تورم ملک

تورم ملک واژه ایست که امروزه بسیار به گوش میخورد. به همین دلیل در این مقاله سعی داریم تا اطلاعاتی را به صورت ساده و صریح در خصوص تورم در اختیار شما قراردهیم. برای آشنایی بیشتر با مفهوم این عبارت همراه ما باشید.

تورم ملک به چه معناست؟

تورم برای بسیاری از افراد یادآور مشکلات مالی شان است. به صورت دقیق تر لفظ تورم نشان دهنده مواردی همچون کاهش ارزش پول و کاهش قدرت خرید افراد چه در زمینه کالاهای اساسی و چه در زمینه ملک است. این گرانی های خارج از چهارچوب و بی قاعده همه از تبعات تورم در بخش ملک هستند. در هنگام بروز تورم کالاها و املاک بی دلیل افزایش قیمت خواهند داشت. نرخ تورم املاک همچنین نشان از ارزش پول ملی یک کشور دارد.

مشاوره اختصاصی کلوک

در صورتی که قصد دریافت مشاوره و یا همکاری در پروژهای ساختمانی را دارید ، میتوانید با کارشناسان کلوک تماس بگیرید. شرکت ساختمانی کلوک با تجربه ای ارزشمند و اجرای پروژه های موفق ، آماده پذیرش و همکاری با متقاضیان گرامی می باشد.

شرکت-کلوک

تورم ملک به زبان ساده

تورم را در لغت به معنی باد کرده یا دمیده شده میدانند. در تورم ملک قیمت خانه، زمین، آپارتمان و هرگونه ملکی به صورت فزاینده ای بالا میرود. تا جایی که ممکن است بسیاری از افراد جامعه حتی امکان تهیه مسکن را هم نداشته باشند. در تورم قیمت های بدون هیچ توجیهی بالا میروند. تورم یا inflation به دلیل افزایش قیمت در یک بازه زمانی مشخص به وجود میاید و سبب از میان رفتن تعادل در بازار ملک و املاک خواهد شد.

تعریف تورم ملک

افزایش قیمت مسکن و املاک به صورت سالانه تقریبا در تمام کشورهای دنیا رخ میدهد. اما تورم همیشه نرخ مثبت ندارد و افزایشی نیست. ممکن است گاها این تورم منفی بوده و سبب کاهش قیمت در حوزه املاک و یا سایر زمینه ها شود.
تورم و افزایش قیمت مسکن برروی اجاره بها نیز تاثیر خواهد داشت. به همین دلیل سالانه تقریبا در تمام شهرهای کشور نرخ اجاره ها با افزایش قابل توجهی رو به روست. رکود بازار مسکن یکی از نتایج تورم است. رکورد به معنای ساکن ماندن بازار و کاهش میزان خرید و فروش است.

تورم-ملک-چیست

مقابله با رکود

توجه داشته باشید راهکارهایی برای خروج از رکود و شکستن میزان تورم وجود دارد که برخی از آن ها در برنامه کاری دولت های مختلف گنجانده شده اند. از جمله این راهکارها میتوان به تعیین مالیات برای خانه های خالی و ساخت مسکن برای قشر آسیب پذیر جامعه اشاره نمود.
در صورتی که صاحبان خانه های خالی مجبور به انتخاب میان پرداخت مالیات و اجاره دادن خانه هایشان شوند، احتمالا بسیاری تصمیم به اجاره دادن منازل خالی از سکنه خواهند کرد. در این صورت است که عرضه و تقاضای مسکن به نسبت متعادلی خواهند رسید و بازار مسکن تاحدودی از رکود در می آید. تصویب این قانون همچنین میتواند سبب کاهش نرخ تورم گردد.
این مسئله در خصوص ساخت واحدهای آپارتمانی جدید، به منظور کمتر کردن تقاضا نیز صدق میکند. چرا که با افزایش عرضه در هر زمینه ای تقاضا کاهش میابد و کاهش تقاضا سبب کم شدن قیمت ملک خواهد شد.
البته که تورم فقط منازل مسکونی و آپارتمان ها را شامل نمیشود و دامنه گسترده تری را در بر میگیرد. اما این بخش بیشترین تاثیر را برروی زندگی افراد جامعه خواهد داشت؛ چرا که نیاز به مسکن جزء نیازهای اولیه انسان است.

برخی از

پروژه های کلوک

شما می توانید در پایین برخی از پروژه های شرکت ساختمانی ، کلوک را مشاهده کنید.

پروژه-بام-پونک-کلوک
پروژه ساختمان سازی بام پونک
پروژه-زعفرانیه-کلوک
پروژه مشارکت در ساخت زعفرانیه
پروژه-خاقانی-کلوک
پروژه مشارکت در ساخت خاقانی
پروژه-سلمانشهر-کلوک
پروژه سلمانشهر
tritium-2
پروژه تریتیوم
پروژه-عظیمیه-کلوک
پروژه عظیمیه
پروژه-گرمدره-شرکت-کلوک
پروژه گرمدره
پروژه-باغ-فیض-شرکت-کلوک
پروژه باغ فیض

شاخص تورم ملک

در تمام کشورها تغییرات قیمت املاک اندازه گیری میشود. به این تغییرات اندازه گیری شده شاخص تورم گفته میشود. راه های مختلفی برای محاسبه شاخص تورم وجود دارد. رگرسیون هدانیک، شاخص میانگین و شاخص فروش های تکرار شونده از معروف ترین متدولوژی های قابل بکارگیری برای محاسبه شاخص تورم ملک هستند.
البته هر کشوری شاخص تورم را به صورت منحصر بفردی محاسبه میکند. در کشور ما شاخص تورم املاک ، که در بازه های زمانی مشخص توسط بانک مرکزی محاسبه میگردد، قابل استناد میباشد. شاخص معاملات مسکن توسط بانک مرکزی به صورت ماهانه منتشر میشود.
شاخص تورم سبب قابل پیش بینی شدن میزان افزایش قیمت ها میشود. موارد متعددی در تعیین این شاخص نقش دارند. اگر ملک از نوع واحد های مسکونی و تجاری باشد مواردی همچون سال ساخت، متراژ و امکانات سازه در نظر گرفته میشود. اما اگر ملک مورد نظر زمین باشد تنها متراژ و محلی که زمین در آن قرار گرفته است شاخص های مهم و قابل توجه خواهند بود. همانطور که پیشتر نیز ذکر شد این شاخص ها توسط بانک مرکزی مشخص میشوند.
با در دست داشتن اطلاعات درباره شاخص تورم مسکن میتوانید تغییرات احتمالی قیمت را برآورد کنید. با این کار احتمال ضرر و زیان مالی با توجه به نرخ تورم املاک بسیار کم خواهد بود.

نمودار-تورم-ملک

نرخ تورم ملک

گفتیم که افزایش بدون پشتوانه سطح قیمت ها را تورم گویند. نرخ تورم ملک شاخصی است که محاسبه آن در مدت زمان معینی انجام میشود. این نرخ همچنین شاخصی برای نمایش قدرت خرید ملک و ارزش پول است. تغییراتی که در شاخص قیمت به وجود میایند نرخ تورم را برای مصرف کننده مشخص خواهند کرد. نرخ تورم میتواند به صورت هفتگی، ماهانه و سالیانه محاسبه شود.
بهایی که در هر بازه زمانی برای تهیه ملک ، اجاره و یا خرید آن پرداخت میشود مهمترین عامل در تعیین نرخ تورم ملک است.

نمودار تورم ملک

در سالهای اخیر تورم افزایش پیدا کرده است. به بیان ساده تر این میزان تورم سبب افزایش قیمت مسکن در یک سال گذشته شده است. البته این مسئله به تنهایی سبب رکود بازار مسکن نیست. کاهش عرضه و به دنبال ان کمتر شدن معاملات یکی دیگر از دلایل سکون و رکود در بازار است.
نمودار تورم به روش های متفاوتی رسم میشود. یکی از این روش ها نمایش میزان تورم در بخش ملک در هر شهر به صورت مجزاست. در این روش با استفاده از نمودار میله ای نرخ تورم را در همه شهرها به نمایش در می آید. البته در رسم این نمودار، اولویت با شهرهایی است که نرخ تورم در آن ها تغییرات اساسی داشته است.

نرخ-تورم-ملک

کلام آخر

مطالعه در خصوص نرخ تورم میتواند اطلاعات مفید و موثری به شما در خصوص تغییراتی که ممکن است در بازار مسکن ایجاد شود، بدهد. به همین دلیل توصیه میکنیم پیش از انجام هرگونه معامله و یا خرید و فروش مسکن ابتدا از شاخص تورم و نرخ تورم ملک با خبر شوید. با این کار معامله و سرمایه گذاری شما با سود بیشتر و ریسک کمتری به سرانجام خواهد رسید.

سایر

مقالات کلوک
مجری-سفت-کاری

پیمانکار سفت کاری

سفت کاری ساختمان برای احداث یک ساختمان مراحل و قسمت های مختلفی وجود دارد. اولین

زیرسازی-نما-ساختمان

زیر سازی نما

زیرسازی نما زیرسازی نما در واقع عملیاتی است که باید برای اجرای برخی از نماها

پیمانکار-سقف-یوبوت

مجری سقف یوبوت

مجری سقف یوبوت با توجه به پیشرفت مصالح و نیازهای افراد به ساخت سازه های

قانون-تهاتر-ملک

تهاتر ملک

تهاتر ملک معاملات ملک در بازار امروز روش های گوناگونی دارند. تهاتر ملک نیز یکی

Kelouk_footer

کلوک با سال ها تجربه در صنعت ساختمان آماده همکاری با شما کارفرمایان محترم می باشد.

شبکه های اجتماعی

Call Now Button