تعریف نما در صنعت ساختمان

بخش بیرونی ساختمان را نما در صنعت ساختمان می گویند. طراحی نما در صنعت ساختمان سازی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. زیرا نمای یک ساختمان تعیین کننده چارچوب قرارگیری دیگر اجزای ساختمان می باشد. از طرفی از دیرباز برخی از نماها قدمت تاریخی دارند. از طرفی نماهای ساختمانی در زیبایی شناسی شهر نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشند. در ادامه قصد داریم شما را با تعریف نما در صنعت ساختمان سازی بیشتر آشنا کنیم.

وظایف نما در صنعت ساختمان

نماها در ساختمان سازی وظایف مختلفی دارند. که در ادامه به صورت مجزا به بررسی هر کدام از وظایف نما در صنعت ساختمان، خواهیم پرداخت.

1 - حفاظت از بنا

از مهمترین وظایف بنا در صنعت ساختمان سازی، حفاظت از کلیت بنا می باشد. عوامل بیرونی زیادی برای انسان خطر آفرین می باشند. مانند حیوانات موذی، عوامل محیطی و آب و هوایی و انسان های مزاحم و … .که نمای ساختمان از انسان ها در برابر این عوامل محافظت می نماید. دیوارهای خارجی از استحکام و مقاومت بسیار بالاتری نسبت به دیوارهای داخلی برخوردار می باشند. به طور کلی نما دیوارهایی محکم و یکپارچه هستند که، انسان های ساکن ساختمان را از هر گونه عوامل مزاحم و ناراحت کننده ای محافظت می نماید.

تعریف-نما

2 - زیبایی شناسی شهر

با توجه به افزایش جمعیت در شهرهای بزرگ و پیشرفت تکنولوژی، صنعت ساختمان سازی در تمامی شهرها مخصوصا شهرهای بزرگ رشد بیشتری نموده است. ساختمان های بلند مرتبه جای درخت و رودخانه ها را گرفته اند. و نمای کلی شهر را تعداد زیادی از نمای ساختمان ها در برگرفته است.

با گسترش صنعت ساختمان سازی، سبک های مختلف نماسازی اهمیت بیشتری پیدا کردند. به همین دلیل ظاهر نماهای ساختمان، تاثیر بسیار زیادی در زیبایی محله ها و شهرها دارند. به طور مثال در یک محله ترجیح مهندسان ساخت بناهایی با نمای هماهنگ با دیگر ساختمان های محله می باشد. تا در زیبایی محله نیز موثر باشند.

مشاوره اختصاصی کلوک

در صورتی که قصد دریافت مشاوره و یا همکاری در پروژهای ساختمانی را دارید ، میتوانید با کارشناسان کلوک تماس بگیرید. شرکت ساختمانی کلوک با تجربه ای ارزشمند و اجرای پروژه های موفق ، آماده پذیرش و همکاری با متقاضیان گرامی می باشد.

شرکت-کلوک

3 - معرفی بنا

از دیگر وظایف نما در صنعت ساختمان سازی، می توان به معرفی هویت بنا توسط نما اشاره نمود. نماها تعیین کننده عظمت و شکوه یک بنا می باشند. همچنین شما با توجه به نمای یک ساختمان می توانید به هویت و کاربری بنا پی ببرید. از آنجایی که لباس انسان نشانه ای از سلیقه و میزان ثروت افراد است. نمای ساختمان نیز نشان دهنده میزان زیبایی شناسی مالک و قیمت بنا می باشد. به طور کلی نماها معرف سبک به کار رفته در بناها و معرفی فرهنگ هر کشوری نیز می باشند.

4 - ایجاد ارتباطات

در بالا گفته شد که مهمترین وظیفه نما در صنعت ساختمان، محافظت از انسان ها در برابر عوامل بیرونی می باشد. اما در عین حال نما باید بتواند رابطی میان انسان ها و فضای بیرون از ساختمان نیز باشد. زیرا انسان ها علاوه بر چهار دیواری به صورت اختیاری و خصوصی، نیاز به نور، تهویه و رفت و آمد به بیرون از ساختمان نیز دارند. نماها علاوه بر تهیه نور و تهویه توسط پنجره ها، درب های اصلی را رابطی میان انسان ها و فضای بیرون از ساختمان شامل می شوند.

سایر

مقالات کلوک
مجری-سقف-بابلدک

سقف بابل دک

سقف بابل دک سقف بابل دک یا همان سقف عرشه حبابی رویکردی جدید در به

قرارداد-مدیریت-پیمان-ساخت-و-اجرا

مدیریت پیمان

مدیریت پیمان ساخت مدیریت پیمان نوعی قرارداد است که، با توجه به قوانین ذکر شده

اسکلت-بتنی-متری-چند

هزینه ساخت اسکلت بتنی

هزینه اسکلت بتنی فوندانسیون، سقف، مقدار میلگرد مصرف‌شده را باید جزو فاکتورهایی بدانیم که تأثیر

Kelouk_footer

کلوک با سال ها تجربه در صنعت ساختمان آماده همکاری با شما کارفرمایان محترم می باشد.

شبکه های اجتماعی

Call Now Button