه ای برای عدم تنظیم قرارداد باشد. قرار داد باید به صورت دقیق و اصولی و در دفاتر اسناد رسمی به ثبت برسد. ثبت سند پیش فروش آپارتمان در بنگاه های مشاوره املاک غیر قانونی است و بنگاه دار در این صورت مجرم تلقی میشود.

در قرارداد تنظیم شده باید مشخصات طرفین قرارداد به صورت دقیق ذکر شود. همچنین باید مشخص شود پیش فروش کننده مالک سند است یا سازنده. مشخص کردن سمت فروشنده و اینکه آیا اساسا حق فروش را دارد یا خیر از جمله الزامات پیش فروش آپارتمان در شهر تهران است.

همچنین جزئیات آپارتمان باید به صورت دقیق ذکر شود، به هیچ عنوان زیر بار پیش خرید ملکی که هنوز جزئیات آن مشخص نیست نروید. شما باید بدانید که مالکیت کدام واحد با چه متراژی به شما واگذار میشود. مواردی چون طبقه، شماره واحد و شماره ثبت ملک اصلی نیز از جمله مواردی هستند که در تنظیم قرارداد به آن ها پرداخته میشود. البته موارد جزئی تری چون جنس مصالحی که قرار است به کار رود، نقشه و محل قرارگیری اتاق خواب ها و آشپزخانه، آیفون، کابینت و کمد دیواری، رادیاتور، سیستم گرمایش و سرمایش و … نیز باید در بند بعدی قرارداد یعنی “مشخصات ملک” ذکر شود.  متراژ زمین، تعداد واحد ها ، زیربنای کل ساختمان، تعداد طبقات در حال ساخت، نمای بیرونی ساختمان و نوع مصالحی که برای ساخت مورد استفاده قرار میگیرد نیز در بند ” مشخصات فنی و معماری ملک ” عنوان میشود.

پیش-فروش-آپارتمان-در-تهران

توجه به این موارد سبب میشود تا از مشکلات و اختلافات احتمالی آتی با سازنده جلوگیری به عمل آید. شما به عنوان خریدار آپارتمان باید از حق و حقوق خود نسبت به ملکی که قرار است از پیش ساخته شود آگاه باشید. البته که این قرارداد به نفع مالک نیز هست و باید مواردی چون نحوه پرداخت وجه به صورت دقیق در آن مطرح شود. همچنین باید تاریخ تحویل واحد آپارتمانی به خریدار در آن عنوان شود و تضمین هایی برای جلوگیری از دیرکرد همچون خسارت روزانه به ازای هر روزی که از تاریخ تحویل میگذرد ، در نظر گرفته شود. با در نظر گرفتن این بندها در قرارداد خریدار و فروشنده یک معامله عادلانه و با رضایت را تجربه خواهند کرد.

خرید پیش فروش آپارتمان در تهران

در خرید پیش فروش آپارتمان در تهران ، باید به مساحت ملک توجه شود. فروشنده موظف است مساحت تقریبی ملک را عنوان دارد و در قرارداد ذکر کند. در صورتی که پس از به اتمام رسیدن کار ساخت مشخص شد که مساحت کنونی ملک با مساحت بیان شده اختلاف دارد خریدار میتواند قرارداد را فسخ کند. البته اگر این اختلاف متراژ کمتر از 5 درصد باشد امکان فسخ قرارداد برای طرفین وجود نخواهد داشت.

اگر اختلاف متراژ بیشتر از 5 درصد باشد حق فسخ قرارداد برای مالک محفوظ است. اگر اختلاف متراژ بیش از 5 درصد موجب افزایش متراژ آپارتمان گردد خریدار باید اختلاف قیمت را مطابق با موارد مندرج در قرارداد بپردازد.

پس از به اتمام رسیدن فرآیند ساخت و تایید مهندسین ناظر خریدار امکان ارائه درخواست برای ثبت سند و تفکیک آن را دارد. البته پیش از این کار باید مشخص شود که آیا به تعهدات خود عمل کرده است یا خیر. در صورت عمل به تعهدات با در دست داشتن مدارک باید به دفاتر اسناد رسمی مراجعه نموده و درخواست انتقال سند را ارائه نماید. پس از ارائه درخواست فروشنده موظف است ظرف حداکثر ده روز برای انتقال سند به دفتر اسناد رسمی مراجعه نماید. در صورت سرپیچی پیش فروش کننده دفترخانه میتواند به ثبت سند رسمی به نام خریدار اقدام نماید.

پیش فروش آپارتمان در تهران با قیمت مناسب

پایین بودن قیمت آپارتمان نباید باعث شود تا مراحل ذکر شده را سرسری بگیرید. از حسن سابقه و تجربه کاری فروشنده مطلع شوید و علاوه بر بازدید از سازه درباره جزئیات آپارتمان اطلاعات کسب کنید. پیش فروش آپارتمان در تهران با قیمت مناسب ممکن است هرکسی را برای خرید وسوسه کند، قیمت پایین الزاما به معنی خوب بودن آپارتمان نیست. قیمت مناسب نباید حقوق قانونی و عرفی شما را در پیش خرید ملک سلب کند.

در پیش خرید آپارتمان در تهران لازم است مطمئن شوید که ملک در رهن کسی نیست. در صورتی که ملک در رهن است باید اختیار فروشنده را در خصوص فک رهن مشخص کنید. لازم است قیمت معادل بدهی بانکی فرد را نزد خود نگاه دارید و از تسلیم این مبلغ به فروشنده خودداری نمایید.

شرایط-پیش-فروش-آپارتمان-در-تهران

پیش فروش ساختمان در تهران

در پیش فروش آپارتمان در تهران مشکلات و معضلات متعددی برای خریداران پیش می آید. در اکثر موارد خرید بدون تحقیق و تامل،  عامل اصلی پشیمانی پس از پیش خرید است. اطلاع از قوانین و حقوقی که برای خریدار تعیین گردیده است میتواند از به وجود آمدن مشکلات جلوگیری کند.

توجه کنید که اگر قرارداد در بنگاه های املاک تنظیم شود فاقد هر گونه ارزش و اعتبار قانونی است و باید حتما در دفاتر اسناد رسمی نیز به ثبت برسد. توجه کنید که تعداد واحد های پیش فروش شده کمتر از نصف واحد هایی باشد که قرار است پیش فروش شوند. این مسئله میتواند تضمینی برای عمل به تعهدات پیش فروش کننده باشد. به هیچ وجه شتابزده عمل نکنید و به تنظیم درست و اصولی همه بندهای قرارداد توجه کنید. اجازه ندهید بازی با کلمات و یا رودربایستی شما را از دست یابی به حقوق قانونی تان منع کند.

پرسش و پاسخ

منطقه و محله انتخابی، متراژ، تعداد طبقات ساختمان، کیفیت ساخت سازه و … از جمله عوامل تاثیرگذار می باشند.

اگر قرارداد در بنگاه های املاک تنظیم شود فاقد هر گونه ارزش و اعتبار قانونی است و باید حتما در دفاتر اسناد رسمی نیز به ثبت برسد.

سایر

مقالات کلوک
قرارداد-مدیریت-پیمان-ساخت-و-اجرا

مدیریت پیمان

مدیریت پیمان ساخت مدیریت پیمان نوعی قرارداد است که، با توجه به قوانین ذکر شده

شرایط-مشارکت-در-ساخت

مشارکت در ساخت

مشارکت در ساخت مشارکت در ساخت در واقع نوعی قرارداد است که در حوزه پیمانکاری

ویلای-دوبلکس-کلاسیک

ویلای کلاسیک

ویلای کلاسیک یکی از چشمنواز ترین مدل های طراحی و ساخت ویلا ، ویلای کلاسیک

پیمانکاری-ساخت-ساختمان

پیمانکاری ساختمان

پیمانکاری ساختمان جهت اجرای بهتر و سریع تر پروژه های ساختمانی از افراد متخصص و

Kelouk_footer

کلوک با سال ها تجربه در صنعت ساختمان آماده همکاری با شما کارفرمایان محترم می باشد.

شبکه های اجتماعی

Call Now Button