سفت کاری ساختمان

برای احداث یک ساختمان مراحل و قسمت های مختلفی وجود دارد. اولین گام برای آغاز عملیات ساخت و ساز، در قالب فرآیند سفت کاری شروع می شود. به نوعی در این مرحله پایه و اساس ساختمان احداثی به اجرا در می آید؛ بنابراین توجه ویژه به درست انجام شدن کارها در این بخش بسار حایز اهمیت است.

سفت کاری ساختمان در واقع مجموعه کارهایی است که از مراحل ابتدایی ساخت و ساز شروع شده و پس از بنای قالب و اسکلت اصلی ساختمان به پایان می رسد. یک پیمانکار سفت کاری با توجه به قرارداد منعقد شده و نقشه ی طراحی شده برای ساختمان، اجرای تمامی مراحل مربوط به این بخش را طبق برنامه ریزی زمانی پیش می برد.

اگر بخواهیم تفاوت سفت کاری و نازک کاری را به طور خلاصه بیان کنیم، باید بگوییم که مجری سفت کاری در این مرحله عملیات هایی را انجام می دهد که منجر به احداث بنای اصلی ساختمان می شود اما در مرحله نازک کاری عملیات های مربوط به تزئینات و موارد جزیی صورت می گیرد.

مشاوره اختصاصی کلوک

در صورتی که قصد دریافت مشاوره و یا همکاری در پروژهای ساختمانی را دارید ، میتوانید با کارشناسان کلوک تماس بگیرید. شرکت ساختمانی کلوک با تجربه ای ارزشمند و اجرای پروژه های موفق ، آماده پذیرش و همکاری با متقاضیان گرامی می باشد.

شرکت-کلوک

مراحل اجرایی توسط پیمانکار سفت کاری

اگر از ما بپرسند سفت کاری ساختمان شامل چیست ؟ و در طی این مراحل پیمانکار سفت کاری مسئول انجام چه کار هایی است؟ در ابتدا باید قسمت های اصلی یک فرآیند سفت کاری را بشناسیم و به طور ضمنی با کار هایی که در هر مرحله انجام می شود آشنا شویم. با ما همراه باشید تا در ادامه به این موارد بپردازیم.

خاک برداری و گود برداری زمین ساختمان(پی کنی)

مجری سفت کاری در اولین گام با توجه به مساحت ساختمان، تعداد طبقات، نوع کاربری ساختمان و… بعد از مشورت با مهندس ناظر شروع به گود برداری یا همان پی کنی زمین ساختمان می کند. از مهمترین نکات اجرایی سفت کاری ساختمان توجه به ایمنی و سلامت نیروی انسانی، تجهیزات و عدم آسیب به ساختمان های مجاور است. یکی از موارد مهم در این مرحله خاک برداری اصولی برای جلوگیری از خسارت به عواملی است که گفته شد.

پی ریزی ساختمان (قالب بندی ، بتن ریزی ، شناژ بندی)

تقریبا مهمترین مرحله در طی عملیات ها مربوط به این قسمت می شود. پیمانکار سفت کاری در این قسمت باتوجه به محاسبات انجام گرفته توسط مهندسین مربوطه و همچنین جدول سفت کاری ساختمان ، نیرو های مخصوص به قالب بندی را به کار گرفته تا اقدام به آرماتور بندی کنند. دقت و توجه در این بخش اهمیت بسیاری دارد زیرا تمامی نیرو های کششی در ساختمان به وسیله ی میلگرد ها تحمل می شوند.

بعد از انجام آرماتوربندی نوبت به بتن ریزی می رسد. این کار در قدیم توسط نیروهای انسانی و با استفاده از دستگاه های هم زن صورت می گرفت اما امروزه با استفاده از پمپ های بتنی یا همان تاورها انجام می گیرد. تا این بخش مطابق گزارش سفت کاری ساختمان کار پایه ای یا همان شالوده ی پروژه ی ما انجام گرفته است.

سفت-کاری

اسکلت بندی ساختمان

یکی از مسائل قابل توجه هم در استحکام بنای ساختمان و هم در هزینه ی اجرای پروژه ی ساخت و ساز، تعیین نوع اسکلت بتنی یا فلزی ساختمان است. بر فرض اگر از پیمانکارسفت کاری بپرسند که در انجام یک پروژه ساختمانی، سفت کاری متری چند قیمت گذاری می شود، یکی از فاکتور های بسیار تاثیر گذار همین مورد است.

اسکلت فلزی معمولا برای ساختمان هایی با تعداد طبقات بالا انتخاب می شود. در مقابل استفاده از بتن برای پروژه های بسیار بزرگ و ساختمان هایی که نیاز به مقاومت بیشتری دارند مورد استفاده قرار می گیرد.

دیوارچینی

مرحله ی نهایی عملیات سفتکاری ساختمان مربوط به تیغه چینی بنای مورد نظر می شود. در این مرحله بعد از ساخت ستون و سقف های پروژه با توجه به نقشه ی ساختمان، استاد بناها شروع به کشیدن دیوارها می کنند که پس از اتمام تمامی تیغه ها به مرحله ی پایان کار سفت کاری ساختمان می رسیم.

برخی از

پروژه های کلوک

شما می توانید در پایین برخی از پروژه های شرکت ساختمانی ، کلوک را مشاهده کنید.

پروژه-بام-پونک-کلوک
پروژه ساختمان سازی بام پونک
پروژه-زعفرانیه-کلوک
پروژه مشارکت در ساخت زعفرانیه
پروژه-خاقانی-کلوک
پروژه مشارکت در ساخت خاقانی
پروژه-سلمانشهر-کلوک
پروژه سلمانشهر
tritium-2
پروژه تریتیوم
پروژه-عظیمیه-کلوک
پروژه عظیمیه
پروژه-گرمدره-شرکت-کلوک
پروژه گرمدره
پروژه-باغ-فیض-شرکت-کلوک
پروژه باغ فیض

در اجرای یک پروژه، مهمترین عملیات های سفت کاری ساختمان شامل مواردی بود که در بالا اشاره شد؛ البته خود این مراحل نیز می توانند هر کدام به زیر مجموعه های کوچکتری تقسیم شوند و کار اجرای پروژه متناسب با این نحوه ی تقسیم بندی به پیش برود. پس از اتمام تمامی مراحل گزارش سفت کاری ساختمان که توسط پیمانکاری ساخت و ساز تهیه شده و به تایید کارفرما و مهندسین رسیده بود توسط کارفرما با نحوه ی اجرای تمامی عملیات ها و زمان انجام هر مرحله در عمل مقایسه می شود. مراحل بعد از سفت کاری ساختمان نیز شامل نقاشی ، گچ بری ، سرامیک کاری ، تکمیل سرویس بهداشتی و … می شود.

سفت کاری چند درصد ساختمان است؟

در اجرای یک پروژه ساختمانی مراحل بسیار زیادی باید گذرانده شود تا به اتمام پروژه برسیم. اگر مراحل ابتدایی همانند انتخاب زمین مناسب، دریافت مجوزهای لازم از شهرداری و نظام مهندسی، طراحی نقشه ی ساختمان، انتخاب پیمانکارسفت کاری و… را در نظر نگیریم و صرفا به انجام مراحل اجرایی در یک پروژه ساخت و ساز دقت کنیم. ما به طور کلی این مراحل را به دو عملیات سفت کاری و نازک کاری تقسیم می کنیم. با این اوصاف کارهایی که در زمینه ی سفتکاری انجام می پذیرد چیزی حدود 40 تا 50 درصد از انجام یک پروژه را شامل می شوند.

سفت کاری ساختمان متری چند

از مهمترین عوامل در محاسبه قیمت هر متر مربع توسط مجری سفت کاری ، انتخاب نوع اسکلت و شیوه اجرای آن می باشد. بصورت کلی اسکلت های بکار رفته در دو مدل بتنی و فلزی می باشند. بصورت میانگین اسکلت های فلزی قیمت بیشتری نسبت به مدل بتنی دارند. همین موضوع سبب افزایش قیمت سفت کاری با اسکلت فلزی خواهد شد. همینطور عوامل دیگری از قبیل مساحت واحدها ، موقعیت بافت شهری ، تعداد طبقات و … می تواند در تعیین هزینه سفت کاری ساختمان تاثیرگذار باشد.

پیمانکار-سفت-کاری

قرارداد پیمانکاری سفت کاری ساختمان

در قراردادی که بین کارفرما و پیمانکار سفت کاری ساختمان منعقد می شود ، به یکسری نکات اشاره خواهد شد. این نکات شامل مشخصات طرفین ، محل اجرای پروژه ، زمان شروع و مدت زمان تکمیل کار ، مقدار دستمزد و شیوه پرداخت ، نوع اسکلت جهت اجرا ، شرایط فسخ و … می باشد. بستن قرارداد با جزئیات و شرایط مشخص باعث خواهد شد که امکان بروز اختلافات احتمالی کاهش پیدا کند.

کلوک مجری سفت کاری

در پایان باید خاطر نشان کرد که با توجه به نحوه ی اجرای صحیح عملیات ها توسط مجری سفت کاری ، هر چه این مراحل با میزان دقت بالاتر و رعایت اصول مهندسی انجام پذیرد، ضریب ایمنی سازه ی ما افزایش پیدا می کند و مسلما جلوی بسیاری از آسیب ها و خطرات احتمالی و موارد مخربی همچون زلزله و رخدادهای این چنینی را می گیرد.

شرکت ساختمانی کلوک با تجربه ارزشمند و کادری حرفه ای ، بهترین خدمات سفتکاری و نازک کاری ساختمان را با مناسب ترین قیمت اجرا می نماید. اگر به دنبال مشارکت در ساخت هستید و یا قصد دارید تا مدیریت پیمان پروژه ی خود را به یک شرکت مطمئن و با سابقه بسپارید ، کلوک بهترین گزینه جهت انجام کار می باشد.

همان طور که گفته شد ابزار عملیات با توجه به نکات اجرایی سفت کاری ساختمان می تواند کاملا متفاوت باشد و نحوه ی کار هر پیمانکارسفت کاری متناسب با تجربه و فعالیت هایش تفاوت خواهد داشت اما نکته ی مهم این است که نگاه ما به مرحله ی سفت کاری باید به نحوی باشد که انجام این مرحله را به عنوان پایه و شالوده ی سازه ی خود در نظر بگیریم. اگرچه شاید این بخش تاثیر زیادی در ظاهر ساختمان ما نداشته باشد اما مطمئنا سهل انگاری در اجرای صحیح این عملیات موجب ضرر های بسیار زیادی در آینده ی بنا می شود.

پرسش و پاسخ

خاک برداری و گود برداری ، پی ریزی شامل بتن ریزی و شناژ بندی ، اجرای اسکلت و در نهایت دیوارچینی از مهمترین مراحل کار به حساب می آید.

شرکت ساختمانی کلوک با تجربه ای ارزشمند و کادری مجرب ، آماده پذیرش پروژه های کارفرمایان گرامی می باشد. حفظ ایمنی و سلامت، رعایت حقوق شهروندی، اعتماد، همکاری و تعهد از جمله نکات عملکرد کلوک می باشد.

سایر

مقالات کلوک
قرارداد-مدیریت-پیمان-ساخت-و-اجرا

مدیریت پیمان

مدیریت پیمان ساخت مدیریت پیمان نوعی قرارداد است که، با توجه به قوانین ذکر شده

اجرای-سقف-وافل

پیمانکار سقف وافل

پیمانکار سقف وافل سقف وافل جزو سازه‌های ساختمانی نوظهوری است که برای ساخت‌وساز سقف‌هایی با

Kelouk_footer

کلوک با سال ها تجربه در صنعت ساختمان آماده همکاری با شما کارفرمایان محترم می باشد.

شبکه های اجتماعی

Call Now Button