مجری روف گاردن

در دنیای مدرن امروز فضای سبز و باز در خانه ها کم تر دیده می شود. معمولاً به علت آپارتمان‌ نشینی از این نعمت محروم هستیم. روف گاردن ایده جدیدی بوده که بر پایه سقف سبز روی پشت بام و تراس های خانه های آپارتمانی انجام می ‌شود. به بیان ساده تر شما می توانید با استفاده از این ایده، فضای سبز زیبایی روی پشت بام منزل خود ایجاد کنید. استفاده از روف گاردن در ایران هنوز جا نیفتاده است؛ اما در سال های اخیر در معماری بسیاری از آسمان خراش ها، هتل های بزرگ و برج های مسکونی دنیا المان جدید ایجاد شده است که چهره شهر را دگرگون کرده و این فضا ها را در جایگاه مناسبی برای علاقه ‌مندان به محیط زیست قرار داده است. در ادامه قصد داریم تا به طور کامل به ویژگی های مجری روف گاردن پرداخته و آن را مورد بررسی قرار دهیم.

مشاوره اختصاصی کلوک

در صورتی که قصد دریافت مشاوره و یا همکاری در پروژهای ساختمانی را دارید ، میتوانید با کارشناسان کلوک تماس بگیرید. شرکت ساختمانی کلوک با تجربه ای ارزشمند و اجرای پروژه های موفق ، آماده پذیرش و همکاری با متقاضیان گرامی می باشد.

شرکت-کلوک

روف گاردن

روف گاردن که به آن تراس گاردن یا بام باغ نیز گفته می‌شود؛ فضای سبز طراحی شده بوده که آن را در فضا های بدون استفاده ساختمان مانند تراس یا پشت بام احداث می ‌کنند. این نوآوری جدید می ‌تواند با ارزش های اجتماعی، زیبایی شناسی و فرهنگی در شرایط زیست محیطی در حال حاضر فضای سبزی را که بافت شهری آن را از دست داده زنده کرده و باعث پایداری محیط، بهبود سلامت جسمی و روانی ساکنین و همچنین بهتر شدن کیفیت زندگی شود. استفاده از پوشش گیاهی در خانه روی صرفه جویی در مصرف انرژی به وسیله جلوگیری از هدر رفتن گرما تاثیر زیادی می‌ گذارد. در فصل‌ های سرد سال نیز نور آفتاب جذب باغچه های تعبیه شده در پشت بام شده و محیطی خصوصی و دنج را جهت استراحت، پرورش گیاهان و پذیرایی به وجود می آورد.

انواع روف گاردن

یکی از انواع روف گاردن، بام باغ گسترده می باشد. در این نوع کشت گیاهان با روش های کمی صورت می گیرد. همچنین کاشت این روف گاردن بسیار سطحی بوده و ضخامت خاک آن حداکثر ۲۰ سانتی متر می باشد. این نمونه گسترده بوده و نسبت به دیگر انواع بام باغ ها از قیمت مناسبی برخوردار است. این نوع گیاهان و چمن را با پوشش سطحی و کم ارتفاع در خود رشد می دهد. نوع دیگر روف گاردن ها بام باغ نیمه متمرکز می باشد. این نوع شامل کشت گیاهان با حجم ریشه بیش تر و عمق بالای ۳۰ سانتی متر تا ۱ متر می باشد. در این نوع گیاهان بوته ای مثل هندوانه، توت فرنگی و گیاهان دارویی مثل پونه و غیره و چمن قابل کشت بوده و فقط باید در طراحی سازه وزن مورد نظر را ایجاد کنید.

نوع دیگری که آخرین می باشد؛ بام باغ متمرکز است. در این نوع، از خاک با حجم ارتفاع زیاد استفاده می گردد. قیمت روف گاردن با این ویژگی در مقایسه با مدل های دیگر بیشتر می باشد و فقط ساختمان های معروف و بزرگ از پس هزینه ‌های آن بر می ‌آیند. توجه داشته باشید که در این نوع، انواع گیاهان زینتی، گل ها و درختان کاشته می شوند. این نوع روی پشت بام ساختمان های بزرگ و گسترده استفاده شده و مسیر هایی جهت قدم زدن و نیمکت هایی برای استراحت نیز در آن طراحی می شود.

مجری-روف-گاردن

اجرای روف گاردن

در مراحل ساخت بام سبز چه روف گاردن ساده باشد و چه روف گاردن سنتی باید نکاتی مورد توجه قرار گیرد. برای نمونه می توان به انتخاب خاک برای بام باغ اشاره کرد که بسیار حائز اهمیت می باشد. این خاک باید وزن کمی داشته و توانایی جذب آب در آن بالا باشد. البته فراموش نکنید که خاک مد نظر باید از کود برای تغذیه مناسب گیاهان غنی باشد. یکی دیگر از آیتم هایی که در اجرای روف گاردن بسیار مهم است تقسیم وزن در آن می باشد. این عامل موجب افزایش فشار روی پشت ‌بام خواهد شد. پس ساخت آلاچیق روف گاردن یا باغچه ها باید با محاسبات دقیق صورت گیرد تا بتوان اضافه وزنی که ناشی از آن می شود را برطرف نمود. یکی از محور های مهم بام سبز ، ایزولاسیون می باشد. این مورد بسیار مناسب است و از عبور آب به فضایی که زیرین به خوبی جلوگیری می نماید. این مرحله باید با دقت فراوانی صورت گیرد.

مزیت های روف گاردن ساده و سنتی

روف گاردن مزیت های بسیاری دارد که در این قسمت می خواهیم به آن ها بپردازیم. به طور نمونه می ‌توان به گسترش فضای سبز، کاهش آلودگی هوا، کاهش اثرات گرمایی، کنترل دمای شهری، تولید غذا، کاهش دی اکسید کربن آن، افزایش عمر بام، زیبا سازی منظر شهری، کاهش بار سیستم های مجاری فاضلاب، عایق صوتی، کاهش انتقال حرارت از طریق ذخیره انرژی ساختمان، حفظ رطوبت هوا، فتوسنتز گیاهان، بیش تر شدن ظرفیت گرمایی بام، بهزیستی و سلامتی، صرفه جویی اقتصادی و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

همان طور که مشاهده کردید مزیت های بام سبز بسیار زیاد است. البته توجه داشته باشید که روف گاردن مانند هر مورد دیگری معایب مخصوص به خود را دارد که برای نمونه می ‌توان به وزن وارد شده بر ساختمان اشاره کرد. این وزن می ‌تواند شامل آلاچیق روف گاردن ، مبلمان، وزن گیاهان و غیره باشد. همچنین می توان گفت که این وضع در طول فصل های بارندگی به علت آب ذخیره شده در خاک با رشد گیاه افزایش پیدا می کند. بام سبز فشار سنگینی روی هزینه تامین آب ساختمان ایجاد می کند. اگر هیچ خروجی آبی روی سقف وجود نداشته باشد بهتر است که آن را در پشت بان نصب کنید.

برخی از

پروژه های کلوک

شما می توانید در پایین برخی از پروژه های شرکت ساختمانی ، کلوک را مشاهده کنید.

پروژه-بام-پونک-کلوک
پروژه ساختمان سازی بام پونک
پروژه-زعفرانیه-کلوک
پروژه مشارکت در ساخت زعفرانیه
پروژه-خاقانی-کلوک
پروژه مشارکت در ساخت خاقانی
پروژه-سلمانشهر-کلوک
پروژه سلمانشهر
tritium-2
پروژه تریتیوم
پروژه-عظیمیه-کلوک
پروژه عظیمیه
پروژه-گرمدره-شرکت-کلوک
پروژه گرمدره
پروژه-باغ-فیض-شرکت-کلوک
پروژه باغ فیض

دیزاین روف گاردن

پیش از طراحی بهتر است مساحت محیط مورد نظر خود را اندازه گیری نمایید. بعد با توجه به بودجه‌ ای که دارید به اجرای روف گاردن در پشت بام منزل خود اقدام نمایید. یکی از مهم ترین نکات در مراحل ساخت ، انتخاب پوشش گیاهی مناسب می باشد. بعد از کاشت گیاه به میزان رشد ریشه گیاه، میزان تابش مستقیم نور خورشید، وزش باد های شدید و مقاومت گیاهان مقاوم به گرما توجه کنید. بعد گیاه را برای کاشت انتخاب نمایید. در این مورد از کاشت درختانی که در همه روز های سال سبز هستند غافل نشوید. شما می توانید با کاشت گیاهان گلدانی طرح ‌های زیادی را در بافت باغچه روف گاردن سنتی و یا ساده ایجاد نمایید.

قیمت روف گاردن

یکی از عوامل بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید قیمت روف گاردن می باشد که به عوامل مختلفی بستگی دارد. به طور مثال شما ممکن است از گیاهان بسیار متنوعی در همه روز های سال استفاده کنید یا می توانید کف بام سبز خود را از سنگریزه های سفید، ماسه یا شن پر کنید. همه این موارد روی قیمت روف گاردن تاثیر می‌ گذارند. آلاچیق نیز یکی از محبوب ترین عناصر در طراحی بوده که می توانید برای ایجاد حس آرامش در این فضا از آن استفاده کنید. همچنین مبلمان مخصوص باغ در فضای بام از ایده ‌های کاربردی بوده که می توانید از آن بهره ببرید. توجه داشته باشید که طراحی نور پردازی اهمیت زیادی دارد. هر شخص می تواند از بسیاری از ایده ها برای فضای باغچه خود استفاده کند.  این موارد قیمت‌های مختلفی دارند و می ‌توانند در ایجاد بام سبز هزینه های متفاوتی ایجاد کنند.

نگه داری از بام سبز

نگه داری از روف گاردن موضوع بسیار مهمی است و یکی از مهم ترین موانع ایجاد آن محسوب می‌شود. پیش از طراحی و ساخت ، حتماً به برنامه نگه داری آن فکر کنید. علت این امر این است که همه روف گاردن ها به نگه داری احتیاج دارند. تمام ساختمان ‌های تجاری که به با سبز مجهز هستند به بررسی حداقل دو بار در سال احتیاج دارند. نگه داری و تعمیر در سال به نوع آن بستگی دارد. برخی از فاکتور هایی که باید در طول نگه داری مورد توجه قرار گیرند؛ شامل جلوگیری از انسداد زه کشی و رشد گیاهان و داشتن سیستم های محافظت در مقابل سقوط می باشد. علت این امر این است که تعمیر و نگه داری در لبه پشت بام صورت می گیرد. همچنین استفاده از کود روف گاردن باید به حداقل برسد. علت این است که سطح بالای آن امکان دارد به افزایش سطح مواد مغذی منجر گردد که ممکن است بر کیفیت آب تاثیر بدی بگذارد.

بهترین مجری روف گاردن

امروزه در بسیاری از ساختمان های مدرن و بزرگ به خلق باغی کوچک روی بام نیاز است که روف گاردن بهترین راه برای رجوع به طبیعت در زندگی شهری می باشد. علت این امر این است که با توجه به پیشرفت شهر نشینی و با حضور ساختمان ها و برج های بلند فضای قابل دسترس جهت محوطه سازی کم شده و به ساخت این فضا تحت عنوان بام سبز در فضا های اندک و شهرک های صنعتی مانند تهران احتیاج است. یکی از مباحث مهم مربوط به اجرای روف گاردن می باشد. در ابتدا برای این کار باید سطح پشت ‌بام خوبی داشته باشید و اگر ندارید به تعمیر آن بپردازید؛ بعد از آن برای پیاده سازی مراحل بعدی اقدام نمایید. لازم است که به اندازه کافی خاک جهت کاشت چمن و سایر گل و گیاهان در پشت بام تعبیه گردد. برخی از افراد ممکن است جهت طراحی از کاشت چمن مصنوعی استفاده کنند. به این منظور مشکل آماده سازی خاک برای کاشت چمن طبیعی برای رسیدگی های بعدی آن از بین می رود. پس با استفاده از چمن مصنوعی در بام سبز می توانید برخی از مشکلات را برطرف کنید.

در طراحی روف گاردن های امروزی فاکتور های زیادی می توانند مد نظر قرار گیرند. برای نمونه می توان به طراحی آبنما در آن اشاره کرد. به طور کلی می توان گفت که همه چیز به درخواست مشتری و پتانسیل‌ های فضا بستگی دارد. یکی از مباحث مهم در این زمینه، نورپردازی می باشد که از اهمیت بالایی برخوردار است. توجه داشته باشید که روف گاردن باید در زمان تاریکی شب روشن باشد. پس به نور پردازی خوبی احتیاج دارید. اغلب برای بام های سبز و برای حفاظت از گل و گیاهان کاشته شده از سقف های از پیش ساخته نیمه آماده استفاده می گردد. شما می توانید به راحتی یک بستر و پلتفرم کامل را برای اجرای نور پردازی داشته باشید. برای طراحی و اجرای روف گاردن حتماً باید از مجری روف گاردن متخصص در این زمینه بهره گیرید. کلوک از برترین شرکت های فعال در زمینه محوطه سازی و ساخت بام سبز می باشد.

پرسش و پاسخ

عواملی نظیر گیاهان بکار رفته ، کفپوش مورد استفاده ، وجود آلاچیق ، نور پردازی اختصاصی و … از جمله این موارد می باشد.

شرکت ساختمانی کلوک با تجربه ای ارزشمند و کادری مجرب ، آماده پذیرش پروژه های کارفرمایان گرامی می باشد. حفظ ایمنی و سلامت، رعایت حقوق شهروندی، اعتماد، همکاری و تعهد از جمله نکات عملکرد کلوک می باشد.

سایر

مقالات کلوک
اسکلت-بتنی-متری-چند

هزینه ساخت اسکلت بتنی

هزینه اسکلت بتنی فوندانسیون، سقف، مقدار میلگرد مصرف‌شده را باید جزو فاکتورهایی بدانیم که تأثیر

پیمانکار-سقف-یوبوت

مجری سقف یوبوت

مجری سقف یوبوت با توجه به پیشرفت مصالح و نیازهای افراد به ساخت سازه های

مجری-سفت-کاری

پیمانکار سفت کاری

سفت کاری ساختمان برای احداث یک ساختمان مراحل و قسمت های مختلفی وجود دارد. اولین

Kelouk_footer

کلوک با سال ها تجربه در صنعت ساختمان آماده همکاری با شما کارفرمایان محترم می باشد.

شبکه های اجتماعی

Call Now Button