خرید آپارتمان

خرید آپارتمان مقوله ای است که افراد بسیاری در طول زندگی خود با آن مواجه خواهند بود. از آن جایی که در این نوع معامله قرار است وجه قابل توجهی پرداخت شود لازم است نکاتی را در نظر داشته باشید. در این مقاله همراه ما باشید تا با هم به بررسی مهمترین نکات درباره خرید و فروش آپارتمان بپردازیم.

هنگام خرید آپارتمان به چه نکاتی توجه کنیم؟

بررسی ملک از نظر حقوقی مهمترین مرحله در خرید آپارتمان است. باید از اختیار فروشنده برای فروش اطمینان حاصل نمایید و اسناد مربوطه را به دقت بررسی کنید. فردی که در حال معامله با او هستید نباید به هیچ عنوان ممنوع المعامله باشد. به علاوه باید مطابقت مشخصات او را با مشخصات ذکر شده در سند و وکالت نامه را بررسی نمایید.
خرید آپارتمان ورثه ای مستلزم حضور و یا وکالت تمام وراث است. در صورتی که حتی یک نفر از وراث راضی به فروش آپارتمان نباشد معامله قابل انجام نخواهد بود. این مسئله درباره فروش آپارتمان هایی که در مالکیت بیش از یک نفر هستند نیز صدق میکند. حضور تمام وارث (و مالکان) الزامی است. البته حضور وکیل قانونی آن ها نیز کفایت میکند.
آینده نگری را در خرید و فروش آپارتمان فراموش نکنید. لازم است شرایطی را برای فسخ قرارداد از سوی طرفین در نظر داشته باشید تا در صورت بروز هرگونه مشکلی امکان بازپس گیری وجه پرداخت شده را داشته باشید. البته توجه داشته باشید که این شرایط باید در قرارداد ذکر شوند تا سندیت داشته باشند.
برای رسمی شدن معامله و اینکه آپارتمان تحت اختیار شما درآید لازم است اقدام به ثبت سند در دفاتر اسناد رسمی نمایید. البته ثبت در سامانه اسناد و املاک نیز کفایت میکند. بنگاه مشاور املاکی که واسطه میان خرید و فروش است باید مجوز کسب از اتحادیه املاک داشته باشد. چنین دفتری امکان ارائه هولوگرام و کد رهگیری معتبر را دارد.
در خرید آپارتمان توجه داشته باشید که ملک با موارد ذکر شده در سند مطابقت داشته باشد. ممکن است پس از ثبت سند مالکان تغییراتی در آپارتمان ایجاد کرده باشند که برای شما مطلوب نباشد.

مشاوره اختصاصی کلوک

در صورتی که قصد دریافت مشاوره و یا همکاری در پروژهای ساختمانی را دارید ، میتوانید با کارشناسان کلوک تماس بگیرید. شرکت ساختمانی کلوک با تجربه ای ارزشمند و اجرای پروژه های موفق ، آماده پذیرش و همکاری با متقاضیان گرامی می باشد.

شرکت-کلوک

بررسی و بازدید خانه پیش از خرید

این مرحله را میتوان یکی از مهمترین مراحل در خرید دانست. با بازدید است که شما میتوانید آپارتمان مورد پسند و متناسب با بودجه تان را بیابید. اولین نکته در بازدید از آپارتمان توجه به سلیقه فردی تان است. بسیاری منازل نورگیر را ترجیح میدهند در حالی که شاید برای عده ای این مسئله فاقد اهمیت باشد.
زندگی در جهان امروز ما بدون خودرو امکان پذیر نیست. پس لازم است پیش از خرید مطمئن شوید که پارکینگ و محلی امن برای پارک کردن خودرو وجود دارد. حتی اگر در حال حاضر از وسیله نقلیه شخصی استفاده نمیکنید خوب است آینده نگر باشید.

خرید-و-فروش-آپارتمان

سیستم سرمایش و گرمایش آپارتمان یکی از مواردی است که عموما در خرید آپارتمان به آن کمتر توجه میشود. بررسی زیر ساخت های سرمایشی و گرمایشی خانه و اطمینان از سلامت آن ها یکی دیگر از مراحل قابل توجه در بررسی آپارتمان پیش از خرید است.
خانه محل آرامش و امنیت است. پس مهم است در ساعاتی که طی روز در خانه سپری میکنید سکوت در فضا حکمفرما باشد. بررسی این مسئله کار چندان ساده ای نیست. اما در و پنجره های دوجداره تا اندازه زیادی به ایجاد سکوت در فضای خانه کمک میکنند. عایق بودن دیوارها و کف نیز تاثیر به سزایی در کاهش سر و صدای ورودی به آپارتمان دارد. بهتر است برای اطمینان از این مسئله نظرات همسایه ها ، به ویژه واحد هایی که دیوار به دیوار اپارتمان مورد نظرتان هستند را جویا شوید.

برخی از

پروژه های کلوک

شما می توانید در پایین برخی از پروژه های شرکت ساختمانی ، کلوک را مشاهده کنید.

پروژه-بام-پونک-کلوک
پروژه ساختمان سازی بام پونک
پروژه-زعفرانیه-کلوک
پروژه مشارکت در ساخت زعفرانیه
پروژه-خاقانی-کلوک
پروژه مشارکت در ساخت خاقانی
پروژه-سلمانشهر-کلوک
پروژه سلمانشهر
tritium-2
پروژه تریتیوم
پروژه-عظیمیه-کلوک
پروژه عظیمیه
پروژه-گرمدره-شرکت-کلوک
پروژه گرمدره
پروژه-باغ-فیض-شرکت-کلوک
پروژه باغ فیض

نکات و جزئیات مهم در خرید آپارتمان

علاوه بر پارکینگ، انبار و تراس از جمله ضروری ترین ملزومات یک آپارتمان هستند. هرچند امروزه تقریبا تمام آپارتمان ها از انباری و تراس بهره مند هستند اما اگر ملک مورد نظر شما فاقد چنین امکاناتی است بهتر است گزینه های دیگر را نیز بررسی کنید. البته ممکن است آپارتمان جایگزین هایی برای این موارد داشته باشد. به عنوان مثال در خرید آپارتمان بدون تراس دسترسی به پشت بام را داشته باشید.
توجه داشته باشید که مالک به هیچ عنوان نمیتواند به شما قول استفاده انحصاری از مشاعات ساختمان همانند راه پله و پشت بام را دهد. پس در این باره با همسایه ها نیز به توافق برسید و از صحت و سقم ادعای مالک اطمینان حاصل نمایید.
سلامت کلید های برق، دستگیره های در، شیرآلات، سینک های ظرفشویی و روشویی را حتما چک کنید. این موارد با وجود جزئی بودن بسیار با اهمیت هستند. چرا که هم تعویض آن ها هزینه بر است و هم انرژی زیادی در صورت خراب بودن از شما و خانواده تان خواهد گرفت.

خرید-آپارتمان

خرید و فروش آپارتمان در شهرهای بزرگ کشور

خرید آپارتمان در شهرهای بزرگی مانند تهران کمی پیچیده تر است. در چنین شهرهایی باید توجه داشته باشید که منطقه مورد نظر چند روز در سال دچار آلودگی هواست. مناطق آلوده به هیچ عنوان برای کسانی که مشکلات تنفسی دارند و کودکان مناسب نیست.
همچنین باید میزان شلوغی محله مورد نظرتان را بسنجید. شلوغ بودن محله سبب میشود تا جای پارک برای شما و میهمانان تان مهیا نباشد. به علاوه ممکن است رفت و آمد به منزل تان را دشوار سازد و در ساعات مختلف شبانه روز، سر و صدا آرامش شما را سلب کند.
بهتر است برای با خبر شدن از میزان ترافیک در مسیرهای منتهی به منزل تان، ساعت های اوج شلوغی را برای بازدید انتخاب کنید.
دسترسی یکی دیگر از موارد قابل توجه پیش از خرید آپارتمان در چنین شهرهایی است. مدرسه، محل کار، مسجد، بازار و مرکز خرید، مراکز بهداشتی و درمانی و … از جمله مهمترین بخش های یک شهر هستند. آپارتمان مورد نظرتان باید دسترسی مناسبی به این بخش ها داشته باشد.
دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی همچون مترو در شهرهای بزرگی مانند تهران بسیار حائز اهمیت است. هر چند بررسی تمام این موارد ممکن است زمان بر باشد و انرژی زیادی طلب کند اما در نهایت خریدی لذت بخش را تجربه خواهید کرد.

سایر نکات خرید و فروش آپارتمان

توجه داشته باشید که ملک انتخابی شما باید با بودجه ای که در نظر دارید متناسب باشد. در صورتی که بودجه کافی را ندارید باید به فکر دریافت وام مسکن باشید. اگر آپارتمانی بیشتر شرایط مورد نظرتان را داراست بهتر است از مشکلات جزئی چشم پوشی کنید. هر چه امکانات یک آپارتمان کامل تر باشد و هرچه منطقه ای که ساختمان در آن قرار گرفته است از نظر دسترسی و آرامش غنی تر باشد، قیمت آپارتمان بالاتر است.

نکات-خرید-آپارتمان

پرسش و پاسخ

بررسی ملک از نظر حقوقی ، امکانات و ویژگی های آپارتمان از قبیل نورگیر بودن ، داشتن پارکینگ و انباری ، مدت سال ساخت و شرایط محله از جمله نکات مهم می باشد.

بهتر است تا حد امکان از شرایط همسایه ها نیز مطلع باشید. همسایه های پر رفت و آمد ، شلوغ و بد خلق آسایش شما را برهم خواهد زد.

سایر

مقالات کلوک
اجرای-سقف-وافل

پیمانکار سقف وافل

پیمانکار سقف وافل سقف وافل جزو سازه‌های ساختمانی نوظهوری است که برای ساخت‌وساز سقف‌هایی با

Kelouk_footer

کلوک با سال ها تجربه در صنعت ساختمان آماده همکاری با شما کارفرمایان محترم می باشد.

شبکه های اجتماعی

Call Now Button