مراحل پیمانکاری ساختمان، از صفر تا صد

در قدم اول باید گفت، مراحل پیمانکار ساختمانی یک شرکت، کار تعدادی متخصص در زمینه های مختلفِ ساختمانی است، که وظیفه اجرای پروژه را براساس نظر و خواست کارفرما بر عهده دارد.  در صورتی که افراد با تخصص های مختلف در پروسه ی مراحل پیمانکاری ساختمان حضور داشته باشند، دانش تخصصی آنان برای پیشبرد پروژه بسیار مفید خواهد بود. تخصص هایی که برای یک شرکت پیمانکاری ساختمان نیاز است، فقط محدود به رشته ی عمران نمی شود؛ بلکه رشته های دیگری مانند: رشته برق، کشاورزی ، مکانیکی، طراحی و نقشه برداری نیز در مراحل پیمانکاری ساختمان باید مورد استفاده قرار بگیرند.

مشاوره اختصاصی کلوک

در صورتی که قصد دریافت مشاوره و یا همکاری در پروژهای ساختمانی را دارید ، میتوانید با کارشناسان کلوک تماس بگیرید. شرکت ساختمانی کلوک با تجربه ای ارزشمند و اجرای پروژه های موفق ، آماده پذیرش و همکاری با متقاضیان گرامی می باشد.

شرکت-کلوک

مراحل پیمانکاری ساختمان

بعد از انتخاب شرکت پیمانکار، باید میان کارفرما و پیمانکار قراردادی منعقد شود. هر قرارداد پیمانکاری شامل دو بخش می باشد:

  1. بخش عمومی قرارداد حاوی کلیت توافقات میان کارفرما و پیمانکار ساختمانی.
  2. بخش خصوصی قرارداد که حاوی بندهایی در جهت تکمیل بخش عمومی، می باشد.

با انعقاد قرارداد، وظایف و مسئولیت های هر دو طرف و مراحل پیمانکاری ساختمان مشخص می گردد. همچنین باید میان کارفرما و پیمانکار، توافقنامه و ضمانتنامه ای مبنی بر اجرای درست مراحل پیمانکاری ساختمان امضا شود تا در صورت تخطی هریک از طرفین نسبت به مواد قرارداد، روند ادامه پروژه مشخص گردد. یکی دیگر از ملزومات مهم در هنگام عقد قرارداد، تعیین زمان بندی انجام پروژه می باشد. با مشخص شدن روند کلی پروژه و زمان انجام هر یک از بخش های ساخت و ساز، مراحل پیمانکاری ساختمان تکمیل تر می شود.

مراحل-پیمانکاری

باید توجه داشت علاوه بر مسئولیت های پیمانکار، کارفرما نیز دارای وظایفی است. در مراحل پیمانکاری ساختمان، کارفرما تعیین مدیر طرح را برعهده دارد و این امر موجب می شود، شخصی حقوقی مدیریت اجرای پروژه را در دست بگیرد. استراتژی های مدیریت پیمانکاری پروژه از اهمیت زیادی برخوردار است،  زیرا در نهایت موجب تحقق مزایای اقتصادی مورد انتظار، رضایت مندی دو طرف در اجرای پروژه و پاسخگویی به نیازهای پروژه می شود. برای نظارت بر اجرای درستِ پروژه طبق مفاد تعیین شده، مهندس ناظر نیز از سوی کارفرما به پیمانکار معرفی می گردد.

برخی از

پروژه های کلوک

شما می توانید در پایین برخی از پروژه های شرکت ساختمانی ، کلوک را مشاهده کنید.

پروژه-بام-پونک-کلوک
پروژه ساختمان سازی بام پونک
پروژه-زعفرانیه-کلوک
پروژه مشارکت در ساخت زعفرانیه
پروژه-خاقانی-کلوک
پروژه مشارکت در ساخت خاقانی
پروژه-سلمانشهر-کلوک
پروژه سلمانشهر
tritium-2
پروژه تریتیوم
پروژه-عظیمیه-کلوک
پروژه عظیمیه
پروژه-گرمدره-شرکت-کلوک
پروژه گرمدره
پروژه-باغ-فیض-شرکت-کلوک
پروژه باغ فیض

آغاز اجرای پروژه

با تکمیل شدن موارد فوق، اجرای پروژه آغاز می شود و مراحل پیمانکاری ساختمان براساس ضوابط و قرارداد های امضا شده حرکت خود را شروع می کند. در این حین باتوجه به اهداف پروژه، هزینه های صورت گرفته و وظایفی که هر شخص بر عهده دارد، هر یک از طرفین به اهداف خود نزدیک تر می شوند: کارفرما به تکمیل پروژه خود و پیمانکار به درآمدی که باید کسب کند. شرکت پیمانکاری کلوک یکی از شرکت های پیمانکاری ساختمان است که مجری سازه های بین المللی نیز می باشد و در انجام مراحل پیمانکاری ساختمان و همچنین عملیات بازسازی و نوسازی، سابقه درخشانی دارد. از دیگر خدمات کلوک می توان به اجرای اسکلت بتنی و همینطور مشارکت در ساخت اشاره کرد.

نکته پایانی در رابطه با مراحل پیمانکاری ساختمان، اصلاحاتی ست که ممکن است در اواسط پروژه انجام گیرد. با توجه به روند پروژه گاهی نیاز به اصلاحات احساس می شود که در این صورت، دو طرف قرارداد باید جلسه ای تشکیل دهند و قوانین و مفاد تنظیم شده را دوباره بررسی نمایند.

برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در تماس باشید

پیمانکاری-ساختمان-صفر-تا-صد

سایر

مقالات کلوک
مجری-سقف-بابلدک

سقف بابل دک

سقف بابل دک سقف بابل دک یا همان سقف عرشه حبابی رویکردی جدید در به

مجری-سفت-کاری

پیمانکار سفت کاری

سفت کاری ساختمان برای احداث یک ساختمان مراحل و قسمت های مختلفی وجود دارد. اولین

پیمانکار-سقف-یوبوت

مجری سقف یوبوت

مجری سقف یوبوت با توجه به پیشرفت مصالح و نیازهای افراد به ساخت سازه های

Kelouk_footer

کلوک با سال ها تجربه در صنعت ساختمان آماده همکاری با شما کارفرمایان محترم می باشد.

شبکه های اجتماعی

Call Now Button